خرید تور تابستان ایران بوم گردی

نظر متفاوت سخنگوی کمیسیون صنایع درباره‌ی برخورد با «ارزش افزوده»

سعید باستانی، عضو هیات رییسه‌ی کمیسیون صنایع و معادن مجلس، گفت: با توقف ارائه‌ی سرویس‌های ارزش افزوده کاملا مخالفم ولی باید ارائه‌ی این سرویس‌ها کنترل شوند که این کنترل از طرف وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی انجام می‌شود و اطلاع رسانی به مردم و هشدار نیز برعهده‌ی وزارت ارتباطات است.

باستانی در گفت‌وگو با خبرنگار سیتنا پیرامون نظارت مجلس بر موضوع کلاهبرداری‌های شرکت‌های خدمات ارزش افزوده از مردم، گفت: بستر ارائه‌ی سرویس‌های ارزش افزوده، بستر خوبی است و در تمام دنیا هم سطح بزرگی از اطلاع رسانی از این طریق انجام می‌شود، اما قرار بود که بر روی محتوای این سرویس‌ها کار شود؛ چرا که محتوای خوبی در همین خدمات پیامکی ارزش افزوده وجود دارد و قرار بود با تمرکز بر محتوا و با آگاهی دریافت‌کنندگان خدمات این فعالیت‎ها صورت گیرند.

عضو هیات رییسه‌ی کمیسیون صنایع و معادن مجلس، افزود: در حال حاضر مشکل اینجاست که محتوا پایین آمده و اجازه‌ی آگاهی دادن به مخاطب هم وجود ندارد و ارائه‌ی این سرویس‌ها به مردم به صورت خودکار توسط برخی از بدافزارها یا نرم افزارهای ویژه انجام می‌شود، لذا این بخش از کار باید کنترل شود.

سخنگوی کمیسیون صنایع و معادن مجلس، اظهار کرد: با توقف ارائه‌ی سرویس‌های ارزش افزوده کاملا مخالفم ولی باید ارائه‌ی این سرویس‌ها کنترل شوند که این کنترل از طرف وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی انجام می‌شود و اطلاع رسانی به مردم و هشدار نیز برعهده‌ی وزارت ارتباطات است و سازمان تنظیم مقررات وظیفه دارد در این حوزه اقدام کند.

باستانی در ادامه‌ی گفت‌وگو با سیتنا، خاطرنشان کرد: درخواستی که در مجلس داشتیم این بوده است که به دور از حواشی و هیاهوهای سیاسی این اقدامات انجام و به آن پرداخته شود. وزیر ارتباطات نیز در کمیسیون شرکت کردند پیرامون اقتصاد 2600 میلیارد تومانی این شرکت‌ها صحبت کردند که باید از صحت آن مطمئن شویم.

عضو هیات رییسه‌ی کمیسیون صنایع و معادن مجلس، افزود: خواسته‌ی ما این است که شرکت‌های ارزش افزوده‌ای که این تخلفات را انجام داده‌اند به کمیسیون آمده و پاسخگو باشند، ما صحبت‌های وزیر ارتباطات را شنیدیم، صحبت‌های آن ها را نیز بشنویم و نهایتا به بررسی جامع‌تری برسیم.

سخنگوی کمیسیون صنایع و معادن مجلس، تاکید کرد: توقف فعالیت این شرکت‌ها درست نیست و قسمتی که مشکل دارد را باید کنترل کنیم؛ چراکه فعالیت این شرکت‌ها مبنای خوبی برای اطلاع رسانی است.

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا