خرید تور تابستان ایران بوم گردی

در جلسه غیرعلنی امروز مجلس چه گذشت؟

اسدالله عباسی، سخنگوی هیئت رئیسه مجلس شورای اسلامی از بررسی چگونگی کاهش وابستگی بودجه به نفت و ضرورت جلوگیری از انتظارات کاذب در بودجه سال آینده در جلسه غیرعلنی امروز مجلس خبر داد.

به گزارش ایسنا، اسدالله عباسی در حاشیه جلسه علنی صبح امروز(سه‌شنبه) مجلس در جمع خبرنگاران با اشاره به جلسه غیرعلنی صبح امروز مجلس گفت: در آستانه ارائه لایحه بودجه سال ۹۹ به مجلس شورای اسلامی هستیم، بودجه سال ۹۹ در مقایسه با بودجه سال ۹۸، از نظر شکلی و محتوایی مورد ارزیابی قرار گرفت تا ببینیم چقدر توانستیم از بودجه‌ای که به نفت وابسته نباشد، را محقق کنیم.

وی افزود: در رابطه با مالیات ما ۱۳۵ هزار میلیارد تومان بودجه مالیاتی پیش بینی کردیم و با توجه به اعمال قانونی که قوه قضائیه داشت و همچنین حذف معافیت‌های مالیاتی غیر ضروری، حدود ۱۵۰ هزار میلیارد تومان تحقق پیدا کرده یعنی مبلغ از پیش‌بینی‌ها بیشتر شده است.

این نماینده مجلس ادامه داد: باید بدانیم که سال آینده چقدر بودجه مالیاتی، فروش اوراق و فروش شرکت‌های دولتی را داشته باشیم، همه اینها باید در سطحی باشد که بتوانیم هزینه‌های کشور را تأمین کنیم و در تملک دارایی‌ها هم طوری رفتار کنیم که انتظار کاذب ایجاد نشود.

عباسی همچنین تصریح کرد: امیدواریم دولت از نظر شکلی و محتوایی بودجه‌ای را به مجلس بیاورد که قابل تحقق باشد و مانند سال ۹۸ برخی ردیف‌ها تخصیص ۴۰ درصدی داشته باشد و همچنین توازن منطقه‌ای هم در آن لحاظ شده باشد. همچنین بودجه باید به  گونه‌ای باشد که آقای رئیس جمهور در سفرهای استانی بر اساس منطقی عادلانه، وعده دهند و انتظارها واقعی باشد.

سخنگوی هیئت رئیسه مجلس در ادامه با اشاره به مباحث مطرح شده در جلسه غیرعلنی مجلس دررابطه با گام چهارم کاهش تعهدات نیز گفت: گام چهارم موضع استراتژیک نظام است و با دقت و محاسبه شده انجام می‌شود و همانطور که رهبر معظم انقلاب فرمودند مذاکره‌ای نخواهیم داشت، اگر هم مذاکره‌ای باشد چهارچوب ۱+۵ خواهد بود آن هم در صورتی که تحریم‌ها برداشته شود. در این جلسه همچنین سفر روحانی به نیویورک و دیدارها و پیشنهاداتی که رئیس جمهور فرانسه برای آقای روحانی داشت را هم مورد بحث قرار دادیم.

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا