خرید تور تابستان ایران بوم گردی

بیانیه‌سازی جعلی به نام اصلاح‌طلبان!

مطهره شفیعی در گزارشی با عنوان «بیانیه‌سازی جعلی به نام اصلاح‌طلبان!» در روزنامه‌ی آرمان ملی نوشت:

روز يکشنبه خبرگزاری فارس اقدام به انتشار بيانيه‌اي کرد و مدعي شد که اين بيانيه از سوي افرادي امضا شده است که پيش از اين بيانيه‌اي در دفاع از حق اعتراض و محکوميت اغتشاش و خشونت منتشر کرده بودند. در ذيل بيانيه منتشر شده در خبرگزاري دلواپس نام افرادي آمده که همگي آنها روز گذشته از وجود بيانيه منتشر شده در فارس بي‌اطلاع بودند و آن را تکذيب کردند. اين اقدام دلواپسان نشان داد که آنها با شکست در پروژه‌هاي قبلي براي کاهش اعتماد جامعه به اصلاح‌طلبان، مسير بي‌اخلاقي ديگري را پيش گرفتند که همان بيانيه‌سازي جعلي است. نکته قابل تامل آن است که اين خبرگزاري در تيتر بيانيه ساختگي خود چنين آورده است: «جمعي از اصلاح‌طلبان: نامه حمايت از اغتشاشگران را امضا نکرديم».

بيانيه جعلي به نام اصلاح‌طلبان

فارس روز يکشنبه نوشت: «طي روزهاي گذشته نامه‌اي به امضاي 77 اصلاح‌طلب با محوريت تاجزاده منتشر شد که حکايت از حمايت اين جمع از اغتشاشگران داشت اما حالا جمعي از اين افراد با امضاي نامه‌اي ديگر، نامه پيشين را جعلي دانستند.» نخست آنکه در بيانيه مورد ادعاي خبرگزاري فارس نه تنها نشاني از حمايت از اغتشاشگران نيست بلکه به محکوميت اغتشاش پرداخته شده است و همين مشي و تدبير در بيانيه اصلي اصلاح‌طلبان موجبات نارضايتي دلواپسان را فراهم کرده است. در بيانيه جعلي منتشره در فارس به نام اصلاح‌طلبان آمده است: «با توجه به انتساب بيانيه‌اي نه چندان دقيق به 77 نفر از فعالان سياسي اصلاح‌طلب طي روزهاي اخير؛ ما امضاکنندگان اين بيانيه ضمن رد برخي مفاد بيانيه مذکور واعلام بي‌اطلاعي خود از نحوه تدوين وانتشار آن، تأکيد مي‌نماييم تنها راه حل مشکلات کشور رجوع به صندوق رأي مي‌باشد و بر رد هر نوع راهکار خشونت‌آميز جايگزين، پافشاري مي‌کنيم. همه ما بايد بدانيم که مسير هر نوع اصلاح و بهبودي فقط و فقط از مسير مشارکت سياسي و صندوق رأي مي‌گذرد ولاغير.» آنچه در اين بخش بيانيه جعلي ذکر شده يعني رجوع به صندوق راي براي حل مشکلات کشور يا دعوت به مشارکت سياسي از موضوعات هميشگي مورد تاييد اصلاح‌طلبان است و موضوع جديدي نيست که در اين بيانيه جعلي به عنوان راهکار ذکر شده باشد. اماآنچه سبب رسوايي منتشر کنندگان بيانيه جعلي شده تاکيد بر تکذيب بيانيه نخست از سوي اصلاح‌طلبان است. محمدرضا جلايي‌پور که چند روز قبل به دلايلي منکرامضايش در بيانيه اصلاح‌طلبان شده بود دربار بيانيه جعلي خبرگزاری فارس نوشت: «اين بيانيه فارس جعلي است، از متن آن بي‌خبر بوده‌ام و‌ امضاي آن را تکذيب مي‌کنم». محمد کيانوش‌راد فعال سياسي و نماينده سابق مجلس هم تاکيد کرد: «نامه‌اي با امضاي اينجانب و تعدادي از اصلاح‌طلبان در خبرگزاری فارس منتشر گرديده که ساختگي و جعلي است. متاسفانه خبرگزاري فارس با آگاهي از دروغ‌بودن اين خبر، اقدام به انتشار آن نموده است. اقدام خبرگزاري فارس عملي غيرحرفه‌اي و غيراخلاقي است که اميدوار به اصلاح آن هستيم.» عليرضا خوشبخت فعال سياسي اصلاح‌طلب نوشت: «خبرگزاري فارس نام مرا در پاي اين مطلب منتشر کرده. تاکيد مي‌کنم که چنين متني را نديدم و امضا نکردم. اگر توان و حوصله‌اي بود حتما پيگير حقوق قانوني‌ام مي‌شدم…»‏ هدي توحيدي نيز آورد: «بيانيه ادعايي خبر «تاجزاده به جعل امضا متهم شد» را اولين بار در سايت خبرگزاري فارس ديدم، اين بيانيه را نخوانده بودم و امضا نکرده بودم.» رويا بلوري هم تاکيد کرد: «فارس‌نيوز همه را به کيش خود مي‌پندارد. ‏بنده اين نامه را که فارس‌نيوز ادعا مي‌کند امضا نکرده‌ام.» علي تاجرنيا فعال سياسي اصلاح‌طلب ديگري هم نوشت: «من از متن نامه منتشر شده در فارس همين الان خبردار شده‌ام و تاييد نمي‌کنم.» زهره آقاجري تاکيد کرد: «من چون توئيت ندارم همينجا اعلام مي‌دارم که بيانيه منتشر شده در خبرگزاري فارس را نديدم و امضا نکردم. کاربه کجا رسيده که اينان در نوشتن بياينه تقلب مي‌کنند.» يکي ديگر از افرادي که نامش در بيانيه جعلي فارس آمده است، خبر داد که از اين خبرگزاري براي انتشار بيانيه جعلي شکايت خواهد کرد تا مشخص شود پشت پرده تخريب فعالان سياسي اصلاح‌طلب با روش زشت انتشار بيانيه جعلي چيست.

گاف تابلوي بيانيه‌نويسان جعلي!

نويسندگان بيانيه جعلي شتاب زيادي براي انتشار داشتند و اشتباهات محرزشان از اهدافشان پرده‌برداري کرد. در انتهاي بيانيه جعلي فارس از بهزاد نبوي به عنوان يکي از امضاکنندگان بيانيه اصلاح‌طلبان ياد شده که اکنون هم با امضاي بيانيه جعلي از بيانيه واقعي نخست اعلام برائت کرده است. اين ادعا از سوي فارس در حالي مطرح مي‌شود که بهزاد نبوي در ليست امضا کنندگان بيانيه نخست نبود که اکنون درصدد تکذيب امضاي خودش باشد! به هر حال بار نخست نيست که دلواپسان در پروژه تخريب اصلاح‌طلبان سوتي مي‌دهند و نتيجه دقيقا عکس آنچه مي‌شود که انتظار دارند، يعني ميزان بي‌اعتمادي جامعه به‌ اصولگرايان افزايش و بر محبوبيت اصلاح‌طلبان افزوده مي‌شود.

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا