خرید تور تابستان ایران بوم گردی

فروش داروی تقلبی به مردم در شیراز؟!

فانا نوشت: اخبار و اطلاعاتی در اختیار قرار گرفته است که نشان می‌دهد چند سال پیش داروی مب‌ترا (MabThera) که متعلق به شرکت رُش است، احتمالا از سوی یک شرکت کم نام و نشان وارد ایران و توسط شرکتی دیگر در شیراز پخش شده و نهایتا از طریق داروخانه دانشکده داروسازی دانشگاه علوم پزشکی شیراز فروخته شده است، دارویی که بعدا ادعا شده تقلبی بوده است.

در همین زمینه سراغ رئیس دانشکده داروسازی دانشگاه علوم پزشکی شیراز که این دارو از طریق داروخانه این دانشکده توزیع شده است، رفتیم.

سلیمان محمدی سامانی با تائید مباحث مطرح شده در این زمینه گفت: موضوع فروش داروی تقلبی در شیراز در حال پیگیری است. در سال 1393 ادعایی از سوی شرکت توزیع‌کننده رسمی داروی مب‌ترا در ایران مطرح شد مبنی بر اینکه مب‌ترای وارد و توزیع شده در شیراز تقلبی بوده است. این موضوع در حال بررسی است و هنوز از وزارت بهداشت اطلاعات دقیقی در این زمینه به دست ما نرسیده است. اینکه آیا این دارو از کانال رسمی وارد شده یا خیر یا موارد دیگر در دادگاه در دست پیگیری و بررسی است.

وی در پاسخ به این سوال که آیا ممکن است بخشی از این داروهای تقلبی به فروش رفته باشند؟ گفت: ممکن است بخشی از این داروها نیز به فروش رسیده باشند چرا که به‌هرحال این شرکت‌های واردکننده و توزیع‌کننده به عنوان شرکت‌های مجاز توزیع دارو در استان فارس فعالیت می‌کنند اما جزئیات این موضوع هم‌اکنون در حال بررسی است.

گفتنی است، این موضوع را از مراجع ذیصلاح دیگر نیز پیگیری خواهد کرد.

انتهای پیام

بانک صادرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا