خرید تور تابستان ایران بوم گردی

صبحانه هایی که فکر می کنید سالم هستند اما به شدت خطرناک؛ از گرانولا تا…

نمی‌توان انکار کرد که صبحانه پس از حداقل هشت ساعت خواب، حیاتی‌ترین وعده غذایی در روز است. اما این وعده غذایی صبحگاهی بسته به مواد تشکیل دهنده آن به مانند یک شمشیر دو لبه عمل می‌کند و می‌تواند سلامت شما را بهبود بخشد یا از بین ببرد.

به گزارش خبرآنلاین، صبحانه در فرهنگ سلامت ما ایرانی‌ها و در عرصه پزشکی به عنوان کامل‌ترین غذا شناخته شده است. اما هر وعده غذایی صبحگاهی مغذی و پر کالری لزوما و صرفا به این دلیل که انرژی مورد نیاز ما را در فعالیت روزانه تامین می‌کند، نمی‌تواند برای سلامت بدن مفید باشد.

همشهری آنلاین در گزارشی نوشت: شاید برای بسیاری از ما ایرانی‌ها کله پاچه صبحانه بسیار مغذی و مفیدی به نظر برسد که انرژی فعالیت روزانه ما را تامین می‌کند. اما آیا کله پاچه که گفته می‌شود حجم چربی یک دست آن در حدود چند قالب کره ۲۰۰ گرمی است در دنیای معاصر با کمترین فعالیت جسمانی و سپری کردن بیشتر اوقات پشت میز یا در حالت نشسته پشت لپ تاپ یا گوشی موبایل نیز غذای مفیدی است؟ همین امر درباره تعداد دیگری از صبحانه‌ها که ما تصور مفید و مغذی بودن از آن‌ها را داریم نیز صدق می‌کند.

نمی‌توان انکار کرد که صبحانه پس از حداقل هشت ساعت خواب، حیاتی‌ترین وعده غذایی در روز است. اما این وعده غذایی صبحگاهی بسته به مواد تشکیل دهنده آن به مانند یک شمشیر دو لبه عمل می‌کند و می‌تواند سلامت شما را بهبود بخشد یا از بین ببرد، در حالی که بیشتر ما سعی می‌کنیم روز خود را با یک صبحانه سالم آغاز کنیم، اما آیا واقعا همه گزینه‌هایی که برای صبحانه انتحاب می‌کنیم سالم هستند؟ در این مطلب به چند صبحانه رایج اشاره می‌کنیم که ظاهرا سالم اما در واقع مضر هستند، این مطلب را بخوانید تا متوجه شوید.

آب میوه

آب میوه‌ها اغلب به عنوان یک گزینه صبحانه سالم در نظر گرفته می‌شوند زیرا سرشار از مواد مغذی به دست آمده از میوه‌های تازه هستند، اما تعجب خواهید کرد اگر بدانید که فقط یک لیوان آب میوه پر از ساکارز و فروکتوز است که ممکن است سطح قند را نیز افزایش دهد. علاوه بر این، کمبود فیبر آن را به یک انتخاب ضعیف تبدیل می‌کند، اگر می‌خواهید دریافت آنتی اکسیدان ها و ویتامین‌ها را در رژیم غذایی تقویت کنید، بهتر است برای صبحانه از میوه‌های تازه استفاده کرده تا مقداری فیبر سالم به رژیم غذایی اضافه کنید.

رشته فرنگی (نودل)

رشته فرنگی (نودل) اغلب با سرخ کردن رشته‌های خمیر درست می‌شود، بنابراین مهم نیست از چه آردی برای تهیه رشته استفاده شده است، فرآیند سرخ کردن آن را ناسالم می کند. مخصوصا وقتی دوباره با روغن، سبزیجات و ادویه جات پخته شود. بنابراین، بهتر است از مصرف نودل در صبح خودداری کنید، زیرا وجود چربی‌ها، گلوتن و کربوهیدرات با هم منجر به افزایش وزن می‌شود.

ماست طعم دار

ماست‌های طعم‌دار بسته‌بندی شده ممکن است گزینه‌ای لذیذ برای ترکیب با جو، موسلی یا گرانولا به عنوان یک صبحانه سالم به نظر برسند، اما این ماست‌های طعم‌دار با افزودن طعم‌های مصنوعی، قندهای تصفیه‌شده و مواد نگهدارنده ساخته می‌شوند. خوردن منظم آن‌ها ممکن است منجر به مصرف بیش از حد قند شود که خطر ابتلا به چاقی، دیابت و بیماری قلبی را افزایش می‌دهد.

گرانولا (ترکیبی از غلات، میوه‌های خشک و آجیل)

گرانولا یکی از خوشمزه ترین مخلوط غلات، میوه های خشک و آجیل است، اما تعجب خواهید کرد اگر بدانید که این طعم شیرین و بافت ترد با افزودن قسمت‌هایی از تخم مرغ، مواد افزودنی و شکر به دست می‌آید که منجر به افزایش ناگهانی سطح قند بدن شده و باعث می شود بعد از مدتی احساس خستگی کنید.

کورن فلکس (برگه ذرت)

کورن فلکس (برگه ذرت) یکی از محبوب ترین گزینه‌های صبحانه در سراسر دنیا است، اما اگر بدانید که این گزینه آسان بسیار فرآوری شده و تصفیه شده و حاوی شکر و نمک اضافه شده است، نامید خواهید شد. در واقع، فرآوری دانه‌های ذرت، فیبر و مواد مغذی ضروری مانند ویتامین‌ها و مواد معدنی را کم می‌کند و مصرف منظم آن ممکن است منجر به بروز مشکلاتی مانند افزایش وزن، افزایش قند خون و افزایش خطر بیماری‌های قلبی شود.

بانک صادرات

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا