خرید تور تابستان ایران بوم گردی

پنج کشور اروپایی: شهرک‌سازی‌های اسرائیل غیرقانونی است

پنج کشور اروپایی چهارشنبه شب با صدور بیانیه‌ای مشترک اعلام کردند که تمامی شهرک‌های صهیونیستی در اراضی قدس شرقی و برخی مناطق کرانه باختری غیرقانونی است.

به گزارش ایرنا به نقل از خبرگزاری آناتولی ترکیه، کارن پیرس نماینده دایم انگلیس در سازمان ملل متحد به نمایندگی از کشورش و چهار کشور اروپایی فرانسه، آلمان، لهستان و بلژیک این بیانیه مشترک را قرائت کرد.

وی گفت: همه شهرک‌سازی‌ها بر اساس قوانین بین‌المللی غیر قانونی است و امکان برپایی دو کشور فلسطینی و اسرائیلی و برقراری صلح دائمی را از بین می‌برد.

نماینده انگلیس در سازمان ملل متحد گفت: مواضع ما متوجه سیاست شهرک‌سازی اسرائیل در اراضی فلسطینی و از جمله قدس شرقی است.

پنج کشور اروپایی همچنین از رژیم صهیونیستی خواستند تا شهرک‌سازی‌ها را متوقف کند.

پیرس اضافه کرد: بار دیگر تأکید می‌کنیم که در خصوص برخی درخواست‌ها مبنی بر الحاق مناطقی در کرانه باختری به اراضی اشغالی نگران هستیم.

این بیانیه در حالی در سازمان ملل متحد قرائت شد که مایک پمپئو وزیر خارجه آمریکا دوشنبه‌ شب اعلام کرده بود که دولت ترامپ “پس از مطالعه دقیق مباحث حقوقی همه طرف‌ها” اعلام می‌کند که شهرک‌سازی رژیم صهیونیستی در کرانه باختری با قوانین بین‌المللی ناسازگار نیست.

پمپئو تصریح کرد: بیانیه‌های دولتی ایالات متحده درباره فعالیت‌های شهرک‌سازی در کرانه باختری در دهه‌های گذشته ناهماهنگ بوده است.

در زمان حاضر ۴۰۰ هزار شهرک‌نشین در کرانه باختری و ۲۰۰ هزار شهرک‌نشین نیز در قدس شرقی زندگی می‌کنند که بر اساس قوانین بین‌المللی، اسکان این افراد در مناطق مذکور غیرقانونی است.

قطعنامه ۱۲۳۴ شورای امنیت نیز که ۲۳ دسامبر ۲۰۱۶ به تصویب رسید، تأکید می‌کند؛ رژیم صهیونیستی باید فوراً به شهرک‌سازی خود در اراضی اشغالی فلسطین پایان دهد.

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا