خرید تور تابستان ایران بوم گردی

طرح‌های دوفوریتی و سه فوریتی مجلسی‌ها برای بنزین به کجا رسید؟

ایلنا نوشت:سخنگوی هیات رئیسه مجلس شورای اسلامی گفت: مقرر شد کمیسیون برنامه و بودجه به همراه مرکز پژوهش‌ها ایراداتی که بر شیوه اجرا وارد است را جهت کاهش فشار بر مردم بررسی و رفع اشکال کند.

اسدالله عباسی در حاشیه جلسه علنی مجلس با حضور در جمع خبرنگاران درباره جلسه غیرعلنی امروز بهارستان گفت: سران قوای سه گانه طرح افزایش بنزین را تصویب کردند و به تایید رهبری رسید و لازم الاجرا شد. پیش از این نیز مجلس شورای اسلامی قانون هدفمندی یارانه‌ها را مصوب کرده بود ولی دولت در نحوه اجرا تاخیر ایجاد کرد که در نهایت این تصمیم گرفته شد. مقرر شد کمیسیون برنامه و بودجه به همراه مرکز پژوهش‌ها ایراداتی که بر شیوه اجرا وارد است را جهت کاهش فشار بر مردم بررسی و رفع اشکال کند.

سخنگوی هیات رئیسه ادامه داد: از سوی دیگر قرار شد هر چه سریعتر درآمد حاصل از افزایش قیمت‌ بنزین را به حساب‌های مردم واریز کنند.

وی در ارتباط با نظارت بر قیمت‌ها تاکید کرد: قوه قضائیه و سایر دستگاه‌های نظارتی به همراه کمیسیون اقتصادی مجلس و سایر کمیسیون‌های تخصصی بررسی‌های لازم را انجام خواهند داد تا افزایش قیمت بنزین در سایر کالاها تسری پیدا نکند و بازار مدیریت شود.

نماینده مردم رودسر در مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: مجلس شورای اسلامی بعد از این باتوجه به فرمایشات مقام رهبری به نحو شایسته فوائد اجرای این طرح را به نفع مردم در نظر بگیرد و از آن حمایت کند. بله درست است اشکالات و ایراداتی وجود دارد که باید برطرف شود تا مردم دچار زیان و ضرر نشوند.

وی با اشاره به انتقادات نمایندگان به مساله افزایش بنزین اظهار کرد: در مورد زمان و شیوه افزایش قیمت بزنین ایرادات وجود داشت که همکاران آن را مورد بررسی قرار دادند اما بحثی درباره اسیتضاح مطرح نشد اگر چه ایراد و انتقاد به شیوه آن  که مناسب نبود وارد است اما در حال حاضر که طرح اجرایی شده همه موظفند بر اساس اصل ۹۶ قانون اساسی از آن حمایت کنند و این مسیر ادامه د ارد البته در آینده اصلاحاتی در افزایش قیمت بنزین شاهد خواهیم بود به سود مردم است تا آنان دچار ضرر و زیان نشوند.

وی در خاتمه عنوان کرد: با توج به بررسی جوانب مختلف طرح پیشنهاداتی مطرح شد اما طرح دوفوریتی یا سه فوریتی توقف افزایش بنزین اعلام وصول نشد و قرار است کمیسیون‌های تخصصی درباره چگونگی اجرای بهتر این قانون و آنچه به سود مردم است تصمیم‌گیری کنند.

با توجه به تاکیدات رهبری دو طرح بنزینی فراکسیون امید از دستور کار خارج شد

ایسنا نوشت: سخنگوی فراکسیون امید نیز با بیان این که دو طرح این فراکسیون درباره لغو افزایش تدریجی قیمت بنزین و تک نرخی آن به دلیل تاکیدات صبح امروز مقام معظم رهبری از دستور کار خارج شد، گفت: این فراکسیون از هیئت رئیسه مجلس خواستار حضور روسای قوا در مجلس برای همفکری جهت اجرای این طرح و رفع نواقص آن شدند.

فاطمه سعیدی در توضیح وضعیت طرح‌های فراکسیون امید برای لغو افزایش قیمت بنزین گفت: شورای  مرکزی فراکسیون امید با توجه به نظرات کارشناسی کمیته‌های تخصصی طرحی سه فوریتی برای لغو افزایش قیمت بنزین و به دنبال آن افزایش تدریجی آن از طریق بودجه سنواتی را تهیه کرده بود که با توجه به تاکیدات صبح امروز مقام معظم رهبری این طرح از دستور کار خارج شد.

وی افزود: فراکسیون امید همچنین طرح دو فوریتی دیگری تهیه کرده بود که بر مبنای آن بنزین تک نرخی با نرخ 1500 تومان عرضه شود این طرح هم به دلیل تاکیدات امروز رهبر معظم انقلاب از دستور کار خارج شد.

سخنگوی فراکسیون امید در ادامه با تاکید بر لزوم  کنترل قیمت‌ها افزود: دولت و کلیه نهادهای نظارتی باید بر کنترل قیمت سایر کالاها اهتمام جدی داشته باشند دولت باید از خانوارهایی که از لحاظ معیشتی با سختی مواجهه هستند حمایت کنند و هر چه سریعتر اقدامات عملی را انجام دهد.

سعیدی ادامه داد: فراکسیون امید طی درخواستی از هئیت رئیسه مجلس خواستار حضور روسای قوا در مجلس شد تا ضمن تعامل و همفکری با نمایندگان نقایص این طرح برطرف شود.

وی در پایان خاطرنشان کرد: اعتراض حق مدنی است، البته باید مرز بندی با جریاناتی که به دنبال سوء استفاده از اعتراض مردم هستند صورت گیرد ما از مردم می‌خواهیم ضمن حفظ آرامش به نهادهای مسئول اطمینان کرده و از بروز اتفاقاتی همچون خسارت وارد کردن به اموال عمومی خودداری کنند.

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

یک پیام

  1. بدی و اشکال اظهارنظرها در همه موارد جزئی پیش امدن چنین مشکلاتی در پیگیری نهادهای قانونی نمایندگان و وکلای مردم جهت تامین نظر موکلان خود یعنی مردم است

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا