خرید تور تابستان ایران بوم گردی

دریادار سیاری: برخی به تازگی عقلانیت دفاع مقدس را زیر سوال بردند

ایسنا نوشت: امیر دریادار حبیب‌الله سیاری معاون هماهنگ کننده ارتش جمهوری اسلامی ایران در همایش ملی «جایگاه دانش، فناوری و خلاقیت در دفاع مقدس» در دانشگاه علوم دریایی امام خمینی (ره) نوشهر که با حضور رئیس کمیسیون امنیت ملی مجلس شورای اسلامی، رئیس سازمان عقیدتی سیاسی ارتش و فرمانده نیروی دریایی ارتش برگزار شد، بیان کرد: نیروهای مسلح ایران با بهره‌گیری از عقلانیت، علم و آگاهی و معونیت توانستند دشمنی که از پشتیبانی همه جانبه ابرقدرت‌های برخوردار بود شکست دهند.

امیر سیاری حاکمیت علم، فناوری و خلاقیت را موجب موفقیت ایران در هشت سال دفاع مقدس برشمرد و افزود: ما در برابر دشمنی جنگیدیم که بارها تجهیزات خودش را در طول هشت سال دفاع مقدس نوسازی و به‌ روز کرده بود و دو قطب شرق و غرب در یک پیوند نامبارک همه نوع کمک به دشمن کردند. این در حالی بود که در این دوران حتی سیم خاردار هم به ایران نمی‌دادند.

معاون هماهنگ کننده ارتش ادامه داد: برخی به تازگی عقلانیت حاکم بر دفاع مقدس را زیرسوال بردند که مقام معظم رهبری (مدظله العالی) به موضوع عقلانیت حاکم بر دفاع مقدس پرداختند و آن را تبیین کردند.

وی به ضرورت تبیین حاکم بودن عقلانیت، علم، دانش و معونیت در دفاع مقدس تاکید کرد و گفت: در تمامی عملیات‌های دفاع مقدس به طور قطع عقلانیت حاکم بود و کاری بدون اندیشه، آگاهی و بصیرت انجام نگرفت. البته زمان‌هایی هم بودند که آسیب دیدیم و این ذات جنگ است که برخی مواقع پیروز و برخی مواقع آسیب به همراه دارد.

امیر سیاری ادامه داد: خنثی کردن حدود یک هزار حمله موشکی عراق از هزار و ۲۰۰ حمله با به‌کارگیری اهداف کاذب، اسکورت ۱۰ هزار کشتی با اجرای ۱۵۰ عملیات برای حفظ صادرات نفت، هدف قرار دادن تعداد زیادی از هواپیماها و بالگردهای دشمن و… نشان‌دهنده بهره‌گیری از علم، فناوری و خلاقیت در دفاع مقدس است.

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا