خرید تور تابستان ایران بوم گردی

سیدمحمود علوی و پدیده «رد و تایید صلاحیت»

وحید اشتری در یادداشتی با عنوان «سیدمحمود علوی و پدیده «رد و تایید صلاحیت»» در «مکتوبات» نوشت:

وزیر اطلاعات امروز در همایش شورای نگهبان در مورد ‎تایید صلاحیت‌ سخنرانی کرد. ایشان خودش از پدیده‌های عجیب رد و تایید صلاحیت است. سال 90 برای انتخابات مجلس نهم و بعد هم انتخابات میان دوره ای مجلس کاندید شد و در هر دو رد صلاحیت شد.

زمان خودش عضو مجلس خبرگان رهبری بود و داشت صلاحیت بالاترین رکن نظام یعنی رهبری برای ولایت فقیه را بررسی می کرد. اندکی بعد از رد صلاحیت شدنش در سال 92 بعنوان وزیر اطلاعات به همان مجلس معرفی شد.

علوی که خودش با دلیل “عدم التزام عملی به دین مبین اسلام” رد صلاحیت شده بود وزیر اطلاعات جمهوری اسلامی شد و مسئول استعلام صلاحیت کل کاندیداهای کل انتخابات‌های جمهوری اسلامی گردید.

وزیری که صلاحیت‌اش برای انتخابات مجلس شورای اسلامی رد شده بود، دوباره برای مجلس خبرگان رهبری کاندید شد و صلاحیت‌اش تایید شد. ‏الآن هم عضو مجلس خبرگان رهبری است، هم وزیر اطلاعات و هم سخنران بحث رد و تایید صلاحیت شورای نگهبان.

من هیچ‌وقت نفهمیدم دلیل اصلی رد صلاحیت وی چه بود ولی چون در انتخابات ریاست جمهوری احراز صلاحیت مطرح است، یعنی ممکن است کسی صلاحیت خیلی از کارها در کشور را داشته باشد ولی حالا به درد ریاست جمهوری نخورد (که البته محل بحث است).

ولی در انتخابات های دیگر رد صلاحیت مطرح است، همیشه برایم سوال بود چجوری یک فرد چندماه قبل در یک انتخابات تایید می شود بعد در انتخابات بعدی بخاطر عدم التزام به دین اسلام رد می شود بعد دوباره چند ماه بعد تایید می‌شود و الخ…

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا