خرید تور تابستان ایران بوم گردی

گزارش شنود یا ادعای دروغ یک خبرنگار؟!

ادعای صبا آذرپیک از نیروهای رسانه‌ای نزدیک به محسن هاشمی درباره‌ی کسانی که آنها را در توییتر عضو “اتاق فکر رسانه ای بنزین” خوانده با تکذیب تعدادی از آنها تاکنون مواجه شده است.

متن پاسخ کیوان مهرگان با عنوان «پاسخی به یک دروغ پردازی» که در کانال تلگرامی باشگاه روزنامه نگاران منتشر شده در پی می‌آید:

«اتاق فکر رسانه ای بنزین هیچ وقت وجود خارجی نداشته همکار سابقم خانم صبا آذر پیک برای بار چندم دروغی دیگر به ریش من و دوستان رسانه ای دیگرم بسته که ما عضو “اتاق فکر رسانه ای بنزین” بوده ایم. این خبر هم مانند اغلب مطالبی که او منتشر می کند، دروغ است.

البته دروغگویی سنت دیرینه این همکار سابق است. یکبار هم سر همین کار او را از روزنامه اخراج کرده ام.

اما جلسات با گروهی از مدیران ارشد کشور،استادان اقتصاد،جامعه شناسان،مدیران میانی و روزنامه نگاران که در محل سازمان مدیریت و برنامه ریزی برگزار می‌شد و آخرین جلسه آن 17 مرداد سال جاری( نزدیک به 4 ماه پیش) بود. این جلسات هیچ ارتباطی با اتاق فکر بنزین نداشت.

1- جلسات مورد اشاره همکار سابق… ایده ای بود که آقای دکتر محمد باقر نوبخت از دکتر فیاض زاهد گرفته بود. ایده ای برای شروع گفت و گوی دولتمردان با آحاد جامعه. ترکیب افراد دعوت شده متنوع بود.

2- در آن جلسات هم اندیشی، هر کدام از حاضران از منظر تخصص خود موضوعی را مطرح می کردند و درباره آن چند دقیقه سخن می گفتند. اهالی رسانه هم بیشتر دغدغه ترمیم سیمای دولت در میان افکار عمومی را داشتند. حیف! فرصتی بود که از دست رفت.

3- من یک شهروند ایرانی هستم.مانند همه شهروندان این کشور درباره مسایلی که در آنها صاحب تجربه ام نظراتی دارم. به هر مدیری که دستم رسیده خصوصی نوع نگاهم را بیان کرده ام. اگر هم دسترسی وجود نداشته با انتشار مطلبی سعی کرده ام نظرم را به مخاطبش برسانم.وقتی جلسه ای تشکیل شود که رییس سازمان مدیریت و برنامه ریزی کشور مخاطب بلا واسطه آن باشد معلوم است با سر می روم. حرفهایی که بیان کرده ام معلوم است. من حاضرم آنچه درچند جلسه ای که شرکت کرده ام و بیان کرده ام را برای عموم منتشر کنم. پیش از این هم تصاویر این جلسات منتشر شده است . اما فقط یک پرسش از همکار دروغ پردازم دارم آیا او هم شهامت دارد محتوای جلساتی که این مطالب را در اختیارش می‌گذارند را منتشر کند؟ آیا شجاعت دارد که بگوید که از کی و چقدر پول می‌گیرد؟ همه اینها پیشکش آیا اینقدر شهامت دارد بگوید چگونه بدون اینکه حتی یک روز محکومیتش را بگذارند یا برای اجرای حکم احضار شود در فهرست عفو قرار گرفت؟

4- سر بلندم در تمام آن جلسات منتقد دولت در حوزه رسانه بوده‌ام و نظراتم را با صریح ترین شکل ممکن بیان کرده ام. وانصافا بگویم فکر نمی کردم از جلسه دوم دعوتم کنند. ولی اقای نوبخت اصرار داشت نظرات صریح و بی لکنت بیان شود. کاش آقای نوبخت مجددا جلسات را تشکیل دهد. البته جلسات بدون حق جلسه بود.

5- مشکل نه در جلسات برگزارشده نه در ساختن اتاق فکر ساختگی این خانم است. همه این بدبختی‌ها برای این است که چرا در این جلسات از او دعوت نمی‌شود. ادعاهای زیادی دارد ولی کسی برایش تره خرد نمی‌کند.

6- روز خبرنگار سال 97 بعد از اینکه به دروغ نوشتی من 120 میلیون برای ساخت تیزر پیامی از تهران گرفته ام و تا مرا دیدی رنگت پرید و گفتی اطلاعات غلط بهت داده اند(همان را هم داشتی دروغ می گفتی). به شما گفته ام مختاری به من هر زمانی خواستی یا ازکاری که من کرده بودم عصبانی شدی فحش بدهی!نگفتم؟ ولی دروغ نگو. سه بار به شهادت همکار دیگری به شما گفتم دروغ نگو. دروغ نگو. دروغ نگو.
و آخر اینکه دروغ پردازی آن همکار سابق ارزش پاسخگویی نداشته و ندارد. اما چون پای مسایل دیگری در میان بود ناگزیر به این توضیح شدم.

خدایا کشورم را از شر دورغگویان در امان نگه دار».


 این دیگر کار یک روزنامه‌نگار نیست

متن ارسالی علی صارمیان روزنامه‌نگار به انصاف نیوز در همین باره نیز در پی می‌آید:

«درباره روش خانم آذر پیک/صبا یک روزنامه نگار جسور است. بیشتر او را شبیه علیرضا نوری زاده می‌بینم که اطلاعات غلط را با قسمتی از درست‌ها مخلوط می‌کند. تا اینجا مشکلی نیست. مساله اینست که با این ترکیب بر سر افرادی که به آنها کینه می‌گیرد می‌زند. این هم مهم نیست. مساله توییت اخیر اوست. او می‌گوید جلسات را شنود می‌کند. این دیگر کار یک روزنامه‌نگار نیست. کار کارفرماست. انگیزه این نوشته تحقیر صبا نیست. در میان اسامی آقای عباس عبدی هم هست. من با مهندس عبدی زاویه دارم در موضوع بنزین. ورود به آن را معضل ساز می‌دانستم و راه حل‌های تامین کسری بودجه و سایر مسائل را از افزایش سوخت فعلا خطرناک می‌دانستم. مهندس عبدی در همه جا بر ملی سازی درآمد سوخت و داد و ستد آن تاکید داشت. به تجربه عرض کردم که دولت ناکارامد نمی‌تواند این مکانیزم را ایجاد کند؛ لذا با آن مخالفم. اینکه خانم آذرپیک این نظر «محمد مصدقی» عباس عبدی را تحریف کند جفا بود. زشت‌تر انکه اذعان کند بازوی رسانه‌ای جایی است که شنود می‌کند. شنود خلاف قانون اساسی است و از این راه فقط راه حل‌های امنیتی در می‌آید. مشکل ما اینست که راه کارشناسی و گفتگو را می‌بندیم».

کلیپی که ۵۰ میلیون آب خورد اما پخش نشد

ماجرای بازداشت صبا آذرپیک و سربرگ واجا

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا