خرید تور تابستان ایران بوم گردی

خبرهای حقوقی در هفته‌ای که گذشت

گزارشی از خبرهای حقوقی در هفته‌ای که گذشت را به نقل از ایسنا می‌خوانید:

محاکمه مجدد محمدعلی نجفی، دستگیری حدود 100 نفر از عوامل اصلی اغتشاشات اخیر، بازدید مقامات قضایی از زندان اوین و فشافویه و … گزیده اخبار حقوقی هفته گذشته بود.

گزیده اخبار حقوقی هفته گذشته به شرح زیر است:

حدود ۱۰۰ نفر از لیدرها، سردسته‌ها و عوامل اصلی اغتشاشات اخیر دستگیر شدند

غلامحسین اسماعیلی سخنگوی قوه قضاییه در بازدید از زندان اوین در هفته گذشته از دستگیری حدود ۱۰۰ نفر از لیدرها، سردسته‌ها و عوامل اصلی اغتشاشات اخیر خبر داد.

در این بازدید همچنین علی القاصی دادستان تهران نیز از  برخورد قاطع قانونی سیستم قضایی با اغتشاشگران خبر داد.

ادامه رسیدگی به پرونده تیمور عامری

نخستین جلسه رسیدگی به پرونده تیمور عامری و متهمان دیگر اقتصادی 20 آبان ماه در شعبه یکم ویژه رسیدگی به جرایم اقتصادی به ریاست قاضی موحد برگزار شد.

قاضی موحد در دومین جلسه رسیدگی به این پرونده گفت: در این پرونده به اتهامات ۱۷ شخص حقیقی و ۳  شخص حقوقی رسیدگی می‌شود. ۱۰ نفر از متهمین متواری هستند که وکلای تسخیری آنها حضور دارند.

در سومین جلسه دادگاه مطرح شد که اتهام یک‌ متهم سنگین‌تر شده است.

ادامه رسیدگی به این پرونده به صبح شنبه هفته آینده موکول شد.

متهمان پرونده عبارتند از  مهدی خرمی پور، محمد خرمی پور، تیمور عامری برکی، علیرضا عامری برکی، مکی سلطانی، کاظم نجف آبادی فراهانی، محمد وکیلی، محمد حسین زندیه، امید صابر خیابانی، محمد زندیه، شهرام تیموری، علی اصغر سلطانی گهر، معصومه خرمی پور، منیره خرمی پور، سید حمیدرضا مصطفی، مجید شفیعی، بابک حسینی و شرکت دلفین آبی، شرکت کشت و صنعت سبز سبحان، شرکت دکا تجارت آتی به عنوان شخصیت حقوقی.

حضور دادستان کل کشور در زندان فشافویه و بررسی وضعیت بازداشتی‌های ناآرامی‌های اخیر

حجت الاسلام و المسلمین محمدجعفر منتظری دادستان کل کشور صبح امروز برای کسب اطلاع از وضعیت زندانیان و نظارت بر زندان‌ها از زندان تهران بزرگ بازدید کرد و گفت: همه دستگیرشدگان حوادث سهمیه بندی بنزین از وضعیت زندان و نگهداری‌شان راضی‌اند.

دادستان کل کشور در راستای بررسی وضعیت ساخت سازهای سواحل دریای خزر در انزلی از مناطق کپورچال وسنگاچین بازدید کرد.

افزایش قیمت محسوسی در کالاها نداشته‌ایم/ نمی‌توانیم تک تک مسافرکش‌ها را شناسایی و جریمه کنیم

محمدعلی اسفنانی مدیرکل تعزیرات حکومتی تهران گفت: پرونده‌ای که مشخص باشد به دلیل افزایش قیمت بنزین،‌ افزایش قیمت و گرانفروشی صورت گرفته، تاکنون نداشته‌ایم.

واکنش قوه قضاییه به خبر “مخالفت رییسی با پیشنهاد بنزین 1200 تومانی روحانی”

به گزارش ایسنا،  دفتر دادستانی کل کشور به خبر “مخالفت رییسی با پیشنهاد بنزین 1200 تومانی روحانی” واکنش نشان داد و آن را خبری کذب دانست.

تحویل ۱۰ زندانی ایرانی از جمهوری آذربایجان به مقامات کشورمان

محمود عباسی معاون حقوق بشر و امور بین الملل وزیر دادگستری از تحویل 10  تن از محکومان زندانی ایرانی از جمهوری آذربایجان به مقامات کشورمان خبر داد.

۷ دانشجو در بین مشمولان عفو اخیر

از بین‌ ۳۲ محکوم امنیتی که چندی پیش به عنوان مشمولین عفو اعلام شدند، ۷ نفر دانشجو بوده‌اند.

کارهای خوبی در این چهل سال شده است

آیت الله  سیدابراهیم رییسی در پنجمین کنگره بین المللی علوم انسانی-اسلامی که در هفته گذشته در مرکز همایش های صدا و سیما برگزار شد، گفت: کارهای خوبی در این چهل سال شده است اما جامع ترین نسخه در گام دوم است که رهبری آن را فرمودند و تحولی که در بستر گام دوم باید صورت گیرد.

وی افزود: افرادی که موجب اغتشاش شدند در دادگاه به جرمشان رسیدگی می‌شود.

رییسی تصریح کرد: مسئولان برای رفع دغدغه‌های مردم تلاش مضاعف انجام دهند و زندان‌ها به حاشیه شهرها منتقل می‌شوند.

رئیس قوه قضاییه به همراه اسماعیلی رئیس حوزه ریاست قوه قضاییه و سخنگوی دستگاه قضا در دیداری از پیش اعلام نشده در هفته گذشته  به شهریار رفتند و در ساختمان دادگستری با مراجعین و مقامات قضایی دیدار و گفتگو کردند.

ادامه رسیدگی به اتهامات ۹ متهم اقتصادی

یازدهمین جلسه رسیدگی به اتهامات علی دیواندری و سایر متهمان در شعبه اول ویژه دادگاه رسیدگی به جرایم اقتصادی دادگاه انقلاب اسلامی تهران و به ریاست حجت‌الاسلام و المسلمین قاضی موحد در هفته گذشته برگزار شد.

در دوازدهمین جلسه دادگاه قاضی موحد ضمن عذرخواهی از افراد دیگری که به عنوان مطلع دعوت شده بودند اما به دلیل پایان یافتن وقت جلسه نتوانستند اظهاراتشان را بیان کنند، گفت: نسبت به اعضای پارسیس کیش و پارسیان در جلسه بعدی که روز یکشنبه ساعت ۸:۳۰ خواهد بود، اطلاعات آنها استماع خواهد شد.

واکنش مدیرکل زندان‌های تهران به «خطرناک» خواندن «فشافویه»

سید حشمت الله حیات الغیب مدیرکل زندان‌های استان تهران نسبت به اظهارات رئیس شورای شهرستان ری درباره «زندان فشافویه» و مسئولیت قوه قضائیه در این باره، واکنش نشان داد.

رسیدگی به پرونده‌های «گل» و «پژوهش‌های محیط زیستی» در دادگاه مطبوعات

جلسه رسیدگی به پرونده‌های روزنامه ورزشی “گل” و مجله “پژوهش‌های محیط زیستی”  (یکشنبه) ۳ آذرماه در شعبه نهم دادگاه کیفری یک استان تهران به ریاست قاضی محمدی کشکولی برگزار شد.

وزیر دادگستری: تلاش می‌کنیم آثار تورمی افزایش قیمت بنزین را به حداقل برسانیم

سیدعلیرضا آوایی وزیر دادگستری با تشریح اقدامات نظارتی این وزارتخانه و دستگاه‌های مربوطه پس از افزایش قیمت بنزین گفت: تلاش می‌کنیم آثار تورمی این افزایش قیمت را در حد وسعمان به حداقل برسانیم.

تشدید نظارت‌های سازمان تعزیرات برای جلوگیری از افزایش قیمت‌ها

جمال انصاری رئیس سازمان تعزیرات حکومتی از تشدید نظارت‌های این سازمان در پی اجرای مصوبه سران قوا برای افزایش قیمت بنزین خبر داد.

حضور مقامات قضایی در محکومیت حوادث اخیر

رییس دیوان عالی کشور و دادستان کل کشور و سخنگوی قوه قضاییه و دبیر شورای نگهبان در اجتماع بزرگ مردم تهران در محکومیت حوادث اخیر حضور یافتند.

آتش زدن «صدرا» مشکلی برای اسناد ایجاد نکرده است

ذبیح الله خداییان رییس  سازمان ثبت اسناد و املاک کشور گفت: آتش زدن واحد ثبتی شهرک صدرا مشکلی برای اسناد مالکیت مردم ایجاد نکرده است.

ایستادگی مقابل مستکبران شهادت و جانبازی هم دارد

آیت الله جنتی دبیر شورای نگهبان گفت: وقتی یک ملتی با آمریکا و همه مستکبران عالم دربیافتد، معلوم است که این مسیر شهادت و جانبازی دارد.

جنتی افزود: واجدین شرایط قانونی برای مجلس ثبت‌نام کنند.

پرونده عوامل اغتشاشات در مرحله رسیدگی است/ امنیت کشور با هیچ اعتراضی قابل معامله نیست

یحیی جعفری رئیس کل دادگاه‌های عمومی و انقلاب تهران با بیان اینکه امنیت کشور قابل معامله با هیچ اعتراضی نیست، گفت: پرونده عوامل اغتشاشات اخیر با سرعت و دقت در مرحله رسیدگی است.

محاکمه دوباره «نجفی»

محمدعلی نجفی در رسیدگی دوباره به پرونده اش در شعبه نهم دادگاه کیفری یک استان تهران در مجتمع قضایی امام خمینی که 6 آذرماه برگزار شد در دفاعیاتش گفت: اتهام قتل عمد را قبول ندارم. پنج گلوله بدون اراده من شلیک شد.

ادامه رسیدگی به این جلسه دادگاه نجفی به روز شنبه آینده موکول شد.

دریافت کارت آزمون وکالت ۹۸ از امروز آغاز شد

کارت ورود به جلسه آزمون متقاضیان پروانه کاراموزی وکالت کانون های وکلای دادگستری ایران(اسکودا) سال ۹۸ در سایت سازمان سنجش در دسترس داوطلبان قرار گرفت.

آزمون وکالت جمعه 8 آذرماه برگزار می شود.

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا