خرید تور تابستان ایران بوم گردی

وعده‌ی تقویت همکاری ایران و پاکستان برای مبارزه با ناامنی

دبیر شورای عالی امنیت ملی پیش از ظهر امروز سه شنبه در دیدار با ارتشبد قمر باجوا فرمانده ارتش پاکستان بر ضرورت همگرایی و همکاری کشورهای منطقه در مبارزه با هرگونه اقدام ناامن ساز و بی ثبات کنتده تاکید کرد.

به گزارش دریافتی انصاف نیوز، امیر دریابان علی شمخانی با اشاره به راهبردآمریکا برای ایجاد اختلاف و درگیری میان کشورهای اسلامی که با هدف حفظ امنیت رژیم صهیونیستی و گسترش دامنه نفوذ و تسلط واشنگتن صورت می گیرد؛ تصریح کرد: رویکرد راهبردی جمهوری اسلامی ایران تقویت روابط و همکاری هر چه بیشتر با کشورهای منطقه به ویژه با همسایگان بوده و در این راستا پاکستان از جایگاه ویژه ای برخودار است.

دبیر شورای عالی امنیت ملی کشورمان با اشاره به اراده رهبران ایران و پاکستان بر گسترش روابط تهران – اسلام آباد در همه حوزه ها، بر ضرورت گسترش همکاری های دفاعی،امنیتی واقتصادی در چارچوب ایجاد امنیت پایدار در منطقه تاکید کرد.

وی، همکاری‌های اقتصادی ایران و پاکستان بویژه در استان های مرزی دو کشور را در ایجاد رفاه، آرامش ساکنین این مناطق و افزایش ضریب امنیتی مرزها حائز اهمیت توصیف کرد و آمادگی کشورمان را برای توسعه این همکاری ها اعلام کرد.

شمخانی، جنگ تمام عیار عربستان علیه مردم مظلوم یمن را از مصادیق بارز ایجاد و گسترش نا امنی در منطقه و نقض آشکار حقوق بشر ذکر کرد و افزود، کشورهای اسلامی باید با فشار همه جانبه بر رژیم آل سعود هر چه سریعتر جلوی این نسل کشی فجیع را بگیرند.

در این دیدار ارتشبد قمر باجوا فرمانده ارتش پاکستان نیز با ابراز مسرت در خصوص سفربه جمهوری اسلامی ایران خواستار تقویت و گسترش همکاری همه جانبه میان ایران و پاکستان شد.

وی سرحدات مشترک دو کشور را مرزهای صلح و دوستی عنوان کرد و خاطر نشان ساخت : ارتش پاکستان مصمم است بارصد مستمر و همه جانبه مرزهای مشترک با هرگونه شرارت و ناامنی در این مناطق قاطعانه برخورد نماید.

باجوا با اشاره به توطئه کشورهای فرامنطقه‌ای برای ایجاد جنگ و ناامنی در کشورهای اسلامی و دامن زدن به فرقه گرایی در جهان اسلام گفت: مقابله همه جانبه با این راهبرد خطرناک که تنها نتیجه آن نابودی منابع مادی و انسانی کشورهای اسلامی است مهمترین اولویت امروز جهان اسلام است.

فرمانده ارتش پاکستان از سیاست قاطع و غیر قابل تغییر جمهوری اسلامی در حمایت از آرمان مردم فلسطین تقدیر کرد و اظهار داشت: پایداری ایران در دفاع از مسلمانان مظلوم فلسطین بسیار شجاعانه و درس اموز است.

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا