خرید تور تابستان ایران بوم گردی

چه کسانی به دنبال برهم زدن سخنرانی روحانی بودند؟

ایرناپلاس نوشت:

🔸 دو نفر از شاهدان عینی در مراسم سخنرانی رئیس‌جمهور روحانی در یزد درباره هویت معترضان می‌گوید: آنها احتمالاً گروهی دانش‌آموز دبیرستانی یا از اعضای یک تشکل دانشجویی بودند که در جلسه شب گذشته با رئیس دفتر رئیس‌جمهوری هم تحرکاتی داشتند و مقابل استانداری تجمع کردند.

🔸صبح امروز در جریان سخنرانی رئیس‌جمهوری در میدان امیرچخماق یزد، تعدادی با سر دادن شعار قصد بر هم زدن سخنرانی رئیس‌جمهوری را داشتند. حسن روحانی، رئیس‌جمهوری نیز در واکنش به آنها گفت: صدای شما مردم، صدای این چند نفر جوان نیست. اختلاف و فاصله، خواست آمریکاست. نگذاریم خواست آمریکا از حنجره عده‌ای معدود بلند شود.

🔸علی‌اکبر حدادی، یکی از فعالان سیاسی اصلاح‌طلب یزد، از حاضران در سخنرانی امروز رئیس‌جمهوری، درباره حواشی پیش‌آمده در آن به خبرنگار ما می‌گوید: تاکنون هویت این افراد مشخص نشده است، اما از گروه سنی بسیار پایینی بودند. به نظر می‌رسید حتی دانشجو هم نبودند و محصل دبیرستان بودند.

این فعال سیاسی درباره اینکه آیا نشانه‌ای مبنی بر اینکه معترضان از جایی هدایت‌ شده‌اند یا نه، بیان می‌کند: نه! هیچ نشانه یا لباس متحدالشکلی نداشتند.

🔸وی درباره شعارهایی که این گروه سر می‌دادند و پلاکاردهایی که همراه داشتند، تصریح می‌کند: شعار مشخصی نداشتند، بیشتر بنای برهم زدن سخنرانی از طریق ایجاد سروصدا و هو کردن داشتند. روی یکی از پلاکاردها، صحبت‌های مقام معظم رهبری مبنی بر اینکه «مردم گله‌مندند» و اینکه مردم به کار نیاز دارند، نوشته شده بود.

🔸حدادی می‌افزاید: تعدادشان به ۳۰ تا ۳۵ نفر نمی‌رسید، جمعیت هم با آنها همراهی نکردند. حتی در پایان که آقای روحانی از آقای خاتمی یاد کردند، جمعیت استقبال و شادی کردند. اینها شب گذشته نیز با پلاکاردهایی با محور بیکاری و مشکلات مربوط به اشتغال مقابل استانداری تجمع کرده بودند؛ البته مشکلاتی به لحاظ اشتغال در استان وجود دارد و آماری مبنی بر اینکه یزد دومین رتبه بیکاری در کشور را دارد، منتشر شده که این نیز به موضوع دامن زده است.

🔸یک شاهد عینی دیگر از یزد می‌گوید: شب گذشته جلسه فعالان سیاسی و اجتماعی با آقای واعظی بود که نمایندگان برخی تشکل‌های دانشگاه یزد با سبد گلابی پوسیده در جلسه حاضر شدند. آنها در حین مراسم با اعتراض جلسه را ترک و بعد از آن نیز مقابل استانداری تجمع اعتراضی کردند.

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا