خرید تور تابستان ایران بوم گردی

ابهام در قتل زنی که از خانواده «خواننده معروف پاپ» داخل کشور است

اعتماد آنلاین: پرونده قتل زنی که از اعضای خانواده یکی از خوانندگان معروف پاپ داخل کشور است با نقض حکم قصاصِ تنها متهم پرونده پیچیده‌تر شد.

ابهام در راز قتل زنی از خانواده خواننده معروف

متهم پرونده که به جرم قاچاق مواد مخدر مدتی در زندان بود، متهم است پس از مرخصی از زندان زنی به نام رویا را به قتل رسانده و جسدش را به آتش کشیده است.

جسد زن میانسال سال 99  در حاشیه اتوبانی در تهران پیدا شد. جسد سوخته بود و مقداری از آن را هم حیوانات خورده بودند. وقتی ماموران جسد را به پزشکی قانونی بردند تحقیقات درباره هویت او آغاز شد. بررسی‌ها نشان داد جسد متعلق به زنی است که چند روز قبل خانواده‌اش ناپدید شدن او را گزارش کرده‌ بودند.

با تایید هویت جسد از سوی پسر رویا، پرونده این بار با عنوان قتل به جریان افتاد. پسر رویا به ماموران گفت: مادرم با مردی به نام هومن که قبلاً شوهر خواهرم بود، اختلاف حساب داشت. او زمینی را از مادرم گرفته و پولش را که یک میلیارد تومان بود، نداده بود. هومن زمین را سال 95 از مادرم خریده‌ بود. بعد هم از خواهرم جدا شد و به جرم مواد مخدر به زندان افتاد. او چند روز قبل سراغ مادرم آمد تا با او صحبت کند. چون خواهرم با دیدن این مرد حالش بد می‌شد مادرم در خارج از خانه با او قرار گذاشت. بعد از آن مادرم دیگر برنگشت. وقتی با هومن تماس گرفتم و سراغ مادرم را گرفتم مدعی شد از مادرم خبری ندارد.

وقتی ماموران سراغ هومن رفتند، متوجه شدند او فرار کرده ‌است. ردیابی‌ها برای دستگیری هومن ادامه داشت تا اینکه او خودش را تسلیم ماموران کرد.

هومن در بازجویی‌ها گفت: سال ۹۰ به خاطر حمل یک کیلو شیشه بازداشت و به اعدام محکوم شدم. شیشه متعلق به دوستم بود و من فقط آن را حمل می‌کردم. درخواست عفو دادم که با آن موافقت و حکم اعدام تبدیل به ۲۵ سال زندان شد. هنگام شیوع بیماری کرونا توانستم با سپردن وثیقه از زندان آزاد شوم. با مادرزن سابقم اختلاف حساب داشتم؛ به همین خاطر آن روز با ماشین دنبالش رفتم و با هم درباره اختلاف حساب‌مان صحبت کردیم اما او را در خیابان شریعتی از ماشین پیاده کردم و دیگر از رویا هیچ خبری نداشتم. تا اینکه چند روز بعد متوجه شدم مادر همسر سابقم کشته شده است.  چون گمان می‌کردم پلیس به من مظنون می‌شود از ترسم سه ماه فراری بودم. از ترس شب‌ها در پارک می‌خوابیدم؛ اما بالاخره تصمیم گرفتم ماجرا را به پلیس بگویم.

اگرچه هومن قتل مادرزنش را انکار می‌کرد، پلیس لکه‌های خون را از داخل ماشین متهم پیدا کرد. ضمن اینکه تلفن همراه متهم در محل کشف جسد نیز آنتن‌دهی ‌داشت. به این ترتیب پرونده با صدور کیفرخواست برای محاکمه به شعبه 11 دادگاه کیفری استان تهران فرستاده شد.

پیش از تشکیل جلسه دادگاه خواهر مقتول نامه‌ای برای خواهرزاده‌هایش نوشت و گفت خواهرش را در خواب دیده که گفته از خون هومن بگذرند.

در این میان یکی از دختران مقتول که به سرطان مبتلاست گفت در صورتی که هومن توضیح دهد چرا مادرش را کشته است گذشت می‌کند. وقتی جلسه دادگاه تشکیل شد اولیای دم از هومن خواستند صداقت داشته باشد و واقعیت را بگوید.

در ادامه متهم در جایگاه قرار گرفت و گفت: من مرتکب قتل رویا نشدم و اتهامی را قبول نمی‌کنم. همان‌طور که گفتم با رویا قرار گذاشتم. در خیابان شریعتی با هم صحبت کردیم و بعد از ماشین من پیاده شد و رفت. من از ترس فرار کردم چون می‌دانستم ممکن است بعد از مرگ رویا پلیس دنبالم باشد.

در پایان هیات قضات وارد شور شدند و متهم را به قصاص محکوم کردند. متهم به رأی صادره اعتراض کرد. دیوان عالی کشور بعد از بررسی رأی پرونده حکم را نقض کرد. بر اساس ایراداتی که دیوان عالی کشور گرفته‌ است ابتدا باید مشخص شود لکه‌های خون که از ماشین متهم پیدا شده متعلق به چه کسی است و همچنین روشن شود علت دقیق مرگ رویا چه بوده، آیا او به دلیل سوختگی جانش را از دست داده یا دلیل دیگری داشته است. به این ترتیب پرونده برای بررسی مجدد دوباره به شعبه 11 بازگردانده شد.

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

یک پیام

  1. این مشکل اصلی دستگاه قضاییه . اگر همون اول که با یک کیلو شیشه گرفتن اعدامش میکردن این اتفاق نمی افتاد و خانواده های دیگر عزادار نمیشدند

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا