خرید تور تابستان ایران بوم گردی

محسن کدیور تخریب اموال عمومی را محکوم کرد

محسن کدیور درباره‌ی حوادث بنزینی چند روز گذشته ضمن تاکید بر اینکه «اعتراض به جمهوری اسلامی حق مردم ایران است»، گفت: تخریب و به آتش کشیدن اموال عمومی کاری خلاف مصالح ملی، قانون شکنی، غیراخلاقی و نامشروع است.

به گزارش انصاف نیوز، این اسلام پژوه مقیم خارج کشور در یادداشتی تلگرامی نوشته است که به اعتقادش تصمیم گرانی بنزین که استراتژیک‌ترین کالای کشور است توسط «شورای عالی هماهنگی اقتصادی» نهادی کاملا غیرقانونی گرفته شده نه مجلس. او تصمیمات اینچنینی در حوزه‌ی اقتصاد سیاسی را ایدئولوژیک و غیرکارشناسانه خوانده است.

او اولویت «منافع ملی» در سیاستگذاری‌های کشور را مغفول خواند و با انتقاد از وضعیت سیاسی نوشت: مردم این شکاف عمیق طبقاتی – که هر روز هم عمیق تر می شود – را با پوست و گوشت خود لمس می‌کنند.

کدیور نوشته است: هدف ترامپ از به صفر رساندن فروش نفت ایران، این است که اولا ایران دست از مبارزه با اسرائیل بردارد، ثانیا به فعالیت‌های فزاینده منطقه‌ای خود پایان دهد.

او با انتقاد به آنچه سوء تدبیر مدیریتی خوانده، اعتراض‌ها را محدود به گرانی بنزین ندانسته و می‌گوید: اعتراض حق مردم است و مطابق قانون اساسی باید به رسمیت شناخته شود.

کدیور ضمن محکوم کردن تخریب‌ها و به آتش کشیدن اموال عمومی، احتمال اینکه این تخریب‌ها «با هدف مشوه کردن چهره تظاهرات مردمی صورت گرفته باشد» را «کاملا جدی» خواند.

او بر ضرورت به رسمیت شناختن صدای اعتراض و نیز بر حساسیت مردم بر هزینه شدن بیت المال تاکید کرده و با انتقادی به سیاست‌های منطقه‌ای ایران، گفته که تحریم‌های آمریکا، «کمرشکن» و «فشار حداکثری بر گرده ملت ایران» است.

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا