خرید تور تابستان ایران بوم گردی

محمد رشنونژاد: به اسرائیل می‌روم!

محمد رشنونژاد جودوکار پناهنده ایرانی می‌گوید: «تصمیم گرفتم برای گرندپری به اسراییل بروم تا اولین ورزشکار ایرانی باشم که در این کشور مسابقه می‌دهد. می‌خواهم نماینده خوبی برای تمام ورزشکارهای ایرانی و مردم ایران باشم تا به دنیا ثابت کنیم که ورزش از سیاست جداست.»

رادیو فردا گزارش داده رشنونژاد در مسابقات نوجوانان جهان به میزبانی آمریکا نماینده ایران بود و طبق قرعه باید با حریف اسراییلی مسابقه می‌داد اما حالا مدعی است که بی آنکه مصدوم باشم به دستور سرپرست تیم ایران برای ارائه گواهی پزشکی، با آمبولانس روانه بیمارستان شدم.

این جودوکار سابق تیم ملی که دو سال پیش به کشور هلند پناهنده شده بود، در جریان رقابت‌های جهانی ژاپن در شهریورماه امسال، در همان مبارزه نخست مقابل شرف الدین لطفعلی‌اف از ازبکستان در ۳ دقیقه ضربه‌ی فنی شده و از دور رقابت‌ها حذف شد.

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

پیام

  1. فقط باید گفت متأسفم که اینقدر شعور سیاسی شما پایین است که فکر می کنی ورزش از سیاست جداست.

    6
    3
  2. من در باره رویارویی با حریفان در مسابقات برون مرزی مبنای دیگری دارم. معتقدم وقتی ما در مسابقات جهانی و المپیک عضویت در آن نهادها را پذیرفته و تحت ضوابط و مقررات آنها در برنامه هایشان مشارکت می کنیم، شرکت در هر مسابقه ای، با هر عضو دیگری از آن مجموعه ها، اولا احترام به خود و حقوق و شوون بین المللی ایران است. ثانیا احترام به آن نهادها و ضوابط و مقررات برزگزار کنندگان است و نه جایگاه خاص سیاسی، حقوقی و یا حتی اجتماعی کشور ورزشکار رویاروی ما. پس ما از اول هم خشت اجتناب از مسابقه با ورزشکاران رژیم اشغالگر و سفاک و نژادپرست اسرائیل را کج گذاشته ایم. با این باید اضافه نمایم که موضع اعلام شده توسط این ورزشکار هم دیگر هیچ ربطی به ایران ندارد و مرهمی هم بر درد ناشی از کین توزی و انتقام گیری وی نخواهد بود. کسی که پناهده شده، نمی تواند ربطی به ایران داشته باشد. او ایرانی گری و ایرانیت خود را به هلند فروخته است. به ایران و ایرانی که وفادار نبود، لا اقل به معامله خود وفادار باشد. و قمپوز ایرانی بودن و ماندن هم در نکند.

    2
    3

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا