خرید تور تابستان ایران بوم گردی

پاسخی به رضا پهلوی!

متن یادداشتی با عنوان «پاسخی به آقای رضا پهلوی!» نوشته‌ی فردی بی نام در سایت «ملیون ایران» که مخالف جمهوری اسلامی است، در پی می‌آید:

تاسف باره که آقاى رضا پهلوى از یکسو ادعا می‌کند که طرفدار آزادى است، و از سوى دیگر، در مصاحبه اش با آیت الله بی بی سی، بدون هیچ سند سیاسى و منطقى، مدعی می‌شود که همه جوانان برخلاف والدینشان با توجه به مطالعه و بدون تعصب، اینک طرفدار شاه فقید و او هستند! راستی کی یک رای گیری و نظرسنجی آزادانه برگزار شد؟! او در همین مصاحبه با آیت الله بى بى سى چنین می‌گوید: در زمان حکومت پدرم آزادى بسیار زیاد وجود داشت، زن و مرد با هم کاملا برابر بودند ووو!

خب جناب پهلوى! اگر بقول شما برابرى زن و مرد وجود داشت و شما هم ظاهرا خیلى طرفدار این برابرى هستید، پس چرا خواهر بزرگ شما شهناز جانشین شاه پدرتان نیست و حق ندارد باشد؟! آیا بزعم شما و خاندان مدرن و متمدن پهلوى برابرى زن و مرد اینست؟ راستى اگر انقلاب نمی‌شد و شما روزى پادشاه می‌شدید دخترتان حق داشت طبق سنت برابری خواهانه خودتان و پدر ارجمندتان بر تخت قدرت تکیه زد؟ دیگر اینکه، اگر آزادى سیاسى وجود داشت چرا زندانهاى ایران پر از زندانى سیاسى بود؟ چرا خبرنگار کریم پور شیرازى را عمه خانم، اشرف پهلوى با نفت به آتش کشید و کشت؟ چرا دکتر حسین فاطمی وزیر خارجه دولت قانونی دکتر مصدق، به دستور پدرتان در تب و بیماری اعدام شد؟

چند کتاب مارکسیستى یا جمهوریخواهى در زمان رژیم پهلوى مجوز انتشار گرفت؟ آیا می‌توانید فقط یک نمونه نام ببرید؟ فقط یک روزنامه‌ی منتقد نام ببرید؟ چرا روشنفکران بزرگى همانند بیژن جزنى را ساواک در زندان اوین به‌دستور پدر جان ترور کرد؟ چرا شاعری چون احمد شاملو را دولت آزاد پهلوی به زندان افکند؟! چرا نویسنده‌ای به نام خسرو گلسرخی را ساواک آنقدر شکنجه کرد که خون ادرار می‌کرد؟ چرا اصلا ساواک وجود داشت؟

اگر آزادى سیاسى در زمان پدر شما وجود داشت چرا همه احزاب را شخصا پدر شما آقاى محمدرضا ممنوعه اعلام کرد و گفت هیچ حزب دیگرى حتى درباری‌هاى طرفدار ایران نوین، از جمله نخست وزیر وقت آقاى امیرعباس هویدا نمی‌تواند فعالیت کند و همه‌ی احزاب و اتحادیه‌ها را ممنوع کرده بود؟ من در حیرتم آیا واقعا این تعریف شما از آزادیست؟! آیا دکتر علی شریعتی فارغ التحصیل دانشگاه سوربن فرانسه، به عنوان یک منتقد دانشگاهی، مستحق ۱۸ ماه انفرادی توسط نهاد زیر نظر پدرتان بود؟ آیا طعم تلخ زندان انفرادی را چشیده‌اید؟ آیا اینان حق اظهار نظر درباره‌ی وطنشان را نداشتند و فقط شاه بابا حق داشت؟! چرا؟

آقاى رضا پهلوى، من شخصا آرزو می‌کردم بعداز چهل سال زندگى کردن در اروپا و آمریکا، حداقل یکبار در انتقاد از پدرتان حرفى می‌زدید و اعتماد افرادى مانند مرا کمى به خود جلب می‌کردید، ولى با این دو مصاحبه اخیرتان می‌بینم که اینگونه نبوده و نیست. اى کاش در مصاحبه‌ی قبلى با آیت الله بى بى سى، ضمن انتقاد درستى که شما به چپاولگران کردید درباره‌ی خاندان و خانواده‌ی خودتان هم به‌خاطر میلیاردها دلار جواهرى که از ثروت دسترنج زحمتکشان ایران به غارت بردید و تا حدى که عمه محترمتان خانم اشرف پهلوى با نیمى از آن غارت‌ها توانست یک جزیره‌ی کامل بخرد و در آن به تبهکارى‌هایش از جمله قاچاق بین المللى مواد مخدر ادامه دهد، یک ذره هم از آنهمه چپاول خانواده‌ی خودتان انتقاد می‌کردید!

شما جورى از غارت مردم حرف می‌زنید که گویا اطلاع ندارید که پدر بزرگوار شما جناب محمدرضا شاه ۵٢ سال پیش کل هزینه‌ی درست کردن و به‌راه انداختن مترو زیرزمینى سوئد را به‌خاطر عیش و عشرت پرستى‌اش به ملکه‌ی سوئد هدیه کرد در حالیکه به‌طور نمونه شاعر ارجمند ایران و پدر شعر نو نیما یوشیج که براى ملاقات بستگانش به مازندران رفته بود، به‌دلیل ذات الریه و ساخته نبودن یک جاده خاکى از یوش به شهر دیر می‌رسد و چندی بعد می‌میرد. راستی آقای شازده! می‌شود قدری درباره‌ی منابع مالی‌تان و شغلتان توضیح دهید؟

جناب پهلوى، کشته شدن سه تن از دانشجویان نخبه‌ی ایران را به‌دستور پدر آزادیخواه و متمدنتان در روز ١۶ آذر با گلوله را هم جزو پرونده‌ی درخشان آزادیخواهى پدر ارجمندتان می‌گذارید؟ اسناد منتشر شده‌ی سازمان سیا امریکا چى؟ جزو کارنامه‌ی درخشان پهلوى و بیسوادى مخالفین پدر ارجمندتان می‌گذارید؟

من هیچ حساسیتی روی شما یا هر فرد دیگری ندارم. هر کس اکثریت آرای مردم را در یک شرایط آزاد بیاورد، برای یک بازه‌ی مشخص، طبق قانون، کشور را اداره خواهد کرد حتی اگر مورد پسند ما نباشد. آری [موافق نبودن با وضع موجود] به معنای بازگشت خیمه و خرگاه شاهی نیست. تاریخ بخوانید!

تاریخ به عقب برنمی‌گردد. حتی سلطان ظاهرشاه نیز نتوانست افغانستان را دوباره تصاحب کند! عصر حکومت موروثی گذشته است! در میان ۸۰ میلیون ایرانی، آنقدر نخبه‌ی تحصیلکرده و سیاستمدار ملی گرا هست که بتواند اعتماد ایرانیان را جلب کند!

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

پیام

  1. هر فردی [باید حق داشته باشد] بدون نظارت استصوابی اقای جنتی و امثالهم خود را در معرض انتخاب عموم بگذارد … این مردمند که انتخاب می‌کنند چه خوب چه بد. ثانیاً تقاص گناه پدر را از پسر نمی‌گیرند هرچند موضعگیری و انتقاد ایشان از اقدامات مستبدانه پدرشان می‌توانست – و می‌تواند- بسیار بجا و عاقلانه باشد. ثالثاً اکثر اقدامات … آنچنان بوده که امروز [کسانی] خشمگینانه و چه بسا برای درآوردن لج نام پهلوی را صدا و آرزوی حکونت وی را می‌نمایند.

    3
    2
  2. برادر انصاف نیوز پیام ما خار دارد و به چشم کسی می رود که چاپ نمیکنی؟ یا مثل رییس جمهور معتقدی اعتراض آزاده -فقط ما اجازه نمی دهیم- پیام نوشتن هم در انصاف نیوز آزاده ولی اجازه چاپ ندارد.

  3. … مثل انسانهای ضعیف همه منتظرن شاهزاده یک اشتباه داشته باشه تا اونو برجسته کنید …

    2
    2
  4. ظاهراً این متن توسط «هادی خرسندی»(طنزپرداز مقیم اروپا و از مخالفان برجسته جمهوری اسلامی) نوشته شده است.

    پاسخ انصاف نیوز: خیر

  5. در رابطه با «شاهزاده»(!) یک نکته بسیار مهم است.
    ایشان طبق سنت مشروطه (اولاد ذکور)، طبق قانون اساسی مشروطه و طبق قسم سال 58، وارث بی‌چون و چرای تاج و تخت هستند. به عبارت دیگر ایشان همه چیز را از «گذشته» به «ارث» برده و می‌برند. خب! آیا «همه چیزِ» یک سیستم صرفاً به نکات مثبت آن سیستم دلالت دارد؟! یا «همه چیز» به معنای همه چیز و از جمله سرکوب دگراندیشان، ساواک، ژاندارم منطقه، حزب رستاخیز و… هم می‌شود؟!
    گویا دوستان سلطنت‌طلب، شترسواری را هم دولا دولا آموخته‌اند!!! به این اعتبار گناه پدرِ دیکتاتور بر ذمه‌ی پسرِ مدعی خواهد بود.

    5
    1
  6. چرا نقدهایی که در متن به اون دوره شده، همه حالا هم وارده ؟ پس در چی انقلاب شده؟

    2
    1
  7. پهلوی جانشین، همواره از سیا حقوق گرفته و می گیرد و حفاظت از او را آمریکایی ها به عهده گرفته و در تحریم و فشار اقتصادی به مردم شریف و انقلابی ابران، در کنار قدرت های سلطه گر بوده و دریغ از مخالفت با این جنایت بشری!
    گاه در تندتر شدن این ترحیم های غیر انسانی، گوی سبقت را از آنان ربوده است!؟ و هیچ گاه در مجامع بین المللی این ظلم را محکوم و یا خواستار متوقف شدن آن نگردیده است!
    ضمن این که مردم با تلاش و ایثار و خون خود، سلطنت را ملغی و جمهوری و حق انتخاب را به دست آورده اند و به عقب باز نخواهند گشت! اگر چه به کارکردها، تصمیم گیری ها و خود خواهی های عده یی انتقاد دارند و اصلاح جویی را شیوه ی مناسب برای گردش قدرت و نخبگان و رسیدن به حکمرانی مطلوب می داند.

    1
    3

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا