خرید تور تابستان ایران بوم گردی

بیانیه موتلفه در اعتراض به اظهارات روحانی درباره «فساد میلیارد دلاری»

حزب موتلفه اسلامی با صدور بیانیه‌ای با اشاره به اظهارات روحانی درباره «فساد میلیارد دلاری» اعلام کرد: مواضعی که موجب سستی در اجرای عدالت قضایی و تخطئه احکام قضایی باشد در اداره کشور به زیان دولت است.

به گزارش روابط عمومی حزب موتلفه اسلامی، متن این بیانیه به شرح زیر است:

ملت بزرگ ایران

چندی است رئیس جمهور، مغایر با وظایف قانون اساسی مواضعی را مطرح می کند که برخلاف مصالح کشور و وحدت ملی و انسجام مردمی است.

سخنان ایشان در یزد، دامن زدن به تقابل جناحی و ایجاد دو قطبی و چند قطبی جریانی بود و بر مشکلات مردم و جامعه افزود.

رئیس قوه مجریه وظیفه دارد کشور و مردم را آنچنان اداره کند و تدبیر امور نماید که آسایش و آرامش و رضایت مردمی و رفاه اقتصادی و نشاط فرهنگی در جامعه پدیدار شود.

دولتی که قرار بود دولت تدبیر و امید باشد و روابط بین المللی را در مسیر مصالح و منافع متقابل قرار دهد،بیکاری را با اشتغال چاره کند،تورم و رکود را علاج نماید، ارزش پول ملی و ثبات قیمت ها را افزایش دهد، حجم نقدینگی را متعادل سازد، ازدواج را گسترش و طلاق را کاهش دهد و مشکلات را با تدبیر گره گشایی نماید.

رئیس دولت به جای پاسخ به مطالبات مردمی مواضعی اتخاذ می کند که اذهان را دچار تشویش می کند.

ناهنجاری های فرهنگی، دعواهای جناحی، فسادهای مالی، ناکارآمدی و گاه بی‌عرضگی برخی در دوران 6 ساله غیرقابل انکار است.

بااینکه در این برهه مردم و دلسوزان فرهنگی و سیاسی کشور کوشیده اند وی را حمایت کنند و صبور و آرام سیاست های غلط را تحمل نمایند و نقد و تذکر مشفقانه داشته باشند، ولی در هفته وحدت در تریبون رسمی و در شرایطی که مبارزه با فساد برای مردم امیدواری پدید آورده است، رئیس جمهور به جای حمایت از براندازی فساد و تقویت رسیدگی‌های قضائی، طوری سخن می‌گوید که نوعی فرافکنی و موجب دلگرمی و تجری سوء استفاده گران می شود.

قطعا دستگیری برادر و همکار رئیس جمهور امر خوشایندی نیست اما نباید موجب شود که وی به جای احترام و تمکین به احکام قضائی نوعی عصبانیت را جلوه دهد.این در نظام حکومت علوی زیبنده رئیس جمهور نیست.

رئیس جمهور محترم 6 سال فرصت داشت که به وعده ها و سیاست ها و برنامه های خود عمل و مشکلات مردم را حل  نماید و پیشرفت را توسعه  دهد.به اندازه کافی هم از او حمایت شده است.دوسال دیگر هم وقت دارد که با تجربه از گذشته، مطالبات مردم و نظام را برآورده سازد.می تواند مستند و با مدارک کافی، اگر پول و ارزی دریافت شده و پرداخت نشده، اطلاعات آن را مکتوب به قوه قضائیه ارسال نماید و از دستگاه قضایی بخواهد سرنوشت این پول ها را روشن کنند و به فساد دانه درشت ها رسیدگی جدی نمایند و قطعا سیستم قضائی و ملت از اطلاعات مستند رئیس قوه مجریه استقبال کرده و حمایت کامل خواهند داشت.ریاست جمهوری می دانند راه حل مشکلات کشور عمل به قانون اساسی، اطاعت از رهنمودهای امام خمینی و امام خامنه ای است.

اجرای اقتصاد مقاومتی،اتکاء به نیروهای مردم و ظرفیت های بالای کشور است.

اگر برجام نتوانست خواسته های ذهنی رئیس جمهور و جناح وابسته به او را برآورده سازد، می‌توان تدبیر جدیدی اندیشید و اگر اشتباه اعتماد به آمریکا و برخی کشورهای اروپایی غلط از آب درآمد، رئیس جمهور می تواند از این مسیر برگردد و راهی نو با حمایت قاطع همه جریان‌های متعهد به وطن و ایران با شکوه واسلام در پیش بگیرد.

قطعا یکپارچگی و وحدت همگانی و یکصدایی در برابر آمریکا و زورگویی ها بهترین راهکارهاست.فتنه و فتنه‌گران و سازشکاری ها،تسامح و تعلل و ضعف گرایی در برابر دشمنان و منافقان و اصحاب فتنه، چاره‌ساز نبوده و نیست.

إِنَّ اللَّهَ یُحِبُّ الَّذِینَ یُقَاتِلُونَ فِی سَبِیلِهِ صَفًّا کَأَنَّهُمْ بُنْیَانٌ مَرْصُوصٌ

حزب موتلفه اسلامی  با ابراز تاسف از مواضع و سخنان اخیر رئیس جمهوری به ایشان یادآوری می شود که تداوم این مواضع،آب به آسیاب دیگران ریختن است.در حالیکه نفس های استکبار و صهیونیسم در منطقه و جهان به تنگناهای سختی دچار شده است.

حزب موتلفه اسلامی معتقد است راه حل مشکلات کشور،همراهی و هماهنگی و تعامل سران قوا با یکدیگر به ویژه رئیس‌جمهور و احترام به همه نظرات و حفظ وحدت ملی است.مبارزه قاطع و با برنامه و مستمر و بدون هرگونه کوتاهی با فاسدان و مفسدان و غارتگران بیت المال ملت می تواند چاره فساد و مشکلات سوء استفاده ها را بنماید.

حزب موتلفه اسلامی از ریاست جمهوری می خواهد با حفظ حریم و حرمت قضا، قاضی و محکمه و احکام صادره قضایی، خود مشوق قضات عادل و شجاع در ریشه کنی فساد باشد. مواضعی که موجب سستی در اجرای عدالت قضایی و تخطئه احکام قضایی باشد در اداره کشور به زیان دولت است.

حزب موتلفه اسلامی تاکید می کند که رئیس دولت مسئول اصلی همه مسائل و معیشت مردم و مشکلات اقتصادی موجود می باشد و او می تواند با حمایت از عناصر پاک و تجربه آموخته و مدیران لایق و کارآمد و ساده زیست،رضایت مردم را در معیشت و زندگانی و درآمد حلال تامین نماید.

این اولویت دولت در برهه فعلی است.فرافکنی و بی مهری به نیروهای کارآمد و شجاع را کنار بگذارند و با تمام توان و امکانات به فکر حل مشکلات مردم وکشور باشند که کلید راه حل ها در همین چمن و بستان پیدا می‌شود.

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا