خرید تور تابستان ایران بوم گردی

توییت انصاف | اعتراض به «تحریم خاموش»

انتشار خبر درگذشت چند کودک مبتلا به ای‌ بی (بیماری پروانه‌ای) در چند روز گذشته با واکنش‌‌هایی در رسانه‌ها و شبکه‌های اجتماعی همراه شد. کاربران توییتر نیز با هشتگ «#تحریم_خاموش» اعتراض خود به تاثیر تحریم‌های آمریکا در ایجاد محدودیت برای واردات دارو را اعلام کردند.

توییت‌هایی در این باره را به انتخاب خبرنگار انصاف نیوز می‌خوانید:

مهتاب محمودی: ‏‎#تحریم_خاموش یعنی ۱۵ کودک بیمار ‎#ای‌بی به دلیل خودداری شرکت سوئدی از فروش پانسمان مخصوص به ایران جان باختند. از شرکت پرسیدم تایید می‌کنید به دلیل تحریم‌های آمریکا به ایران پانسمان نفروختید و تایید کردند. حالا باز هم از افسانه معافیت‌های بشردوستانه حرف بزنید.

قیس قریشی: ‏تحریم های وحشیانه و بربری آمریکا علیه زن و کودک و پیر و جوان ایرانی را هیچ کس و با هیچ قاموس و مسلکی نمی تواند توجیه کند الا یک مشت وحشی که بزرگترین اِلمان فرهنگی شان کروات شان است!
بربریت و توحش شاخ و دم ندارد…

شیلون: ‏نیاز به توضیح و جملات پرطمطراق نیست… ساده است؛ بچه‌ها دارن وسط دنیای کثیف و دروغ سیاست قربانی میشن!

علی چاهه: ‏هزاران کیلومتر دورتر از مرزهای ایران، کشوری با سران کشور ما مشکل دارد.
حرف آن کشور این است که می‌خواهد برای ما آزادی و دموکراسی بیاورد اما تا کنون، اعمالش باعث بسته شدن دهان فعالین مدنی و یا جان دادن بیماران زیادی به دلیل کمبود دارو شده است.

حامد: ‏در هیج جای دنیا تا کنون ‎#تحریم_دارو سیاست مدارانی را از پا در نیاورده است!
اما مردمانی را به کام مرگ کشانده است!
دوران تحریم نا مشروع یک ملت و شوراندن آنان بر علیه یک حکومت گذشته است
تنها نفرت از جریان ‎#امپریالیسم خواهد ماند و بس!

امیر راعی‌فرد: ‏می گویند ‎#دارو را تحریم نکردیم! وقتی اجازه مراودات مالی را از شرکتهای دارویی سلب میکنید شما عملا دارو را تحریم کرید! جنایت های امریکا گریبان پیر و جوان و کودک را گرفته است

حمیدرضا شاهمیری: ‏‎#تحریم_خاموش یعنی نمک پاشیدن بر روی زخم بیماران یعنی قربانی کردن انسانیت در جلوی پای شیطان ،یعنی شکستن کرامت انسان یعنی باید به بلندای تاریخ فریاد زد هیچ جنایتی فجیع تر از بستن راه رسیدن دارو به یک بیمار دردمند نبوده ،نیست و نخواهد بود….

سینا حلاجیان: ‏اون جماعتی که موقع سخنرانی ظریف توی استکهلم جمع شده بودند و به حجاب شرکت‌کننده‌ها گیر می‌دادند، الآن که یه شرکت سوئدی پانسمان بچه‌های پروانه‌ای رو تحریم کرده کجا هستند؟
یعنی جلوی اون شرکت هم تجمع می‌کنند یا به خفه‌خونی که گرفتند ادامه میدن؟

شکیبا مرادی آهنی: ‏داروی ‎#آترا از جمله داروهای بیماران مبتلا به ‎#سرطان_خون است که در پی تحریم‌های امریکا در بازار کمیاب شده و بیماران بعضاً با تاخیر ۲_۳ هفته‌ای به آن دسترسی پیدا میکنند آن هم با قیمتی بیش از یک میلیون تومان. تاخیر در مصرف این دارو سبب خونریزی‌های داخلی مبتلایان می‌شود./‏‏تحریم‌ها تاثیرات منفی بر روند درمان ‎#بیماران_اعصاب_و_روان داشته است. داروی “مادوپار” با معادل ایرانی “نور استور” برای مبتلایان به پارکینسون و داروی خارجی “ایزوکوم” و معادل ایرانی آن “لوودوپاسی” و همچنین داروهای ضد تشنج “دپاکین” پس از تحریم‌ها نایاب شده‌اند./‏پس از تحریم بانک‌ها و عدم مبادلات بانکی کشورها با ایران؛ تجهیزات یک بار مصرفی مانند صافی و یا پودر بی‌کربنات مورد نیاز ‎#بیماران_دیالیزی را به سختی می‌توان تهیه کرد. این تجهیزات وارداتی هستند./سازمان دیده‌بان حقوق بشر در گزارشی ایالات متحده را متهم کرده است که با اعمال تحریم‌های گسترده علیه ایران، حق ایرانیان به دسترسی به سلامتی و بهداشت را به شدت محدود کرده است.

پیمان احمدی: ‏وقتی دو طرف ماجرا تنها چیزی که واسشون مهم نیست مردمن، تحریم ها کاغذ پاره میشن و مدعیان خارجی با ‎#تحریم_خاموش دارو و کالای پزشکی با جان مردم بازی میکنند.
جای مردان سیاست بنشانید درخت تا هوا تازه شود…

آروین فیروزی: ‏‎#تحریم_خاموش یعنی مردم بیگناه آسیب ببینند تا شاید روزی علیه این حکومت شورش کنند. چند کودک بیگناه باید بمیرند تاعطش سیری‌ناپذیر قدرتِ ایرانی‌زادگانِ دشمن ایران پایان پذیرد؟

کامران راستین: ‏مطابق قاعده مسلم حقوقی، مانع استعلاج بیمار در صورتیکه به مرگ او منتهی شود در حکم قاتل است….حتی اگر دخالت مستقیمی در کار نباشد! قاعده ‎#تسبیب میگوید تحریم کنندگان دارو عامدانه آدم کشی میکنند و این یعنی به مسلخ بردن انسانیت کسانی که دم از حقوق بشر میزنند….

هزاردستان: ‏‏همه‌ی کسانی که برای شکست برجام تلاش کردن مسئولیت به گردنشان هست.

فعال منتقد: ‏بیماران که مشکل ‎#ایدز دارند در این وانفسا از قرص های تاریخ مصرف گذشته استفاده میکنند عزیزی که برای تحریم سوت و کف زدی فردایی هم هست.

مازیار بالایی: ‏‏این ‎#تحریم_خاموش نیست، خیلی هم روشن است، تروریسم اقتصادی هم نیست، ترور عینی انسانهاست، این مملکت گل پرپر زیاد داشته، اما آن کسانی که با اعمال این تحریم‌ها کف و سوت زدند، روسیاهان ابدی هستند. تاریخ از آنها اینگونه یاد خواهد کرد:
کسانی که عبارت وطن‌فروش برایشان کم بود

سینا جهانی: ‏اولین و آخرین امید بیماران صعب العلاج، دارو و امکانات پزشکی است که باید در اختیار آنها قرار بگیرد.
تحریم نقل و انتقالات بانکی، مانع می‌شود
در کنار حامیان ‎#تحریم های آمریکا،
باید از مخالفان تصویب ‎#FATF هم پرسید
که تا کجا می‌خواهید جان مردم را قربانی منافع سیاسی کنید؟

عادل برکم: ‏سالهاست که «ما مردم» بی رحمانه در ‎#تحریم_خاموش و روشن هستیم.
وقتی امکان مبادله مالی برای خرید دارو نباشد رسما دارو تحریم شده است.
«شکنجه خاموش» یعنی کودکی که از نبود دارو رنج می برد و هر لحظه به مرگ نزدیکتر میشود.

احسان: ‏من ۳۸ سالمه و دیابت نوع ۱ دارم روزی ۴ نوبت انسولین تزریق می‌کنم.
ولی ۱ دونه ۱ دونه از داروخونه میخرم چون کمیاب شده میترسم به بقیه مخصوصا کودکان نقاط محروم کشور که مبتلا به دیابت نوع ۱ هستند نرسه!
نتایج سرچ رو ببینید در استانهای مختلف انسولین کمیاب شده

‎برنادت: ‏کودکان پروانه ای و درد و رنجشون به قدری برام سنگینه که جرات ندارم اخبارشون رو پیگیری کنم. خدا نگذره از کاسبان تحریم داخلی و کشورهای مستبد خارجی

ای‌لیا: ‏دارو تحریم نیست ولی چون سیستم بانکی تحریمه و نمیشه پول خرید دارو رو انتقال داد عملن دارو رو هم باید جزو اقلام تحریمی به حساب آورد و این روزها خیلی‌ها درگیرش هستن و روزهای سختی رو می‌گذرونن.

محمدجواد معنوی: ‏زمانی که در مورد اوضاع دارو از ‎#تحریم_خاموش صحبت میکنیم یعنی به دلیل عدم امکان انتقال پول به خارج از کشور، میزان واردات دارو و مواد اولیه بسیار کم شده و نتیجتا بسیاری از داروهای حیاتی از دسترس بیماران خارج شده است.

مازیار خسروی: ‏می‌گویند دارو تحریم نیست اما هرچند کودکان ایرانی به خاطر نبود پانسمان می‌میرند در ایران توزیع نمی‌کنند و نمی‌توانند بفرستند. این یعنی ‎#تحریم_خاموش دارو

محسن محبی: ‏هشتگ ‎#تحريم_خاموش را درك نمي كنم؛
تحريم كننده نمي دانسته چه كرده يا تحريم شونده از اين وضعيت نامطلع بوده؟ يا مايل به برانگيختن ترحم جامعه جهاني هستيم؟
چرا نمي خواهيم متوجه باشيم كه هر چيزي جز ‎#نفع در جامعه بين الملل ‎#كشك است؟
مرگ افراد براي هيچكس در جامعه جهاني مهم نبوده و نيست

علی تقی‌پور: ‏تحریم های بانکی و مالی باعث شده خرید و فروش دارو سخت تر بشه و در برخی موارد دارو ها فروخته نشه .در همچین شرایطی برخی همچنان مدعی هستند تحریم ها هوشمنده😡
هم قبلا از دولت ایران خواستم هرچه سریع تر شرایط مذاکره با امریکا رو فراهم کنه هم به این ظلم آشکار اعتراض میکنم ‎#تحریم_خاموش

مهران خسروزاده: ‏تروریسم مدرن؛ تروریسمی است که شعار حمایت از مردم بی‌گناه می‌دهد اما در عمل با ‎#تحریم_دارو برای مردم بی‌گناه یک کشور ذات کثیف خود را جهت رسیدن به منافع خود نشان می‌دهد!!! ‎#تحریم_خاموش

ندا: ‏شرکت تولیدکننده می‌گوید به دلیل تحریم‌های آمریکا،به ایران پانسمان نمی‌فروشد،باز عده‌ای می‌گویند دارو تحریم نیست
این روزها همه ما تأثیر تحریم را بر زندگی‌هایمان می‌بینیم ولی اثر این ‎#تحریم_خاموش بر زندگی بیماران چندین برابر است و با جان آنان بازی می‌کند

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

یک پیام

  1. نمیدونم مردم ایران چرا خودشون رو به کوچه علی چپ می زنند و به جای اعتراض به کشوری که درست یا غلط دشمن می دونن به کسانی که به عنوان دولتمرد همه فکر و ذکرشون پول رسوندن به مزدورای نیابتیشونه وحاضر نیستتد برای تسهیل در مبادلات بانکی وبالتبع خرید اقلام مورد نیاز دارویی وارد سیستم مالی جهانی که FATF بخشی از آن است وارد شوند اعتراض کنند . # خودمون رو به خریت نزنیم. بی انصاف چاپ نکن ولی این حرف خیلی از مردمه چاپ کردن و نکردن تو هم اون را کتمان نخواهد کرد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا