خرید تور تابستان ایران بوم گردی

شروع فعالیت فصلنامه مطالعات سیاست خارجی «تهران»

فصلنامه مطالعات سیاست خارجی تهران به صاحب امتیازی مؤسسه مطالعات و پژوهش­‌های سیاسی فعالیت خود را آغاز کرد.

5673به گزارش انصاف نیوز، حجت الاسلام و المسلمین حسین صفدری، سردبیر این فصلنامه گفت: «فصلنامه مطالعات سیاست خارجی تهران» با برخورداری از ظرفیت کارشناسان مجرّب و اساتید دانشگاه­‌ها، به فهم واقع‌بینانه و عمیق از تحولات راهبردی در حوزه سیاست خارجی کمک خواهد کرد.

وی ضمن تشریح ویژگی­ ها و رویکردهای این نشریه افزود: در شماره نخست، هر یک از صاحب­ نظران ایرانی و غیر ایرانی با ارائه مقالات علمی و راهبردی، به تشریح نظرات خود درباره ابعاد، زمینه­‌ها­ی پیدایش و آینده­ تحولات منطقه و جهان پرداخته­‌اند. علاوه بر آن در میزگرد کارشناسی که با حضور تنی چند از اساتید برگزار شده است، انگیزه­‌های دولت عربستان در اتخاذ رویکرد تهاجمی علیه جمهوری اسلامی ایران، مورد واکاوی قرار گرفته است.

 سردبیر فصلنامه مطالعات سیاست خارجی تهران همچنین یادآور شد: در این شماره از فصلنامه با انجام مصاحبه‌­ای اختصاصی با  بشار اسد رئیس جمهور عربی سوریه، درباره تحولات سوریه و منطقه گفت‌وگو به عمل آمده است.

وی افزود: رئیس جمهور سوریه در این گفت‌وگوی دوستانه بطور مفصل درباره ریشه­‌های بحران در سوریه سخن گفته و از ابعاد راهبرد کشورش در مواجهه با گروه­‌های تکفیری و کشورهای حامی پرده برداشته است.

  سردبیر این فصلنامه ادامه داد: بشار اسد گفته است” جنگ در سوریه با هدف حفظ هیمنه­‌ی آمریکا در جهان طراحی شده است، این جنگ گواه آن است که کاخ سفید هیچ قدرتی که در برابر طرح­‌های آمریکا ایستادگی کند را برنمی­‌تابد.”

وی ادامه داد: رئیس جمهور سوریه در این گفت‌وگو هدف راهبردی آمریکا از هجوم علیه کشورش را هدف قرار دادن هویت، اعتقادات و رویکردهای تاریخی جامعه­‌ی سوریه توصیف  و خاطرنشان کرده است که بدلیل آگاهی مردم کشورش، کاخ سفید قادر به پی­گیری مستقیم چنین هدفی نیست، امّا با طراحی یک جنگ ساختگی، نظام سیاسی و شخص رئیس جمهور را نشانه می­‌رود تا از این طریق اهداف خود را محقق سازد.

وی گفت: بشار اسد معتقد است” پیروزی سوریه موجب گسترش اندیشه استقلال طلبی در بین کشورها خواهد شد، زیرا وقتی کشوری مانند سوریه در هماوردی با آمریکا ایستادگی کند، دیگران نیز باور خواهند نمود که اراده­‌ی آمریکا به مثابه قضاء و قدر الهی نیست و امکان شکست آن (هرچند با پرداخت هزینه) امکان­پذیر خواهد بود.

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا