خرید تور تابستان ایران بوم گردی

امام جمعه تهران: از مردم دلجویی و عذرخواهی شود

حجت‌الاسلام حاج‌علی‌اکبری، امام جمعه تهران گفت: برای کاهش نگرانی ها مسوولین محترم که یک بسته ای را در نظر گرفته اند که اعلام هم شد، باید اقناع ملی را جلب کرده و با مردم صحبت کنند و از رسانه ملی استفاده کنند و رسانه و دست اندرکاران کوتاهی نکنند و از مردم دلجویی و عذرخواهی شود و به سوالاتشان پاسخ داده شود و نظارت قاطع برای جلوگیری از گرانی های مصنوعی ادامه یابد.

به گزارش ایسنا، حجت‌الاسلام والمسلمین حاج علی اکبری در خطبه اول این هفته نماز جمعه تهران ضمن توصیه به نمازگزاران به تقوای الهی گفت: یکی از عالی ترین مصادیق رعایت تقوای الهی، سخن استوار و سنجیده گفتن است. پیشنهاد خدا برای سخن آن است که سخن شما کریمانه باشد، مخصوصا زمانی که با پدر و مادر سخن می گویید. گاهی بعضی ها مطلبی را مطرح می کنند که این سخن یک تخریبی به وجود می آورد و حقی را تضییع می کند و دل هایی را می شکند و آبروهایی را به مخاطره می اندازد و در حریم حقوق دیگران وارد می شود و از مصادیق ظلم لایترک می شود و صاحب سخن باید از عهده ستمی که روا داشته بر آید. زبان ما کار دست ما می دهد و باید اول آنچه را که می گوییم بسنجیم. سخنی که در آن مراعات قواعد الهی و حقوق مادی و معنوی مخاطبان در آن رعایت می شود، این سخن قول سدید می شود. اگر قول سدید وجود داشته باشد جامعه را می سازد.

وی افزود: چیزی که می نویسید قول شماست ولی مکتوب شده است. اگر سخن سدید باشد، انشالله اجر خواهد داشت ولی اگر سخن خطایی در آن باشد و ایجاد انحراف اخلاقی و معنوی و اجتماعی و خانوادگی و اشاعه فحشا داشته باشد، هر یک نفری که مطلب را ببیند تو بدبخت تر می‌شوی. هر کس مخاطب بیشتری دارد این مسوولیت بیشتر متوجه اوست.

وی تاکید کرد: امثال ما که تریبون داریم و مسوولین و کسانی که سخنان آنها موج در جامعه می‌اندازد و تبعات پیدا می کند، باید حواسشان باشد که سخنشان سدید باشد. برخی خیلی بی حساب سخن می گویند معلوم می شود که فکر نکرده‌اند. سخنی میگویند دهها عاقل دیگر نمی توانند عواقب آن سخن را جمع و جور کنند لذا ما به اصلاح وضعیت کلامی خیلی نیاز داریم و باید همه به هم کمک کنیم تا آیین سخن گفتن را انگونه که خدا می پسندد بیش از گذشته رعایت کنیم.

حاج علی اکبری در خطبه های دوم نمازجمعه این هفته تهران ضمن تبریک فرا رسیدن حلول ماه ربیع الثانی و نیز روز نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران با اشاره به جمع بندی حوادث اخیر گفت: مطلب اول در این زمینه موضوع سوخت و انرژی و بنزین و عمدتا مدیریت مصرف انرژی و بنزین به طور خاص است. ما یکی از کشورهای مصرف کننده هستیم و یک عیب ملی در این زمینه در مصرف انرژی داریم و واقعا متعارف نیست سبکی که ما در مصرف انرژی از جمله بنزین داریم.

وی افزود: شاید در صدر جدول جهانی اول یا دوم از نظر مصرف نامناسب هستیم. مخصوصا بنزین که یک کالای ویژه محسوب می شود. این شیوه اسراف جزو بیماری‌های اقتصادی است که نیاز به علاج و جراحی دارد، مثل بیماری های دیگری که در پیکره اقتصادی ملی است. هم استمرار به مصرف نفت و هم مصرف از کیسه آینده و  هم آسیب اساسی به محیط زیست دارد و یکی از عوامل اصلی آلودگی هواست و هم باعث از دست دادن فرصت طلایی صادرات می شود. این امکان با پیوستن پالایشگاه خلیج فارس به وجود آمده که به لطف خدا و با همت عزیزانی که عاشقانه کشور را به این نقطه رسانده‌اند، ایران در در بنزین به خودکفایی رسیده است. هم چنین این امکان برای کشور وجود دارد که با یک مصرف درست ما حتی صادرکننده بنزین باشیم.

خطیب این هفته نماز جمعه تهران تصریح کرد: زمینه ای هم برای قاچاق این کالای ارزشمند وجود دارد و ما باید این مشکل را با همت ملی و با تدابیر صالح از خود دور کنیم. این سبک زندگی را در این ماجرا اصلاح کنیم. البته در دستور مدیریت عالی نظام بوده و راهکارهای فراوانی برای آن دیده اند. راهکار مصوب در برنامه ششم وجود داشته است از جمله اینکه قیمت به تدریج با گام های متوازن واقعی شود.

وی افزود: از طریق شیوه های سهمیه بندی و تصمیمات، با روشی که اخذ  شده، برخی از زیر ساخت ها هم فراهم شد. البته چهار سال در اجرای این مصوبه تاخیر وجود دارد که در این زمینه مجلس و دولت باید توضیح دهند. بالاخره جمع بندی کارشناسی و جمع بندی مدیریت عالی نظام این بوده که به تایید سران سه قوه رسیده است و در این مرحله قیمت بنزین افزایش یافت و سهمیه بندی اتفاق افتاد. این کار لازم و خوب و سودمند برای امروز و فردای کشور ماست. این موضوع ابعاد زیادی دارد که باید متخصصان این کار را توضیح دهند.

حاج علی اکبری گفت: شیوه اجرای این تصمیم بزرگ که دارای ابعاد ملی است و همه جامعه ما با این موضوع درگیرند و با برخی از تصمیمات فرق دارد، این است که این شیوه در بوته نقد است. خود عزیزان این را قبول دارند که توضیح لازم داده نشد و اقناع ملی صورت نگرفت و اجماع نخبگانی در رابطه با نحوه اجرا صورت نگرفت و نتیجه این شد که یک ناراحتی و نگرانی را در سطح جامعه به وجود آورد و انبوهی از سوالات و ابهامات را در بین عوام و خواص ایجاد کرد.

وی افزود: با توجه به موج نگرانی از ارز و سکه که چندی پیش مردم پشت سر گذاشتند و احساس کردند که قدرت خرید پایین آمده و فشارهای زیادی به اقشار کم درآمد وارد شد و تجربه تلخ را داشتند، نگران این بوده و هستند از این که این افزایش قیمت ولو متعارف نیست، روی سایر قیمت ها تاثیر بگذارد و موج دیگری را برای جامعه به وجود آورد.

خطیب این هفته نماز جمعه تهران تاکید کرد: برای کاهش نگرانی ها مسوولین محترم که یک بسته ای را در نظر گرفته اند که اعلام هم شد، باید اقناع ملی را جلب کرده و با مردم صحبت کنند و از رسانه ملی استفاده کنند و رسانه و دست اندرکاران کوتاهی نکنند و از مردم دلجویی و عذرخواهی شود و به سوالاتشان پاسخ داده شود و نظارت قاطع برای جلوگیری از گرانی های مصنوعی ادامه یابد. کار خوبی که شروع شده و در حال انجام است. آنچه که به عنوان یارانه بنزین و به عنوان کمک تقدیم می شود، به خوبی اجرا شود و سایر مشمولین را در بر بگیرد و سهمیه ها اصلاح شود و این وعده‌هایی که داده شده اجرایی شود. امیدواریم با عمل به این وعده وضعیت مناسبی را داشته باشیم و اگر این طرح در مراحل بعدی اجرا شود به نفع همه و کشور است.

خبر تکمیل می‌شود…

بانک صادرات

نوشته های مشابه

پیام

  1. ببینید کار روحانی و اصلاح طلبان به کجا رسیده است:
    1- بروید از مردم دلجویی کنید.
    2- رییس جمهور حواسش به تبعات ناشی از حرفهایش باشد!!!ممکن است موج ایجاد کند، منظور حرفهای ایشان در یزد و کرمان تمجید از هاشمی و خاتمی و انتقاد از رییسی

    خیلی جالب است پیدا کنید پرتقال فروش را!!!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا