خرید تور تابستان ایران بوم گردی

چین: ترامپ ذهنیت جنگ سرد را کنار بگذارد

چین از دونالد ترامپ رییس جمهور آمریکا به دلیل اظهارات اخیرش بر ضد چین و کشورهای دیگر انتقاد کرد و آن را مصداق ذهنیت جنگ سرد دانست.

به گزارش ایرنا به نقل از روزنامه گلوبال تایمز چین، اظهارات ترامپ در سخنرانی سالانه اش در کنگره نشان می دهد این کشور در کنار اولویت دادن به آمریکا در تلاش است تا کشورهای دیگر را با ذهنیت جنگ سرد مورد هجمه قرار دهد.

‘لیو یاوای’ رییس برنامه چین در مرکز کارتر به این نشریه گفته است اظهارات ترامپ مایه نگرانی است او کشورهای دیگر را خصم می نامد و چین و روسیه را رقیب نشان می دهد.

ترامپ در سخنرانی خود برای چندمین بار از چین و روسیه به عنوان دو رقیب نام برد که در اقصی نقاط جهان در حال به چالش کشیدن منافع آمریکا هستند.

همزمان لو کانگ سخنگوی وزارت خارجه چین از بابت انتقادهای مکرر آمریکا و ذهنیت جنگ سرد ترامپ انتقاد کرده و گفته است بر خلاف چنین دیدگاهی پکن همواره به دنبال همکاری بوده است.

گلوبال تایمز می نویسد برخی از محققان در آکادمی علوم اجتماعی چین بر این باورند آمریکا به چین به عنوان یک رقیب در عرصه های سیاسی، اقتصادی و نظامی نگاه می کند که باید متوقف شود و برای همین هر از چند گاهی علیه این کشور موضع می گیرد و از جمله در راهبرد امنیت ملی سال 2017 میلادی از چین به عنوان یک قدرت تجدید نظر طلب یاد شده است که می خواهد در برابر آمریکا بایستد.

چین بر این باور است آمریکا از زمان جنگ سرد همیشه به دنبال طرح رقیب بوده و زمانی در جریان تنش ها در خاورمیانه و یا اروپای شرقی، رقبایش را در آنجا جستجو می کرد و حالا به طرز فزاینده ای به چین معطوف شده است.

‘هوا چون اینگ’ سخنگوی وزارت خارجه چین امروز گفت ما امیدواریم آمریکا ذهنیت جنگ سرد را کنار بگذارد و بجای رقیب اندیشی به دنبال همکاری باشد و به روابط لطمه نزند.

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا