خرید تور تابستان ایران بوم گردی

دیدار نخست وزیر عراق با هیئت اتحادیه اروپا

عادل عبدالمهدی، نخست وزیر عراق با هیئی از اتحادیه اروپا دیدار و تاکید کرد که آنها به نیروهای امنیتی توصیه کرده اند که به تظاهر کنندگان با خشونت برخورد نکنند. هیئت اروپایی هم قول همکاری با عراق را در برخورد با داعش و برقراری امنیت در این کشور دادند.

به گزارش شفقنا،عصر امروز عادل عبدالمهدی نخست وزیر عراق با هیئتی از اتحادیه اروپا دیدار کرد تا در زمینه های مختلفی مثل روابط استرایژیک بین عراق و اروپا، استوار سازی منافع مشترک، مواجهه با داعش و راه های همکاری برای جلوگیری از بازگشت این گروهک تروریستی و نقش کلیدی که عراق در زمینه استقرار امنیت در منطقه و همچنین وضعیت کنونی که عراق  دارد بحث شود.

دفتر نمایندگی نخست وزیر نوشت که در این جلسه عادل عبدالمهدی بر حق تظاهرات مسالمت آمیز و حمایت از تظاهر کنندگان و دستور به نیروهای امنیتی درباره عدم استفاده از خشونت مفرط تاکید کرد همچنانکه او به این هیئت اروپایی قول داد که کمیته تحقیق و تفحص اداری را مامور  حوادث اخیر کند تا پرونده و نتیجه آن تحویل دادگستری داده شود و حکومت بعد از آن به صورت شفاف نتایج را در اختیار مردم، نمایندگان و همه مراجع ذی ربط قرار دهد.

در این جلسه هیئت اتحادیه اروپا تاکید کردند که آماده بیشتر کردن روابط خود با عراق هستند و آماده هستند تا به این کشور در زمینه مبارز با داعش و برقراری امنیت و انتقال تجربه دموکراتیک کمک کنند. آنها دیدگاه های خود را درباره تظاهرات اخیر عراق بیان و از آن به عنوان حق مشروع مردم یاد کردند.

هیئت اتحادیه اروپا همچنین تاسف خود را از حوادث اخیر بیان و تاکید کردند که باید اصلاحات به گونه ای باشد که به مردم عراق سود رسانند و حاکمیت این کشور را حفظ و به ایجاد امنیت کمک کند.

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا