خرید تور تابستان ایران بوم گردی

آذری جهرمی: تصورم این بود و هست که جبلی نسبت به مدیران قبلی فهم روشن‌تری از فضای مجازی دارد

طرح مصوبات ساختاری و تشکیل نهادی در قانون بودجه یک بدعت خطرناک است

محمدجواد آذری جهرمی، وزیر پیشین ارتباطات درباره‌ی مصاحبه‌ی دیشب پیمان جبلی، رییس صداوسیما نسبت به فضای مجازی، گفت: تصورم این بوده و هست که آقای جبلی نسبت به مدیران قبلی صداوسیما فهم روشن‌تری از تحولات فضای مجازی دارند.

پیمان جبلی، رییس صداوسیما، دیشب در برنامه‌ی صف اول صداوسیما گفته است: «وظیفه سازمان صداوسیما در قانون مشخص است وظیفه ما تنظیم گری صوت و تصویر فراگیر در فضای مجازی است که قانون بر عهده ما گذاشته است نزدیک ترین قانون در این زمینه قانون بودجه ۱۴۰۱ است. در رویه قضائی هم که وجود دارد صداوسیما را مسئول می‌دانند.» [خبرگزاری مهر]

آقای جهرمی در گفت‌وگو با انصاف نیوز درباره‌ی این سخنان گفت: رهبر انقلاب در سال ۹۴ در حکمی ابلاغ فرمودند که تنظیم‌گری صوت و تصویر فراگیر در فضای مجازی منحصرا بر عهده صداوسیما باشد. مخاطب این حکم رهبری برای تبیین ضوابط و حدود شورای عالی فضای مجازی است. هر چند دبیرخانه شورا و همچنین کمیسیون فرهنگی مجلس دهم تلاش زیادی برای تبیین ضوابط داشتند، اما با تمامیت خواهی مدیریت سابق صداوسیما آن تلاش‌ها هیچگاه به نتیجه نرسید.

او درباره‌ی استناد رییس صداوسیما به قانون بودجه‌ی ۱۴۰۱ نیز گفت: آنچه مجلس مصوب کرده است، چیزی بیشتر از همان حکم رهبر انقلاب نیست، مجددا حدود و ضوابط و چارچوب‌های اختیارات و نحوه نظارت در آن روشن نیست. ضمن اینکه طرح مصوبات ساختاری و تشکیل نهادی در قانون بودجه یک بدعت خطرناک است.

جهرمی تاکید کرد: در هر حال، فلسفه وجودی تنظیم‌گر، ایجاد تسهیلات و تعریف چارچوب‌های منظم برای پیشرفت است. تنظیم‌گری که عملکردش مخل پیشرفت باشد ضد فلسفه وجودی است.

وزیر ارتباطات دولت روحانی در پایان گفت: تصورم این بوده و هست که آقای جبلی نسبت به مدیران قبلی صداوسیما فهم روشن‌تری از تحولات فضای مجازی دارند و انتظار بخش فناوری اطلاعات کشور هم این است که ایشان با توجه به فلسفه‌ی وجودی تنظیم‌گر، عملکرد سازنده‌تری نسبت به فعالین این صنعت پیش بگیرند.


سازمان تنظیم مقررات رسانه‌های صوت و تصویر فراگیر یا ساترا، یکی از نهادهای زیرمجموعه‌ی صداوسیما است که مدعی مسئولیت تنظیم‌گریِ رسانه‌های صوت و تصویر فراگیر در کشور است اما دولت قبلی و دولت فعلی چنین حقی برای آن قائل نیستند.

چند روز پیش، سعید مقیسه، رئیس کل سازمان تنظیم مقررات رسانه‌های صوت و تصویر فراگیر (ساترا)، در نامه‌ای خطاب به پیمان جبلی، رئیس سازمان صداوسیما، به تصویب اقدامات بازدارنده درمقابل تخلف‌های پلتفرم‌های صوت و تصویر فراگیر مانند فیلیمو، نماوا و فیلم‌نت اشاره کرده است.

روز یکشنبه‌ی این هفته هم «فیلیمو» درباره اظهارات اخیر رییس ساترا در خصوص شرایط پلتفرم‌های سینمای خانگی، چند سوال مهم را با ساترا، کارشناسان و مردم مطرح کرد و از جمله خواست که سند قانون تاسیس ساترا منتشر شود. [ایسنا]

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا