خرید تور تابستان ایران بوم گردی

گزارش ناجا از عملکرد پلیس در حوادث اخیر

پایگاه خبری پلیس نوشت: سبزپوشان نیروی انتظامی و تلاشگران عرصه امنیت در کمتر از ۷۲ ساعت به غائله اشرار پایان دادند و نگذاشتند “امنیت ” قربانی توطئه دشمنان و بدخواهان شود.

با تصمیم دولت، بنزین از بامداد جمعه ۲۴ آبان ماه بار دیگر سهمیه‌بندی و قیمت های جدید آن اعلام شد، با وجود اعلام ناگهانی سهمیه بندی همزمان، اعتراضاتی هم در برخی نقاط کشور به این اقدام شکل گرفت.

روز جمعه (۲۴ آبان ماه)، تحرکات و اعتراضات محدود دیگری در برخی شهرها گزارش شد که با حضور نیروهای انتظامی و البته عدم استقبال عموم مردم، رو به “سردی” گذاشت.

روز شنبه (۲۵ آبان ماه) هم در چند شهر کشور اعتراض به گران شدن بنزین از اولین ساعات صبح آغاز شد، این تجمعات البته با بارش برف، باران و ترافیک در معابر همراه شده و به دلیل اهمال مدیران شهری بویژه در ” شن پاشی” و “نمک پاشی”در پایتخت، تردد مردم با مشکلاتی مواجه شده به گونه ای که رسانه های معاند، شیطنتها را آغاز و این معضل را به تجمعات مردمی در پی افزایش قیمت بنزین گره زدند و با سوء استفاده از این فضا، تا توانستند جولان دادند.

علی ایحال، در این میان، نیروی انتظامی و دیگر نهادهای امنیتی نسبت به ادامه آشوب و تعرض به جان و اموال مردم، هشدار جدی دادند و اعلام کردند از این پس با هرگونه اخلال در نظم و آشوب برخورد قاطع صورت خواهد گرفت.

رهبر انقلاب نیز در درس خارج فقه با اشاره به ضرورت حفظ امنیت کشور، از مردم معترض خواستند از عناصر اخلالگر و به تعبیر ایشان “اشرار” فاصله بگیرند.

در جریان این اتفاقات، سردار “حسین اشتری”؛ فرمانده ناجا، در تداوم سیاست و راهبرد “گفت و گوی شفاف با مردم”، حوادث اخیر و راهبردهای پلیس را برای مردم روشن و با اشاره به “خط دهی سازمان های ضد انقلاب و منافقین در پس پرده تحرکات”، در “یک کلام” اعلام کرد: اجازه اخلال و ناامنی به اخلالگران و فرصت طلبان نمی دهیم.

در سومین روز از وقوع این حوادث، فراخوان نیروهای ضدایرانی و آشوبگر در اکثر نقاط کشور با بی توجهی مردم مواجه شد، در حالی که روز قبل از آن از ساعات اولیه، اعتراضات در برخی شهرها آغاز شده بود، اما روز یکشنبه یکی از آرام ترین روزهای پایتخت بود.

چهارمین روز پس از اعلام سهمیه بندی بنزین و آغاز اعتراضات را باید روز ” پایان آشوب ها” نامید، مجموعه “اشرار” ( از منافقین و سلطنت طلب تا گروه های تبهکار مسلح) بیش از ۳ روز (۷۲ساعت) نتوانستند اقدامات “ایذایی” و “ناجوانمردانه” خود را ادامه دهند و با خالی شدن خیابان از مردم در همان روز اول، گروه های خشن و اوباش مسلح به انواع سلاحهای گرم و سرد، عصبانیت خود از عدم همراهی مردم را با حمله به اماکن عمومی، ساختمانهای اداری، فروشگاهها و منازل و خودروهای شخصی نشان دادند، این گروهها عملا هر آنچه در مسیرشان بود، به آتش می کشیدند و نابود میکردند.

در میان همه این حوادث، باید گفت؛ نیروی انتظامی از همان دقایق اولیه وقوع تجمعات مردمی برای “مدیریت صحنه” هوشمندانه وارد میدان شد و به خوبی و با “درایت” در تشخیص صف مردم از آشوبگران، لحظه ای در عمل به وظایف کوتاهی نکرد.

نیروی انتظامی جمهوری اسلامی ایران در عمل به وظایف ذاتی و قانونی، بدون تعلل، مقتدرانه و با به کارگیری ظرفیت های اطلاعاتی، انتظامی و عملیاتی خود تلاش کرد در وهله اول بروز این حوادث، بواسطه “جو هیجانی” که در جامعه ایجاد شده بود، با “هوشیاری” وارد عمل شود، آرام کردن جو هیجانی از یک سو و جلوگیری از تعرض به جان و مال مردم در برابر تحرک کور و تخریب گرانه اشرار در گام اول و در مرحله بعدی با بررسی ابعاد موضوع با بهره گیری از راهبرد کنترل و مدیریت بحران، جداسازی صف مردم از اشرار را در دستور کار قرار داد که البته بیانات حکیمانه رهبر معظم انقلاب به این جداسازی کمک کرد و آبی بود بر آتش بزرگی که در کشور شعله ور شده بود.

در گام بعدی؛ تمرکز بر روی عناصر اصلی و گردانندگان صحنه ای و جلوگیری از حجم تخریب ها و گسترش ناامنی ها بود، اقدامات اطلاعاتی، شناسایی عوامل این تحرکات و ارتباط آنها با دست های پشت پرده در خارج از کشور مهم ترین بخش مأموریت ناجا بود که با همکاری نیروهای جان بر کف بسیج و سایر دستگاه های امنیتی و همراهی مردم به نتیجه رسید.

نیروی انتظامی توانست با مدیریت هوشمندانه جمع زیادی از لیدرهای ناآرامیها را دستگیر کند که این دستگیریها، پایانی بر ۳ روز ناامنی و سلب آرامش مردم بود.

در ادامه این جریانات، نیروی انتظامی جمهوری اسلامی ایران با صدور اطلاعیهای ضمن قدردانی از آگاهی و هوشمندی مردم شریف ایران اسلامی در حمایت از فرزندان خود، اعلام کرد:” ناجا با همکاری سایر دستگاههای امنیتی و اجتماعی به ویژه جان برکف بسیج، توطئه از قبل طراحی شده دشمنان این مرز و بوم را به حول و قوه الهی، مقتدرانه و با هوشیاری و همراهی مردم عزیز در مدت زمان کوتاهی خارج از تصور آنها خنثی و آتش فتنه را خاموش کرد.”

آنچه در اطلاعیه نیروی انتظامی مغفول نماند، اشاره صریح ناجا به “مطالبات بحق مردم” بود به طوری که در این اطلاعیه اشاره شد؛ ” بی شک مطالبات و توقعات برخی مردم از مسئولان اجرایی و تصمیم گیرنده در گره گشایی از مشکلات معیشتی و صیانت از کرامت انسانی آنان مورد تأیید و غیرقابل انکار بوده، طبیعی است برای تحقق خواستههای مشروع ملت، فضای امن به دور از التهاب، پیش نیاز ضروری و حتمی است”.

به هر سوی، در میان هیاهوی رسانههای معاند برای تخریب و حمله به نیروهای انتظامی و امنیتی، این پلیس بود که در رویارویی با اشرار تا پای جان پیش رفت و شاهد این ادعا ” تقدیم شهدایی برای امنیت” است، شهدایی که در عین ” حفظ اقتدار”، مظلومانه جان دادند، تا به رسم “باورهایشان”، “امنیت” قربانی هیچ چیز نشود … جان دادند؛ از نیروهای یگان ویژه خوزستان که هدف گلوله “کینه” و “نامردی” اشرار شدند تا نیروهایی از فرماندهی انتظامی کرمانشاه … شهدایی که پدر، مادر، همسر و فرزندانشان در بهت این ” نبودن” بغض می کنند و هنوز خواب بازگشت “عزیزانی” را می بینند که دیروزترها در ” خط مقدم” برای کمک و امدادرسانی به مردم زلزله زده و سیل زده به میدان رفتند. دیروزترها خادم زوار اربعین حسینی(ع) بودند، دیروزترها، فتنه و غائله دراویش را خاموش کردند، دیروزترها در سرما و گرما، تعطیل و غیرتعطیل برای امنیت مردم در همه جای این کشور بودند… خانواده هایی که پای درد و دلشان که می نشینی، در پس “بهت” و ” بغض” ، “نجیبانه” می گویند؛ “چه چیزی ارزشمندتر از اینکه عزیزانمان برای امنیت رفتند”.

نیروهای پلیس؛ سبزپوشانی که در هر مأموریتی با “اقتدار” و “صلابت” ظاهر می شوند و هدیه ارزشمندی از کلام رهبری ” مجاهدان فی سبیل الله ” را چونان مدال افتخار بر سینه دارند، این چنین نیروهایی در مقابله با هیچ دشمنی ” لحظهای ” زانویشان خم نمی شود، سبزپوشانی که عاشق رهبری، مردم و کشورشان هستند و “رسم عاشقی” را خوب بلدند… چه خوش گفتهاند که ” عاشقان ایستاده میمیرند”.

به پاس “ایثار” و “جانفشانی” همه سبزپوشان نیروی انتظامی و تلاشگران عرصه امنیت بویژه شهدایی که کمتر از ۷۲ ساعت به غائله اشرار پایان دادند و نگذاشتند که “امنیت ” قربانی توطئه دشمنان و بدخواهان شود، رسم “عاشقانه ها” و “جانفشانیهایشان” برای مردم و کشور را در ذهن، قلب و وجدان و انصاف مان مرور می کنیم و هر لحظه به یادشان برای بودن ” امنیت” شکر گزاریم.

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا