خرید تور تابستان ایران بوم گردی

موضع خاتمی و کروبی درباره‌ی حوادث بنزینی

سیدمحمد خاتمی لیدر جریان اصلاحات که در روزهای اخیر به خاطر حمایتی که در انتخابات از حسن روحانی داشته است مورد هجمه‌ی بخشی از منتقدان قرار گرفته است، در سخنانی درباره‌ی وقایع اخیر گفته است که از نظر او «نیازمند بهبود حکمرانی هستیم و در سیاست‌ها و رویکردها بازنگری شود».

او به نوشته‌ی خاتمی مدیا، عصر روز سه‌شنبه، پنجم آذرماه ۱۳۹۸، در جمع فعالان سیاسی و اجتماعی با ابراز تاسف عمیق از وقایع اخیر کشور و جان باختن عده‌ای از هموطنان، بررسی منصفانه این حوادث، اقدام دولت برای کاهش فشار به اقشار محروم، بازنگری در سیاست‌ها و رویکردها و باز شدن فضای گفت‌وگو برای ترمیم پیوند آسیب دیده میان جامعه و حاکمیت را خواستار شد.

خاتمی با تاکید بر ضرورت مشخص شدن سهم عوامل مختلف در حوادث اخیر از جمله ریشه‌های نارضایتی، بر نفی خشونت در مواجهه با اعتراض تاکید کرده اما گفته است که صف معترضان مسالمت‌جو را باید از کسانی که طالب آشوب‌اند جدا کرد.

او همچنین گفته که در مورد افزایش قیمت بنزین، می‌شد مسؤولین تدبیر مناسب‌تری اتخاذ کنند و دولت باید برای کاهش فشار به اقشار محروم بیش از پیش بکوشد.

مهدی کروبی هم در پیامی که در سایت نزدیک به او، سحام،  منتشر شده در مورد حوادث اخیر موضع بسیار تندی گرفته است اما تاکید کرده است که خروج آمریکا از برجام و اعمال تحریم‌های یکجانبه نه تنها کمر آحاد ملت بخصوص طبقات محروم را شکسته بلکه به اعتقاد او سیاست‌های داخلی را نیز تحت تاثیر منفی قرار داده است.

او که رییس مجلس ششم بوده، گفته که پیش‌تر در مجلس ششم مقرر شده بود که افزایش حامل‌های انرژی در یک پروسه زمانی صورت گیرد نه آنکه برای سال‌ها قیمت بنزین ثابت گردد و یکباره بدون بحث در مجلس و اقناع افکار عمومی، با سه برابر شدن افزایش آنهم در شرایط سخت اقتصادی به اجرا گذاشته شود.

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا