خرید تور تابستان ایران بوم گردی

«آیت‌الله سیستانی حوادث را در جهت حل شدن رهبری می‌کند»

یک عضو مجلس خبرگان رهبری گفت: آیت‌الله سیستانی با آگاهی کامل از شرایط و موقعیت، حوادث را در جهت حل رهبری می کند و به راه حل نهایی می رساند؛ این مساله از جمله خصوصیات آیت الله سیستانی است که در رهبری ایشان به وضوح قابل مشاهده است.

آیت الله هاشم هاشم‌زاده هریسی در گفت وگو با شفقنا، رهنمودهای حضرت آیت الله سیستانی به مردم عراق را نعمت خواند و اظهار کرد: تاکنون بارها حوادث خطرناکی در عراق مشاهده شده است، حوادثی که هرکدام می توانست یک کشور را از پا در آورد، اما با تدبیر، مدیریت و رهبری حضرت آیت الله العظمی سیستانی این خطرات رفع و تبدیل به خیر شد، تجربه های بسیاری به بار آورد و عراق را قوی تر و آزموده تر ساخت.

عراق با مدیریت و رهبری آیت الله سیستانی به موفقیت خواهد رسید
او ادامه داد: حوادث و خطراتی که در گذشته(نفوذ داعش) در عراق رخ داد گرچه ضایعاتی داشت، اما نتیجه آن این بود که برای عراق برکات و تجربه آورد و این کشور را قوی ساخت لذا احساس می کنم این بار نیز که عراق با بحران داخلی رو به رو شده است، همانند گذشته با مدیریت و رهبری آیت الله العظمی سیستانی به موفقیت خواهد رسید.

ایشان از محبوبیت ویژه ای در میان مردم برخوردار هستند
هاشم‌زاده هریسی گفت: حضرت آیت الله سیستانی دارای یک رهبری قدرتمند، با نفوذ و کارساز است و از محبوبیت ویژه ای در میان مردم برخوردار است. ایشان همواره در کلام، رفتار و موضع گیری ها با آگاهی، عقل و منطق پیش رفتند و همه مردم کشور عراق را با رفق، مدارا، سعه صدر و درایت رهبری و راهنمایی می کنند.

ایشان با آگاهی کامل از شرایط حوادث را در جهت حل رهبری می کند
او به یکی از ویژگی های رهبری حضرت آیت الله سیستانی اشاره و خاطرنشان کرد: ایشان با آگاهی کامل از شرایط و موقعیت، حوادث را در جهت حل رهبری می کند و به راه حل نهایی می رساند؛ این مساله از جمله خصوصیات آیت الله سیستانی است که در رهبری ایشان به وضوح قابل مشاهده است.

ایشان نظر همه را تأمین می کنند
عضو مجلس خبرگان رهبری افزود: آیت الله سیستانی در بیانات و توصیه های خود رویکردی را پیش می گیرد که به واسطه آن گروه ها و جناح های سیاسی مختلف دچار حساس و تحریک نمی شوند و به جان یکدیگر نمی افتند. ایشان نظر همه را تأمین می کنند و در حقیقت از اختلافات جلوگیری می کنند.

شرمندگی دشمنان از برخورد و کلام های ویژه و خاص آیت الله سیستانی
او اظهار کرد: آیت الله سیستانی یک سویه و یک جانبه تصمیم نمی گیرد، شیعه و سنی را با یک چشم می بیند، حتی با دشمن به گونه ای برخورد می کند که دشمن نه تنها حساسیت و خصومتش تشدید نمی گردد بلکه از این میزان خصومت تا حدی هم کاسته می شود به گونه ای که خودشان از نوع برخوردهایشان شرمنده می شوند.

پیروی جریانات و گروه های سیاسی عراق از آیت الله سیستانی باید بیش از امروز باشد
او نسبت به ضرورت پیروی جریان ها و گروه های سیاسی و مذهبی عراق از مواضع و بیانات آیت الله سیستانی تأکید کرد و گفت: در حال حاضر جریان و گروه های مختلف سیاسی و مذهبی عراق تا حدی از مواضع آیت الله سیستانی پیروی می کنند، اما این پیروی ها باید بیش از این باشد چرا که آقای سیستانی هرگز سیاسی کار نمی کنند و آنچه می گویند از سر دلسوزی و صد البته با آگاهی کامل است.

سخنانی از عقل و منطق بدون حکم به دیگران
هاشم‌زاده هریسی افزود: آیت الله سیستانی تنها به مصالح اسلام، منافع و مصالح عراق تکیه می کند لذا سخنانی که می گویند عقلی و منطقی و با سعه صدر است و براساس عقل و منطق دیگران را راهنمایی می کند، اما هیچ گاه به دیگران حکم نمی کند.

توجه آیت الله سیستانی به اشتراکات جریان های سیاسی و مذهبی عراق
عضو مجلس خبرگان رهبری تصریح کرد: شاید آیت الله سیستانی در میان گروه های مختلفی که در عراق هستند به گروهی که اسلامی تر و فقهی تر است، گرایش داشته باشد، ولی این گرایش را اصلاً در پیشنهادات و رهنمودهای خود دخالت نمی دهند. ایشان همواره مصالح همه گروه ها و جریان ها را در نظر می گیرند و با اینکه فقیهی شیعی هستند اما در گرایشات خود میان شیعه و سنی هیچ تفاوتی قائل نیستند که این امر قطعاً به نفع همه گروه های مختلف و مردم است.

اگر عراق دچار آشوب و اختلاف شود، به ضرر همگان خواهد بود
او گفت: در زیر پرچم مواضع و راهنمایی های آیت الله سیستانی، مصالح شیعه و سنی و همه گروه و جناح های سیاسی که نسبت به حفظ عراق حسن نیت و غیرت دارند، قابل تحقق است؛ اگر عراق حفظ نگردد و آشوب و اختلاف شود و به دست دشمن افتد به ضرر همگان خواهد بود.

ایشان تأکید دارند همگان با یکدیگر تعامل و تحمل کنند حتی اگر خواسته هایشان صد در صد حل نشود
او خاطرنشان کرد: آیت الله سیستانی در بیان مواضع و نظرات خود، اشتراکات دو مذهب مهم عراق یعنی شیعه و سنی را در نظر می گیرد که این مساله بسیار مهمی است. هیچ نکته ای را بیان نکرده که به ضرر پیروان این دو مذهب یا جناح و گروهی باشد در حقیقت ایشان به منافع اختصاصی خیلی اهمیت نمی دهند و همواره تأکید دارند که همگان با یکدیگر تعامل و تحمل کنند حتی اگر خواسته هایشان صد در صد حل نشود.

عضو مجلس خبرگان رهبری افزود: در عراق نظرات مختلفی وجود دارد و جناح های سیاسی هرکدام سخنی می گویند، اگر بنا باشد همه نیازها برطرف شود، دعوا و جنگی رخ می دهد که اصلاً پایان ندارد تا وقتی عراق از بین برود. آیت الله سیستانی متوجه این مساله هستند و مشترکات را در نظر می گیرند، مشترکاتی که منافع همه در آنجاست و هر کسی سهم مناسبی در آن دارد.

هاشم‌زاده هریسی گفت: لازم است که ملت عراق به مشترکات اکتفا نمایند و براساس این مشترکات و آنچه آیت الله سیستانی بر طبق این مشترکات بیان کردند، عمل کنند و بر مشکلات فعلی فائق آیند.

هاشم زاده هریسی در پایان اظهار کرد: مردم عراق بدانند که آیت الله سیستانی همچون گذشته دلسوز و همراه آنهاست. رهبریت ایشان به گونه ای است که حتی دشمن را مغلوب ادب، برخورد و انصاف های خود می کنند لذا تلاش شود با رهنمودهای ایشان از تشدید خشونت، خصومت و حساسیت جلوگیری گردد تا مشکلات عراق حل و برطرف شود.

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا