خرید تور تابستان ایران بوم گردی

وزیر صنعت: دلیلی برای گرانی کالاها وجود ندارد

وزیر صنعت، معدن و تجارت با بیان اینکه دلیلی برای گرانی کالاها وجود ندارد، گفت: حتی برای حمل و نقل جاده‌ای و کامیون گازوئیل مصرف می‌شود و دلیلی برای گرانی وجود ندارد.

«رضا رحمانی» شامگاه چهارشنبه در همایش اتحادیه کشوری فروشگاه‌های زنجیره‌ای، گفت: گزارش‌ها حاکی از همراهی موثر فروشگاه‌های زنجیره‌ای در کنار سایر اصناف در شرایط حساس کنونی است.

وی ادامه داد: یکی از دغدغه‌های ذهنی من درباره ارتباط بین فروشگاه‌های زنجیره ای و اصناف سنتی است؛ بسیاری از افراد خصوصا در شهرهای کوچک فکر می‌کنند تصاد منافع بین این دو واحد وجود دارد، در حالیکه با اجرای طرح «فرانچایز» احتمالا این مساله حل خواهد شد.

رحمانی برخی تغییرات را اجتناب‌ناپذیر خواند و افزود: هم خواهان توسعه فروشگاه‌ها هستیم و هم می‌خواهیم مانع آسیب به اصناف شویم. امیدوارم تا جای ممکن تصمیمات برد-برد بگیریم و نهایتا هدف این است که به مردم خدمت کنیم.

وی همچنین با اشاره به اتفاقات اخیر بیان کرد: این روزها درباره گرانی و تاثیر بنزین سوال می‌شود؛ درباره همین موضوع گرانی سه جلسه در مجلس حضور داشتم از روز جمعه اقدامات خاصی را آغاز کردیم.

رحمانی با تاکید بر اینکه که نباید با اجرای سهمیه‌بندی بنزین، موج گرانی برجامعه سوار شود، گفت: در گذشته این اتفاق افتاده و هر وقت بنزین گران شده مردم فکر کردند همه چیز گران باید شود. در این چند روز بیشترین تمرکز بر این بوده که جلوی بار روانی افزایش قیمت گرفته شود.

وی با بیان اینکه در طول این هفته درگیر سه دغدغه بودم، افزود: اول اینکه کالا به اندازه کافی در بازار باید موجود باشد، موضوع دوم اینکه دولتی‌ها نباید تا عید افزایش قیمت داشته باشند و سومین مساله تاثیر این طرح بر قیمت کالا بوده است.

این مقام مسئول تصریح کرد: طرح سهمیه‌بندی بنزین دوتاثیر واقعی و روانی دارد که بیشتر متمرکز ما بر کنترل تاثیر روانی است.

رحمانی با اشاره به سامانه جامع تجارت گفت: با این سامانه می‌توان کالا را از مبدا به مقصد نظارت کرد. هرچند این سامانه درباره برخی کالاها اجرایی شده اما درباره همه کالاها باید عملیاتی شود که قطعا امسال به این نقطه نمی‌رسیم.

وی این سامانه را راهکار اصلی برای نظارت بر کالاهایی همچون شکر دانست که سال گذشته با کمبود مواجه شد. وی با انتقاد از تصورات منفی شکل گرفته درباره برخی موضوعات گفت: صادرات منافاتی با نیازها و منافع مردم ندارد بلکه برعکس صادرات یعنی رونق اشتغال و تولید ایجاد قدرت خرید برای مردم. اما چون صادرات در برخی موارد بد عمل کرده، ذهنیت منفی درباره آن شکل گرفته است. به گفته وی با اینکه تحریم از پارسال بیشتر شده، تولیدات افزایشی بوده، مثلا روغن نباتی در هفت ماهه نخست امسال هشت درصد افزایش تولید داشته است.

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا