خرید تور تابستان ایران بوم گردی

«شاک مسوولیت اطلاع و اقناع را به صداوسیما سپرده بود»

مهاجری با انتقاد از عملکرد صداوسیما گفت: وقتی صداوسیما نه‌ تنها اطلاع‌رسانی نمی‌کند، بلکه کاری هم برای اقناع‌سازی صورت نمی‌دهد و درست نقطه مقابل آن اقدام می‌‌کند، چطور می‌توان انتظار داشت که دیگران دست به اقناع و اطلاع‌رسانی بزنند؟

محمد مهاجری، فعال رسانه‌ای اصولگرا، در گفت‌وگو با اعتمادآنلاین، در مورد انتقادهایی که مبنی بر اقناع مردم با توجه به اجرای اصلاح قیمت بنزین متوجه دولت شده است، گفت: در توافقنامه‌ای که سران سه قوه داشته‌اند، مسئولیت کل کار به شورای امنیت کشور واگذار شده که رئیس آن هم وزیر کشور است.

او در ادامه با اشاره به واگذاری مسئولیت اطلاع‌رسانی و اقناع به صداوسیما، گفت: شورای امنیت کشور مسئولیت اقناع افکارعمومی و اطلاع‌رسانی را به صداوسیما واگذار کرده است. اگرچه از نظر من کار درستی هم انجام نداده، اما بالاخره مسئولیت کار با صداوسیما بوده است.

مهاجری با انتقاد از عملکرد صداوسیما تاکید کرد: وقتی صداوسیما نه‌ تنها اطلاع‌رسانی نمی‌کند، بلکه کاری هم برای اقناع‌سازی صورت نمی‌دهد و درست نقطه مقابل آن اقدام می‌‌کند، چطور می‌توان انتظار داشت که دیگران دست به اقناع و اطلاع‌رسانی بزنند؟

این فعال رسانه‌ای اصولگرا ادامه داد: به نظر من در این زمینه کوتاهی کردن صداوسیما کاملاً محرز است و دلایل آن هم مشخص است.

مهاجری در مورد دلایل کوتاهی‌ای که از صداوسیما در راستای اقناع و اطلاع‌رسانی افکارعمومی سر زده است، توضیح داد: بر بدنه‌ و بخش‌هایی از صداوسیما گرایش سیاسی خاصی حاکم است؛ به دنبال منافع سیاسی خود هستند و به حرف رئیس صداوسیما هم گوش نمی‌دهند.

او درباره نقاط ضعف اطلاع‌رسانی و اقناع افکارعمومی از طریق فضای مجازی گفت: اگر بنا باشد از طریق شبکه‌ها و فضای مجازی اقناع عمومی صورت گیرد، بسیاری از مردم شهر‌ها و شهرستان‌های کوچک ممکن است در جریان فضای مجازی قرار نگیرند و از طریق رادیو و تلویزیون اخبار را پیگیری کنند، ولو این جمعیت 20 درصد باشد.

مهاجری درباره استقبال کم افکارعمومی از صداوسیما گفت: حتی اگر بگویید کسی صداوسیما را نگاه نمی‌کند، اولاً مواقعی که مسائل معیشتی و رفاهی مردم مطرح می‌‌شود، جزو معدود مواقعی است که صداوسیما مورد رجوع قرار می‌گیرد، چون مستقیماً به نقل از مسئولان مطالبی را منتشر می‌کند.

او ادامه داد: دوم اینکه به هر حال اگر هم صداوسیما برای این کار انتخاب نمی‌شد، شاید دیگر شبکه‌های مجازی و… در فضای فعلی که بحث فیلترینگ مطرح است واقعاً نمی‌توانستند در این زمینه موفق باشند.

این فعال رسانه‌ای اصولگرا با اشاره به پوشش صداوسیما از وقایع اخیر عنوان کرد: البته صداوسیما به هر حال در فضای جنگی برای اینکه اتهامی متوجه او نشود جدی‌تر وارد شده و در جهت اطلاع‌رسانی هم کار کرده است.

مهاجری در ادامه افزود: در مجموع معتقدم اینکه انتظار داشته باشید اقناعی توسط صداوسیما انجام شود، توقع بیجایی است. این امکان و توان واقعاً از جانب صداوسیما قابل تصور نیست.

او همچنین، در پاسخ این سوال که آیا بهتر نبود دولت به جای نشستن و نگاه کردن به عملکرد سازمان صداوسیما خود وارد عمل می‌شد تا کمتر هدف انتقاد افکارعمومی قرار گیرد، گفت: وضعیت به لحاظ ایجاد فضای روانی خیلی متفاوت شد. وقتی شما در شرایط آشوب قرار می‌گیرید، و سیستم اطلاع‌رسانی کشور مختل و اینترنت قطع می‌شود، عملاً دست دولت هم برای اطلاع‌رسانی و اقناع مردم بسته می‌شود.

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا