خرید تور تابستان ایران بوم گردی

سوریه: آمریکا با دورویی، خود را قهرمان قتل البغدادی معرفی کرد

بشار الجعفری، نماینده دائم سوریه در سازمان ملل گفت: دورویی آمریکا به حدی رسید که خودش را “قهرمان” قتل البغدادی معرفی کند، اما زمانی که ارتش سوریه به دنبال نابودی وی و أبو محمد الجولانی، سرکرده جبهه النصره بود، فریاد نماینده‌اش سالن‌های سازمان ملل را در بر می‌گرفت و تجهیزاتش را علیه ارتش سوریه گسیل می‌کرد.

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری سانا، بشار الجعفری، نماینده دائم سوریه در سازمان ملل در جریان نشست شورای امنیت با محوریت تحولات خاورمیانه اظهار کرد: استان ادلب این کشور همچنان تحت کنترل گروه‌های تروریستی است و این گروه‌ها از غیرنظامیان ساکن در این استان به عنوان سپر انسانی استفاده می‌کنند. این وظیفه دولت است که آنها را نجات دهد.

وی با اشاره به خبر کشتن ابوبکر البغدادی، سرکرده سابق داعش توسط نیروهای یگان ویژه آمریکا، گفت: برخی کشورهای عضو شورای امنیت مانع از تلاش‌های دولت سوریه و هم‌پیمانان آن برای مقابله با داعش و جبهه النصره در ادلب و حومه آن می‌شدند اما اکنون یکی از این کشورها (آمریکا) بر روی عملیات قتل البغدادی و برخی از سرکرده‌های داعش مانور می‌دهد و به کشتن آنها افتخار می‌کند.

الجعفری افزود: دورویی این کشور به حدی رسید که خودش را “قهرمان” قتل البغدادی معرفی کند، اما زمانی که ارتش سوریه به دنبال نابودی وی و أبو محمد الجولانی، سرکرده جبهه النصره بود، فریاد نماینده‌اش سالن‌های سازمان ملل را در بر می‌گرفت و تجهیزاتش را علیه ارتش سوریه گسیل می‌کرد.

این مقام سوری در ادامه ضمن تأکید بر ضرورت تعهد تمامی کشورهای عضو شورای امنیت به احترام به حاکمیت و تمامیت ارضی سوریه، تصریح کرد که شورای امنیت باید به مسئولیت خود در پایان دادن به حضور غیرقانونی نیروهای خارجی در خاک سوریه عمل کرده و کشورهایی را که به حمایت از تروریسم و غارت ثروت‌های ملت سوریه از جمله نفت ادامه می‌دهند، وادار به توقف این اقدام کند.

وی همچنین با اشاره به فعالیت‌های ارتش سوریه در مرزهای شمالی کشور، خواستار توقف ترویج اقدامات بیهوده در مناطق مرزی توسط دفاتر ضد سوریه مانند دفتر غازی عنتاب شد. الجعفری ادامه فعالیت این دفتر را به منزله پاداشی برای رجب طیب اردوغان، رئیس جمهوری ترکیه به دلیل ادامه حمایت از تروریسم، اشغال اراضی سوریه، تهدید و باج خواهی مداوم وی از اروپا و جهان دانست.

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا