خرید تور تابستان ایران بوم گردی

آتش بنزین

علی رضا ایمانخانی، دانش آموخته علوم سیاسی، در یادداشت ارسالی به انصاف نیوز درباره‌ی ماجرای بنزین در روزهای اخیر نوشت:

با فروکش کردن اعتراضات و بازتر شدن فضای جامعه، شاید امروز بهتر شود ابعاد ماجرا را فرو کاوید و منصفانه‌تر به ابعاد ماجرا نگریست.

بالاخره نکته‌ای که مبرهن و قطعی است، کشته شدن دهها تن از هم‌وطنان عزیز، (فارغ از دسته‌بندی‌های سیاسی)، تخریب صدها بانک و فروشگاه و اموال‌ عمومی است. حالا این اتفاقات چه هزینه‌های سنگینی برای مردم و نظام‌ در آینده نزدیک و دور دارد به بررسی کارشناسانه‌تر و زمان بیشتر نیاز دارد.

ولی نکته‌ای که برای چندمین بار بسیار آزار دهنده و سوهان روحی برای مردم رشید ایران شد، رفتار شخص ریاست محترم جمهور در توجیه خود و دولت متبوعش بود.

در مرتبه‌ی اول، در سطح بسیار سخیفی معترضان را تهدید و بار دیگر با لبخندی نه چند زیبا و در شرایطی که خانواده‌های بسیاری داغدار عزیزان درگذشته‌‌ی خود هستند ضمن بی‌اطلاع دانستن خود از اعلان زمان قيمت جدید بنزين، بار مسوولیت آن را به عهده‌‌ی شورای امنیت ملی گذاشت و خود را از اجرای تصمیم به این مهمی و بحران‌زا بی‌اطلاع معرفی کرد. (در صورتی که با یک حساب سرانگشتی شاید بتوان گفت کل عایدی طرح سهمیه بندی بنزین، از خسارات وارد شده کمتر است.)

حال این سوال مهمی مطرح است که آیا ممکن است که نهاد و شورایی مرجع تصمیم گیری درباره‌ی موضوعی به این مهمی باشد که بیست و هفت استان ایران را برای اولین بار درگیر و بحرانی کند ولی ریاست آن نهاد از آن بی‌اطلاع باشد.

قطعا همه می‌دانند. شخص ریاست جمهور عالی ترین مرجع تصمیم گیری اقتصادی و امنیتی است، حال کدام عقل سلیمی باور دارد که شخص اول اجرایی کشور تصمیمی که ماه‌هاست در حال چکش خوردن است مطلع نباشد اما معترضان فریب خورده و وابسته، از این تصمیم و زمان اجرای آن کاملا اطلاع داشته و به فوریت دست به آشوب بزنند؟!

نه جناب روحانی، ما باورمان نمی‌شود؛ در حقیقت عمر این دروغ‌ها به پایان رسیده. این شما بودی که سیاست سهمیه بندی بنزین دولت قبل را به سخره گرفتی و آن را فاجعه نامیدی، این شما بودی که گفتی وزیر جوان شما محال است دستش بر روی کلید فیلترینگ رود.

وزارت تحت حاکمیت وزیر جوان شما با قطع اینترنت و آسیب جدی اقتصادی به مردم و شرکت‌ها، یکی پس از دیگری وعده‌های شما را به خیال خام تبدیل کرده است.

اگر تمام مشکلات فعلی ناشی از خروج آمریکا از برجام و بد عهدی ترامپ است، پس خواهشا، نگویید ما با فائق آمدن بر تحریم‌ها، آمریکایی‌ها را خسته کردیم و اگر هم بالعکس، داخلی‌ها با رفتارهایی، موجبات خروج آمریکا از برجام شدند که کشور در این بحران فرو رود، آیا بهتر نبود که به جای، اینکه در مقام یک منتقد وارد شوید به عنوان عالی ترین مقام اجرایی کشور ضمن صحبت صریح با مردم و معرفی عوامل واقعی یا بهتر خیالی بحران، مقدمات انجام یک همه‌پرسی، برای اطلاع از خواست عمومی مردم فراهم را می‌کردید ولی ظاهرا شما چون دیگر به آرای مردم احتیاج ندارید، گمان می‌کنید از دعا و نفرین مردم هم بی‌نیازید.

از عمر ریاست شما کمتر از دو سال دیگر باقی مانده، پس به فکر آن زمانی باشید که در کوچه و خیابان با همین مردم شریف روبرو شوید آن زمان چه پاسخی برای این همه جوان بیمار و مردم بدون سرپناه و مغزهای مهاجرت کرده خواهید داشت، ظاهرا شما هنوز به فکر ساخت کلید هستید، در صورتی که این کلید تبدیل به قفلی شده بر دهان مردم، و شما به جای، اجرای بهینه سازی مصرف سوخت، بنزین و آتش را همزمان بر مردم ریختید و حالا پیروزمندانه، در هیات دولت با خنده می‌گویید هیچ اطلاعی از زمان، اجرای سهمبه بندی نداشتید!

جناب روحانی این مردم هم خدایی دارند که در طول تاریخ، همیشه به دادشان رسیده و قطعا در این برهه نیز همان مردم هستند و همان پروردگار. پس تا دیر نشده ضمن دلجویی از مردم صف عده معدود آشوب طلب را از سیل معترضان به حق جدا کنید.

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا