خرید تور تابستان ایران بوم گردی

سخنگوی استانداری: تهران آرام شد

سخنگوی استانداری تهران سه‌شنبه غروب درباره‌ی آخرین وضعیت تجمعات اعتراضی به افزایش قیمت بنزین در استان تهران به انصاف نیوز گفت: این اتفاقات دیروز و پریروز خیلی محدود شد و در حد حضور چند نفر بود اما امروز طبق گزارشی که دریافت کردیم نه تجمعی را در سطح شهر تهران به ما اعلام کردند و نه از شهرستان‌های استان تهران.

امین بابایی افزود: شهرستان‌هایی که کمی ملتهب بودند شهریار، قدس، ملارد و بهارستان بود که آنها هم با استقرار نیروهای امنیتی، شرایط پایدار امنیتی برقرار است و هیچ شرایط منفی امنیتی نداشتیم الحمدالله.

مدیرکل روابط عمومی استانداری تهران درباره‌ی تعداد بازداشتی‌ها در استان تهران در دو سه روز اخیر گفت: به هیچ وجه گزارش باز اینچنینی ندارم چون موضوع امنیتی است در شورای تامین درباره‌ی این موضوع صحبت می‌کنند و درفرآیند اخبار عمومی آن را قرار نداده‌اند. حتی من که پیگیری کردم گفتند که چون دستور حوزه‌ی امنیتی وزارت کشور است که اصلا به این موارد دامن نمی‌زنند چون متاسفانه اخبار جسته گریخته‌ای از زبان برخی فرمانداران از طریق رسانه‌های معاند به‌ویژه بی‌بی‌سی منتشر شده است، این موضوع را محدود کرده‌اند و در حوزه‌ی امنیتی آن را پایش می‌کنند. اطلاعاتی درباره‌ی دستگیر شدگان متاسفانه تا این لحظه به بنده نداده‌اند.

او در پاسخ به این که فکر نمی‌کند اطلاع رسانی از ریز این مسایل به جلوگیری از شایعات این روزها کمک می‌کند، گفت: اساسا چون نقش کاری من اطلاع رسانی در جایگاه سخنگوی استانداری است، به‌شدت مخالف سانسور رسانه‌ای هستم چون وقتی تنویر افکار عمومی به صورت شفاف صورت نگیرد، ریشه‌دوانی شایعه بیشتر خواهد بود و ذهن مردم را بیشتر مخدوش خواهد کرد. این نقد را دارم که موارد اینچنینی باید به اطلاع شهروندان برسد و آنها با تحلیل خودشان بتوانند تفاوت بین دوغ و دوشاب یا همان معترض و اغتشاش‌گر را تشخیص بدهند و بدانند که فضا چند چند است و به چه شکل پیش می‌رود. لذا من هم معترضم به این شرایط اما امیدوارم بتوانیم به‌زودی با شرایط بهتری اطلاع رسانی کنیم.

سخنگوی استانداری تهران در پاسخ به اینکه آیا با توجه به اینکه فضای دیروز دانشگاه تهران ملتهب بود، کسی هم در حاشیه‌ی آن بازداشت شده است یا خیر، گفت: خیر. به هیچ وجه فرآیند به سوی این چالش‌ها که فضای دانشگاهی را ملتهب کنند پیش نرفت. دقیقا از این موضوع اطلاع دارم. آن عزیزانی که به عنوان معترض شعری خواندند یک تعدادی دانشجو بودند ولی دستگیری گزارش نشده است.

بابایی درباره‌ی احتمال رفع مشکل اینترنت در تهران با توجه به گفته‌ی او درباره‌ی آرامش نسبی در این استان و وعده‌ی سخنگوی دولت، گفت: مطمئنا با فرونشستن این التهابات و گزارش‌های نهایی که از حوزه‌ی فرمانداری‌های استان تهران در خصوص برقراری و پایداری امنیتی اعلام شود، استان تهران هم جزو استان‌هایی خواهد بود که به‌سرعت اتصال اینترنت آن متصور است.

او در پاسخ به این که آیا احتمال می‌دهد این اتفاق طی دو سه روز آینده بیافتد، گفت: بله حتما.

توضیح دلایل کارشناسی دولت برای گران‌کردن بنزین

روابط عمومی استانداری تهران: اعتراضات نشانه‌ی دموکراسی است

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا