خرید تور تابستان ایران بوم گردی

جزییات آمبولانس ورودی به دانشگاه تهران

/در گفت‌وگو با معاون فرهنگی دانشگاه/

مجید سرسنگی، معاون فرهنگی دانشگاه تهران در گفت‌وگو با انصاف‌نیوز از آخرین وضعیت دانشجویان بازداشتی در این دانشگاه خبر داد. سرسنگی می‌گوید تعداد زیادی از دانشجویان بازداشتی آزاد شده‌اند و امیدوار است تا چند روز آینده بیشتر آنها آزاد شوند. او همچنین گفت که تا احتمال دارد تا فردا آماری از این دانشجویان منتشر شود. چند روز پیش خبری منتشر شد مبنی بر اینکه یک آمبولانس وارد دانشگاه تهران شده که در آن چند نیروی امنیتی بوده‌اند و چند دانشجو را بازداشت کرده‌اند. این موضوع از طرف مسوولان دانشگاه تکذیب شد. سرسنگی جزییاتی نیز از موضوع این آمبولانس گفت.

مجید سرسنگی در مورد دانشجویان بازداشتی گفت: «بخش عمده‌ای از این دانشجویان آزاد شدند و خیلی از آنها هم به تدریج آزاد می‌‎شوند چون باید بازجویی‌های اولیه صورت بگیرد. از همان روز دوشنبه به تدریج دانشجویان بازداشتی در حال آزاد شدن هستند. الان هم ارتباط ما با خانواده‌هایشان و همینطور قوه‌ی قضاییه برقرار است که ان‌شاالله هرچه زودتر این مرحله‌ی اول طی شود و بتوانند زودتر به دانشگاه برگردند و مسیر تحصیلشان را ادامه دهند.

ما در دانشگاه از محتوای همه‌‌ی پرونده‌ها اطلاع نداریم لذا نمی‌توانیم قضاوت قطعی کنیم. پرونده‌ها در اختیار قوه‌ی قضاییه است و احتمال دارد در یک پرونده مسایلی باشد که ما از آن مطلع نباشیم؛ بنابراین باید اجازه داد که قوه‌ی قضاییه به دور از جنجال و در آرامش کار خود را انجام دهد. من خیلی خوشبین هستم که بخش عمده‌ای از دانشجویان ظرف چند روز آینده به جمع خانواده و دانشگاه برگردند.

مجید سرسنگی

دوستان ما در دانشگاه درحال جمع‌آوری آمار هستند و به محض اینکه آمار آماده شود منتشر می‌شود و قبل از آن ممکن است کمی اینور و آنور شود.برای مثال ما فکر می‌کردیم چهاشنبه چند دانشجو آزاد شوند اما امروز آزاد شدند. البته آمار حتما وجود دارد و دوستان ما در حراست دانشگاه پیگیر هستند که این آمار را نهایی کنند و اینکه بعضی‌ها می‌گویند یک دانشجو مفقود شده یا از او خبری نیست تایید نمی‌شود اما الان من آماری در دست ندارم شاید فردا بتوانیم آمار را منتشر کنیم.»

او در ادامه افزود: «بیشتر این دانشجویان کسانی هستند که بعد از جریانات گران شدن بنزین و اعتراضاتی که در سطح جامعه پیش آمد، در داخل دانشگاه خواستند نقد خود را ابراز کنند اما متاسفانه همیشه از این جریانات سواستفاده می‌شود وافرادی می‌آیند تا از این جریان سواستفاده کنند که حساب اینها از حساب دانشجویان منتقد جدا است.

قوه‌ی قضاییه هم حساب دانشجویان را از حساب کسانی که دنیال اغتشاش هستند جدا می‌داند، همه‌ی نظام این را جدا می‌دانند، مقام رهبری هم بارها گفتند حساب کسانی که برای اصلاح مملکت اعتراض و نقد می‌کنند با حساب کسانی که اغتشاش می‌کنند و به اموال عمومی خسارت می‌زنند و حتی به جان و مال مردم تعرض می‌کنند جدا است.»

سرسنگی در مورد موضوع آمبولانس ورودی به دانشگاه تهران و دستگیری چند دانشجو توسط سرنشینان آن گفت: «من قبلا هم گفتم که این موضوع تکذیب می‌شود. اتفاقا من خودم در آن صحنه بودم، ماجرای آمبولانس همین بود که یکی از همکاران انتظامات ما به خاطر لغزندگی زمین تعادل خود را از دست می‌دهد و سرش به یکی از نیمکت‌های فلزی می‌خورد. دوستان این فرد را به اتاق انتظامات آوردند و با مرکز بهداشت دانشگاه تماس گرفته شد که خیلی نزدیک و در خیابان 16 آذر است. آمبولانس فرستادند و این فرد را به مرکز بهداشت منتقل کردند. این از همان حواشی‌ای است که بعضی دوست دارند ساخته شود.

این آمبولانس صرفا آمد و همکار انتظامات ما را منتقل کرد و این شخص هم حضور دارد و می‌توانید از خودش بپرسید. یک بار گفتند این آمبولانس یک سری مامور امنیتی را داخل آورده و یک بار گفتند تعدادی بازداشتی را با خودش برده، اینها کاملا تکذیب می‌شود.»

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا