خرید تور تابستان ایران بوم گردی

پسابرجام | نفتکش ژاپنی 3شنبه در خارگ بارگیری می کند

یک نفتکش ژاپنی به عنوان نخستین نفتکش خارجی قرار است پس از لغو تحریم ها، سه شنبه این هفته محموله های نفتی را در پایانه نفتی خارگ بارگیری کند.

به گزارش ایرنا، پس از لغو تحریم ها نفتکش های خارجی می توانند با برخورداری از پوشش بیمه های بین المللی، آزادانه در پایانه های نفتی ایران رفت و آمد و محموله های نفتی را بارگیری کنند.
در این میان، ژاپنی ها که در دوران تحریم، همکاری خوبی با صنعت نفت ایران داشتند، قصد دارند پس از لغو تحریم ها، نخستین کشوری باشند که نفتکش خود را برای بارگیری محموله های نفتی ایران عازم خارگ می کنند.
این کشور که در سال های تحریم، روزانه بیش از 100 هزار بشکه نفت خام از ایران وارد و نفتکش های حامل نفت ایران را بیمه می کرد، می خواهد در پساتحریم همکاری با صنعت نفت ایران را توسعه دهد.

**افزایش صادرات نفت ایران به ژاپن
تاکنون شماری از پالایشگاه های ژاپنی قراردادهای خرید نفت از ایران را تمدید کرده اند و قرار است در ماه آوریل (فرورین- اردیبشهت 1395) نیز تعداد دیگری از پالایشگرهای ژاپنی پس از تمدید قرارداد، میزان خرید نفت از ایران را افزایش دهند.
ژاپن هم اکنون روزانه ١١٠ هزار بشکه از ایران نفت خریداری می کند که پیش بینی می شود با لغو تحریم ها به 250 تا 300 هزار بشکه در روز افزایش یابد.
ژاپن در طول دوران تحریم ایران تنها کشوری بود که نفت ایران را با نفتکش های خود و تحت بیمه دولتی این کشور حمل کرد؛ این کشور بعد از لغو تحریم ها کماکان با نفتکش های خود اقدام به دریافت نفت از ایران خواهد کرد.
منابع صنعتی و دولتی ژاپن بتازگی اعلام کردند که با وجود پایان تحریم ها، نفتکش های ژاپنی حامل نفت ایران همچنان می توانند از بیمه دولتی ایجاد شده از سوی دولت ژاپن بهره مند شوند.
پس از آنکه در آغاز تحریم های ضد ایرانی، بیمه گران غربی امکان پوشش نفتکش های حامل نفت ایران را از دست دادند، دولت ژاپن برای حمایت از نفتکش های ژاپنی واردکننده نفت از ایران، پیش قدم شد.

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا