خرید تور تابستان ایران بوم گردی

کلانتری: دریاچه ارومیه تا ۱۴۰۶ احیا می‌شود

«عیسی کلانتری»، رئیس سازمان محیط زیست گفت: دریاچه ارومیه تا سال ۱۴۰۶ احیا می شود.

به گزارش ایسنا کلانتری در دوازدهمین جلسه کارگروه ملی نجات دریاچه ارومیه که با حضور معاون اول رئیس جمهور در استانداری برگزار شد، با بیان اینکه ۱.۵ سال از برنامه و نقشه راه احیای دریاچه ارومیه عقب هستیم، تاکید کرد: مردم آذربایجان غربی تا سال ۱۴۰۶ شاهد احیای دریاچه ارومیه خواهند بود.

وی با اشاره به اهمیت اجرای مصوبات ستاد احیای دریاچه ارومیه تصریح کرد: مصوبات این ستاد توسط دولت نشخص شده و لازم الاجرا است چرا که اگر این مصوبات نبود امروز از دریاچه ارومیه چیزی جز ۵۰۰۰ کیلومتر بیابان پر نمک باقی نمانده بود.

کلانتری تصریح کرد: تاکنون دولت اعتبار ۹۰۰۰ میلیارد تومان برای اجرای پروژه های احیای دریاچه ارومیه هزینه شده است که اگر امسال تنها ۱۵ درصد اعتبارات احیای دریاچه ارومیه تزریق شود، کارهای سخت‌افزاری آن به پایان می‌رسد.

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

یک پیام

  1. سلام-سلام چرا به آلودگی شدید رود ارس که سالهاست توسط ارمنستان با ریختن پسابهای شیمیائی و پسماند نیروگاه اتمی آلوده می شود واخیر توسط دو نماینده آذربایجان شرقی وغربی در این مورد اطلاع رسانی شده وزارت محترم خارجه هیچ اقدامی نمی کند آیا باید از سکوهای استادیوم ….تماشاگران اعلام نمایند

    احمد بایبوردی رئیس جدید مرکز تحقیقات و آموزش کشاورزی و منابع طبیعی آذربایجان شرقی، در حساب توئیتر خود اعلام کرد:

    با عنایت به قولی که به دوست‌داران محیط زیست و فعالین رسانه‌ای استان در خصوص بررسی علت تغییر رنگ رود آراز داده بودم، با توجه به آزمایشات متعدد انجام یافته، تغییر رنگ به علت غلظت بالای فلز آلومنیوم ناشی از پساب‌های کشور ارمنستان می‌باشد و ضروری است در این خصوص اقدامات قانونی لازم صورت گیرد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا