خرید تور تابستان ایران بوم گردی

«قوه قضاییه نتوانسته نماد سلامت و بی‌طرفی باشد»

حجت‌الاسلام شیخ، نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی گفت: : قوه قضاییه نتوانسته نماد سلامت، بی‌طرفی و رسیدگی موثر و سریع به شکایات مردمی و اجرای عدالت باشد. صدا و سیمای جمهوری اسلامی نیز تبدیل به صدا و سیمای سلیقه‌ای خاص شده و با توجه به انحصاری بودن آن راه بر دیگر سلایق – که در نظام جمهوری اسلامی تعریف می‌شوند و از نظر عددی و پایگاه اجتماعی نیز اهمیت بیشتری از سلیقه حاکم بر این رسانه دارا می‌باشند- بسته شده

به گزارش ایسنا، حجت الاسلام مهدی شیخ در نطق میان دستور جلسه علنی امروز مجلس ضمن برشمردن ویژگی‌ها و خصوصیت‌های اخلاقی و سیاسی پیامبر اکرم (ص) ضمن تاکید بر اینکه راه پیامبر اکرم (ص) را در جهت تقویت وحدت چراغ راه خود قرار دهیم نه اینکه به نام دوستی ایشان به دنبال شکاف در امت اسلامی باشیم، هفته وحدت و میلاد پیامبر گرامی اسلام را تبریک گفت.

وی ادامه داد: در نگاهی کلی به روند نظام جمهوری اسلامی ایران شاهد پیشرفت‌های خوبی در عرصه‌های علمی، تکنولوژی، نظامی و امنیتی هستیم که هر هم وطن منصفی باید بدان افتخار کند. لکن در همه حوزه‌های ساختاری گرفته تا عملکرد نهادها به اشکالات در خور توجهی بر می‌خوریم. متاسفانه نهاد مجلس آنگونه که در خور جمهوری اسلامی است و آنطور که امام راحل ترسیم نموده نه تنها در راس امور نیست بلکه در تاثیرگذاری به عنوان یک قوه‌ای که وظیفه تقنین و نظارت بر عملکردها را دارد دچار محرومیت است. نهاد دولت نیز فربه، ناکارآمد و عاری از نخبگان و شایستگان شده و توان لازم را برای عبور از چالش‌های کشور ندارد.

شیخ ابراز عقیده کرد: قوه قضائیه نیز نتوانسته نماد سلامت، بی‌طرفی و رسیدگی موثر و سریع به شکایات مردمی و اجرای عدالت باشد. صدا و سیمای جمهوری اسلامی نیز تبدیل به صدا و سیمای سلیقه‌ای خاص شده و با توجه به انحصاری بودن آن راه بر دیگر سلایق – که در نظام جمهوری اسلامی تعریف می‌شوند و از نظر عددی و پایگاه اجتماعی نیز اهمیت بیشتری از سلیقه حاکم بر این رسانه دارا می‌باشند- بسته شده، برای حل این امور و دیگر چالش‌ها و رسیدن به وحدت نظر پیرامون چگونگی برون رفت از این وضعیت نیازمند نگاهی بلندنظرانه همراه با سعه صدر و آرامش در سایه وحدت و پرهیز از درگیری‌های بی مورد جناحی می‌باشیم.

این عضو فراکسیون امید مجلس معتقد است: بر هم زدن سازماندهی شده سخنرانی رئیس مجلس شورای اسلامی و یا رئیس جمهور در یک بازدید رسمی استانی نه تنها حل کننده مشکلات نبوده بلکه کشور را به سوی بی ثباتی می‌کشاند. هشدار می‌دهم جریانی درصدد ایجاد تقابل میان جمهوریت و اسلامیت نظام است. حال که اسلامیت و جمهوریت بر اساس قرائت امام راحل از اسلام ناب محمدی یک عنصر می‌باشد و آن دینی است برای مردم و مردم را حاکم بر سرنوشت خود می‌داند مبادا در این دام گرفتار شویم. کشوری می‌تواند واجد حکمرانی مشروع و پیش برنده باشد که حداقل سه عنصر ساختار سیاسی، سیاستگذاری و مدیران شایسته و متعهد در آن پرورش یافته باشد و با آرای آزاد ملت برگزیده شده و در حوزه اختیارات خود خدمت کند و ملت نیز توان انتقاد و اعتراض فردی و جمعی در قالب رسانه‌های آزاد را داشته باشند و این مهم جز با تقویت احزاب سیاسی، تشکل‌های صنفی و سازمان‌های مردم نهاد اجتماعی میسر نخواهد شد.

شیخ در پایان اضافه کرد: وظیفه می‌دانم نسبت به وضعیت معیشتی مردم به همه مسئولان ارشد نظام هشدار دهم خصوصا در مورد اقشار کم درآمد که هر چه داریم به برکت فداکاری آنها است توجهات لازم صورت پذیرد. گرانی مسکن در شهرهای بزرگ، اجاره نشین‌ها را به حاشیه شهر برده است و بعضا آنها را دچار معضلات بغرنجی کرده است. لازم است مسئولان استانی و وزارتخانه‌ای در این زمینه عاجلا اقدام کنند.

انتهای پیام

بانک صادرات

یک پیام

  1. البته تعجبی نداره شما اگه از حزبت دفاع نکنی کی دفاع کنه؟ یادمه سال 88 وقتی حزب رقیب شما به معترضان میگفت اغتشاش گران شماها میگفتید مردم. ولی حالا طاقت ندارید صدای اعتراض رو از مردم خودتون بشنوید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا