خرید تور تابستان ایران بوم گردی

انتقاد ابطحی و کرباسچی به ابراز بی اطلاعی روحانی از زمان گرانی بنزین

محمدعلی ابطحی، عضو مجمع روحانیون مبارز، از احزاب اصلاح طلب، در یادداشتی تلگرامی به نقد سخنان رییس جمهور پرداخت که گفته بود در جریان زمان دقیق اجرای طرح افزایش قیمت بنزین نبوده است. غلامحسین کرباسچی دبیرکل حزب سازندگی، دیگر حزب اصلاح طلب نیز این سخنان حسن روحانی را نقد کرده است.

به گزارش انصاف نیوز، آقای ابطحی نوشت:

«اگر واقعا رییس جمهور صبح جمعه خبر گران شدن بنزین را شنیده باشد:

۱- نشانه نهادینه شدن غرور و بی توجهی به مردم است. چنان مردم را سرکوب شده می دیده است که اصلا تصور نمی کرده است که در این اوج مشکلات اقتصادی کسی اعتراضی داشته باشد و اگر هم احیانا اعتراضکی باشد، به سرعت *جمع* می‌شود

۲- وزارت کشور آن‌قدر دور از واقعیت های جامعه بوده است و این تغییر نرخ را کوچک می پنداشته که قبول کرده بدون اطلاع رییس جمهور و مجلس و سایر نهادها به این امر اقدام کند.

۳- دفتر رییس جمهور جواب دهد. از بعد از ظهر پنجشنبه خبر درز کرده بود و اوایل شب پمپ بنزین ها شلوغ شده بود. یا دفتر رییس جمهور بی اطلاع از شهر بوده و یا شب جمعه‌ای نخواسته مزاحم وقت رییس نشده تا جمعه. هردو فاجعه است.

۴- این محاسبه غلط باعث شد که این کشتار کم نظیر صورت گیرد. عوامل خارجی دست به کار شوند. تخریب ها صورت گیرد. 

همه اینها نشان از بی تدبیری و مهمتر، بی اطلاعی از وضع جامعه است. 

رییس جمهور می‌بایست به جای خنده تمسخر در اعلام اطلاعش در روز جمعه، گریه کند و عذرخواهی کند.

۵- باور اینکه رییس جمهور نمی‌دانسته سخت است. شاید چون کار خراب شده، خواسته با اعلام بی‌اطلاعی، پشت وزارت کشور و شورای امنیت کشور را خالی کند. اگر هم چنین بوده چیزی از مسوولیت ایشان کم نمی‌کند.

۶- ما به دولت تدبیر و امید رای دادیم. این بی‌تدبیری و ناامید کردن نسل جوان که نتیجه‌اش فاجعه‌ی خون‌های ریخته شده‌ی جوانان ایران و تخریب اموال و رودار شدن عوامل خارجی است، منتخب مردم ایران نبود.»


غلامحسین کرباسچی، دبیرکل حزب کارگزاران سازندگی نیز شب گذشته توییت کرده بود: به عنوان یکی از حامیان این دولت غرق در عرق شرم از مصاحبه وزیر کشور بودم که سخنان همراه با قهقهه جناب رییس جمهور پاک ناامیدمان کرد.

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا