خرید تور تابستان ایران بوم گردی

فهرست پردرآمدترین بازیگران دنیا در سال ۲۰۱۹

برترین‌ها به نقل از comicbook نوشت: بازیگری در هالیوود، شغل پردرآمدی است و مدت‌هاست که دیگر دستمزد‌های نجومی برخی ستارگان هالیوودی باعث تعجب کسی نمی‌شود، اما هنوز هم که هنوز است، هرسال پس از انتشار فهرست پردرآمدترین بازیگران زن و مرد در نشریات و سایت‎‌های معتبر آمریکایی، عده‌ای از دیدن نام برخی افراد جا می‌خورند.

ازطرفی باوجود تمام حرف‌وحدیث‌هایی که درباره برابری حقوق زن و مرد در آمریکا وجود دارد، هنوز بالاترین دستمزد بازیگران زن هالیوود، بسیار کمتر از بالاترین دستمزد بازیگر مرد است (حتی گاهی کمتر از نصف) و این مسئله، چند سالی است که اعتراضات متعددی را ازطرف بازیگران و حتی مردم عادی دربرداشته است.

فهرست پردرآمدترین بازیگران مرد و زن سال ۲۰۱۹ به‌طور جداگانه منتشر شده که باهم آن را بررسی می‌کنیم. شاید در این فهرست با نام افرادی مواجه شوید که انتظارش را ندارید (این فهرست‌ها از آخر به اول تهیه شده است). با ما همراه باشید.

فهرست پردرآمدترین بازیگران مرد سال ۲۰۱۹

ویل اسمیت

نفر دهم این فهرست، ویل اسمیتِ معروف است که ۳۵ میلیون دلار دریافت کرده است. او امسال با ایفای نقش غول چراغ جادو در لایو اکشن سینمایی «علاءالدین» (Aladdin)، بازگشت خوبی به گیشه‌ها داشته است؛ البته پروژه‌های جدید ویل نیز در راه است؛ ازجمله فیلم سینمایی اکشن «مرد جوزا» (Gemini Man) که در تاریخ ۱۱ اکتبر اکران می‌شود و فیلم موردانتظار «پسران بد برای همیشه» (Bad Boys For Life) که تاریخ اکرانش، ۱۷ ژانویه سال ۲۰۲۰ است.

پائول راد

بازیگر فیلم سینمایی «انتقامجویان: پایان بازی» (Avengers: End Game) با دریافت ۴۱ میلیون دلار در رتبه نهم فهرست جای گرفته است؛ البته او امسال، علاوه بر انتقامجویان در فیلم سینمایی «مرد مورچه‌ای و زنبورک» (Ant Man and the Wasp) نیز بازی کرده و پروژه‌های دیگری نیز برای سال ۲۰۲۰ دارد.

راد قرار است در ریبوت (بازسازی مجدد) فیلم سینمایی «شکارچیان روح» (Ghostbusters) که در سال ۲۰۲۰ اکران می‌شود و نیز در سریال «زندگی با خود» (Living With Yourself) نیز بازی کند؛ درضمن پائول، یکی از تهیه‌کنندگان این سریال نیز خواهد بود.

کریس ایوانز

بازیگر نقش «کاپیتان آمریکا» با دریافت مجموعا ۴۳.۵ میلیون دلار در سال ۲۰۱۹ در رده هشتم این فهرست جای گرفته است. هرچند که دوران بازی او در نقش کاپیتان آمریکا با فیلم سینمایی انتقامجویان: پایان بازی، به انتها رسیده، اما سال ۲۰۲۰ نیز سال خوبی برای او خواهد بود. از پروژه‌های ۲۰۲۰ این بازیگر می‌توان به فیلم سینمایی کمدی رازآلود «رایان جانسون» به‌نام «چاقوکشی» اشاره کرد که در تاریخ ۲۷ نوامبر اکران می‌شود.

آدام سندلر

رتبه هفتم این فهرست، متعلق به «آدام سندلر» است که البته جایگاهی اشتراکی با «بردلی کوپر» دارد. آدام بخاطر صداپیشگی در قسمت سوم انیمیشن سینمایی «هتل ترنسیلوانیا» با نام «تعطیلات تابستانی» (Hotel Transylvania ۳: Summer Vacation)، مبلغ ۵۷ میلیون دلار دریافت کرده است.

بردلی کوپر

بردلی را می‌توان به‌دلیل صداپیشگی نقش «راکت رکون» در فیلم سینمایی انتقامجویان: پایان بازی، یکی از بازیگران پردستمزد سال دانست، اما درآمد اصلی این بازیگر، بخاطر ساخت فیلم پرفروشش با نام «ستاره‌ای متولد شده است» (A Star Is Born) و بازی در آن بوده است. کوپر، تهیه‌کننده و یکی از نویسندگان این فیلم سینمایی نیز بوده که همین امر باعث شده عایدی بالایی در سال ۲۰۱۹ نصیبش شود.

جکی چان

شاید از دیدن نام «جکی چان» در اواسط فهرست تعجب کنید، اما جکی نه‌تن‌ها یک بازیگر است، بلکه کارگردان، کارگردان رزمی، بدلکار، تهیه‌کننده و استاد هنر‌های رزمی نیز هست. فیلم اخیر او با نام «وی ۲: سفر به چین» (Viy۲: Journey to China) توسط کمپانی «یونیورسال پیکچرز» در تاریخ ۱۶ آگوست در چین اکران شد.

آکشی کومار

بله! آکشی، یکی از مهمترین و پردرآمدترین بازیگران بالیوود، سینمای هند، است. او با درآمد بالای ۶۵ میلیون دلار در رده چهارم فهرست پردرآمدترین بازیگران مرد دنیا در سال ۲۰۱۹ قرار دارد.

رابرت داونی جونیور

موفقیت دنیای سینمایی مارول به‌واسطه فیلم سینمایی انتقامجویان: پایان بازی، باعث شده که اکثر بازیگران اصلی آن در این فهرست جای بگیرند. «رابرت داونی جونیور» نیز با بازی در نقش «تونی استارک»، دستمزدی ۶۶ میلیون دلاری دریافت کرده و در رده سوم فهرست جای گرفته است.

این بازیگر، فیلم‌های سینمایی موردانتظاری نیز در سال ۲۰۲۰ دارد که از آن جمله می‌توان به «دکتر دولیتل» (Doctor Dolittle) اشاره کرد که در ژانویه ۲۰۲۰ اکران می‌شود.

کریس همسورث

بازیگر نقش «ثور» در دنیای سینمایی مارول، با دریافت دستمزدی معادل ۷۶.۴ میلیون دلار در رده دوم فهرست قرار دارد؛ البته همسورث در سال ۲۰۱۹، تنها در دنیای مارول بازی نکرده و فیلم سینمایی «مردان سیاهپوش» (Men In Black) را نیز بر پرده سینما‌ها داشت.

ازجمله فیلم‌های او در سال ۲۰۲۰ می‌توان به فیلم سینمایی «داکا» (Dhaka) با فیلمنامه‌نویسی «جو روسو» (تاریخ اکرانش هنوز مشخص نشده) و ریبوت فیلم سینمایی «جی و باب ساکت» به کارگردانی «کوین اسمیت «اشاره کرد که در تاریخ ۱۵ اکتبر اکران می‌شود.

دواین جانسون (راک)

راک، کشتی‌گیر سابق و بازیگر حال حاضر، صدر فهرست را با دستمزدی معادل ۸۹.۴ میلیون دلار از آن خود کرده و این احتمال وجود دارد که در پایان سال ۲۰۲۰ نیز این جایگاه را تصاحب کند، زیرا فیلم‌های سینمایی «جومانجی: مرحله بعدی» (Jumanji: The Next Level) و «کشتی جنگلی» (Jungle Cruise) را برای سال ۲۰۲۰ در نوبت اکران دارد و همین مسئله، کار تصاحب رده اول فهرست پردرآمدترین بازیگران مرد دنیا را برای سایر بازیگران سخت خواهد کرد.

فهرست پردرآمدترین بازیگران مرد دنیا را در سال ۲۰۱۹ مشاهده کردید. انتظار داشتید که با چنین نام‌هایی روبرو بشوید؟ فکر می‌کردید که نام چه افراد دیگری در فهرست وجود داشته باشد؟

پردرآمدترین بازیگران زن دنیا در سال ۲۰۱۹

الن پمپئو

الن، علاوه بر قرار گرفتن در فهرست ده نفر از پردرآمدترین بازیگران زن دنیا، لقب پردرآمدترین بازیگر زن سریال تلویزیونی را نیز با دستمزد ۲۰ میلیون دلاری برای سریال «آناتومی گری» (Grey’s Anatomy) دریافت کرده؛ البته یکی از تهیه‌کنندگان سریال نیز بود. سریال اسپین‌آف (سریالی که از روی یکی از شخصیت‌های سریال اصلی ساخته می‌شود) «ایستگاه شماره ۱۹» (Station ۱۹) نیز پول خوبی را نصیب الن کرد.

چارلیز ترون

چارلیز سال‌هاست که استاد کسب درآمد، هم ازطریق دستمزد بازیگری و هم ازطریق عایدی‌های پشت‌صحنه‌ای است. او امسال در فیلم سینمایی بزرگ و موردانتظار «بمب خبری» (Bombshell) بازی کرده و صداپیشگی یکی از شخصیت‌های انیمیشن سینمایی «خانواده آدامز» (The Adams Family) را نیز برعهده گرفته است.

علاوه بر این، تهیه‌کننده سریالی با عنوان «شکارچی ذهن» (Mindhunter) و مسابقه‌ای تلویزیونی به‌نام «هایپر درایو» (Hyperdrive) نیز بوده که هردو متعلق به شبکه نتفلیکس هستند.

ازجمله فیلم‌های در نوبت اکران او نیز می‌توان به «سریع و خشن ۹» (Fast and Furious ۹) و «بلوند اتمی ۲» (Atomic Blonde ۲) اشاره کرد. چارلیز، قرارداد‌های بزرگ مد، فشن و زیبایی نیز دارد. دستمزد او در سال ۲۰۱۹، جمعا ۲۳ میلیون دلار بود.

مارگو رابی

مارگو سال قبل در فیلم‌های سینمایی متعددی بازی کرد، اما هیچکدام نتیجه درخشانی در باکس‌آفیس (جدول فروش فیلم‌های سینمایی) نداشتند. بازی او در فیلم سینمایی «پرندگان شکاری» (Birds of Prey) که تهیه‌کنندگی آن را نیز برعهده دارد، باعث شروع سلطنت او در سینمای امسال شده است.

مارگو تهیه‌کنندگی یک سریال تلویزیونی به‌نام «صورت عروسکی» (Dollface) و چندین فیلم دیگر را نیز برعهده گرفته و یکی از ستایش‌شده‌ترین بازیگران سال است. دستمزد این بازیگر در سال ۲۰۱۹، مجموعا ۲۳.۵ میلیون دلار بود.

الیزابت ماس

الیزابت با بازی در نقش اصلی سریال «خاطرات یک ندیمه» (The Handmaid’s Tale) تبدیل به یکی از پردرآمدترین بازیگران زن هالیوود در سال ۲۰۱۹ شده است؛ البته او به‌طور کلی در طی سال‌های ۲۰۱۸ و ۲۰۱۹ در هفت فیلم بازی کرده و بازی در فیلم سینمایی ترسناک «ما» (Us) را نیز در سال جاری نباید نادیده گرفت. دستمزد کلی الیزابت در سال ۲۰۱۹، ۲۴ میلیون دلار بوده است.

کیلی کوئوکو

کیلی، زمانی نقش بازیگر زن اصلی یکی از پرطرفدارترین سیتکام‌های آمریکا را برعهده داشت؛ «تئوری بیگ‌بنگ» (The Big Bang Theory)، اما اکنون که سریال تمام شده، به حاشیه نرفته و پرقدرت به کارش ادامه می‌دهد.

او تهیه‌کنندگی سریال انیمیشنی «هارلی کویین» (Harley Quinn) را برعهده دارد و نقشی نیز در آن ایفا می‌کند؛ سریال شبکه HBO با نام «خدمه پرواز» (Flight Attendant) نیز همینطور. مجموع دستمزد کیلی در سال ۲۰۱۹، ۲۵ میلیون دلار بود.

جنیفر آنیستون

باوجود اینکه حضور ریچل سریال دوستان در هالیوود، کمرنگ‌تر از سال‌های قبل شده، اما او هنوز انتخاب‌های هوشمندانه‌ای دارد. در سال پیش، او قرارداد‌های زیادی با نتفلیکس داشت؛ چه به‌عنوان بازیگر و چه به‌عنوان تهیه‌کننده. یکی از مهمترین آن‌ها یک شوی تلویزیونی باعنوان «شوی تلویزیونی صبحگاهی» برای شبکه اپل بود که درکنار «ریس ویترسپون» قرار گرفته بود. درآمد جنیفر در سال ۲۰۱۹، مجموعا ۲۸ میلیون دلار بود.

نیکول کیدمن

نیکول با مجموع دریافتی ۳۴ میلیون دلار در رده چهارم پردرآمدترین بازیگران زن دنیا در سال ۲۰۱۹ قرار گرفته است. او هم مانند دوستش، ریس ویترسپون، درآمدش را تنها از قرار گرفتن در جلوی دوربین کسب نمی‌کند و خوب می‌داند که چگونه اوضاع را کنترل کند.

او یکی از تهیه‌کنندگان سریال تلویزیونی بزرگ شبکه HBO با نام «دروغ‌های کوچک بزرگ» (Big Little Lies) نیز هست و در پروژه‌های بعدی شبکه نیز مشارکت خواهد داشت؛ البته بازی در فیلم سینمایی پرفروش دی‌سی کامیک با عنوان «مرد اقیانوسی» (Aquaman) نیز که فروشی معادل یک میلیارد دلار در باکس‌آفیس داشت، به او کمک زیادی کرد.

ریس ویترسپون

بسیار سعی دارند که بازیگران زن جاافتاده را از صنعت هالیوود کنار بگذارند، اما ریس ثابت کرد که از پس این کار برنمی آیند. باوجود اینکه ریس در این سال‌ها در فیلم‌های سینمایی کمتری بازی می‌کند، آنقدر باهوش بوده که به‌سمت تلویزیون برود و هم به‌عنوان بازیگر (در سریال دروغ‌های کوچک بزرگ) و هم به‌عنوان تهیه‌کننده (ازطریق کمپانی فیلمسازی‌اش) کسب درآمد کند.

او برروی قله صنعت سینما و تلویزیون ایستاده و می‌تازد و درضمن به صنعت انتشار کتاب نیز روی آورده و سردبیری روزنامه‌ای را نیز برعهده گرفته که به حمایت از زنان خودساخته می‌پردازد. به‌طور خلاصه، هرچه سن ریس بالاتر می‌رود، موفق‌تر می‌شود و پول بیشتری کسب می‌کند. مجموع درآمد او در سال ۲۰۱۹، ۳۴ میلیون دلار بود.

سوفیا ورگارا

سوفیا هنوز هم از بازی در سریال «خانواده مدرن» (Modern Family) درآمد کسب می‌کند، اما او قرارداد‌های پولساز دیگری نیز دارد و خط تولید شخصی محصولات خود (ازجمله لباس و..) را نیز به راه انداخته و همین مسائل باعث شده که او با مجموع درآمد ۴۴.۱ میلیون دلاری در سال ۲۰۱۹، در رده دوم فهرست پردرآمدترین بازیگران زن سال قرار بگیرد.

اسکارلت جوهانسون

پولی که دنیای سینمایی مارول نصیب بازیگران و عواملش کرده، تمامی ندارد. اسکارلت، به‌واسطه بازی در فیلم سینمایی انتقامجویان: پایان بازی، دستمزد ۳۵ میلیون دلاری دریافت کرده و فیلم سینمایی اختصاصی‌اش با عنوان «بیوه سیاه» (Black Widow) نیز در راه است که پول زیادی را نصیبش خواهد کرد. اسکارلت با مجموع دریافتی ۵۶ میلیون دلار در سال ۲۰۱۹، تبدیل به پردرآمدترین بازیگر زن سال شده؛ هرچند که درآمدش بسیار کمتر از پردرآمدترین بازیگر مرد سال یعنی راک است.

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا