خرید تور تابستان ایران بوم گردی

تاکید شمخانی بر لزوم ائتلافات منطقه‌ای در دیدار با وزیرخارجه عمان

دبیر شورای عالی امنیت ملی در دیدار یوسف بن علوی -وزیر خارجه عمان با وی- با اشاره به تلاش ناکام امریکا برای ایجاد ائتلاف بین‌المللی به بهانه‌ی برقراری امنیت در خلیج فارس گفت: تنها ائتلاف‌هایی در منطقه راه‌گشا، امنیت‌ساز و پایدار می‌ماند که بیگانگان در آن نفوذ و دخالتی نداشته باشند.

به گزارش دریافتی انصاف نیوز، شمخانی گفت: کشوری که به هیچ‌یک از تعهدات خود نه در ارتباط با ایران و نه در مراوده با سایر کشورها پایبند نیست نمی‌تواند قابل اعتماد باشد.

وی افزود: کشورهایی که بیشترین سهم را در ایجاد تنش و نا امنی در منطقه داشته‌اند و با به راه‌اندازی جنگ‌های متعدد و گسترش تروریسم، منطقه را به آشوب و نابودی کشاندند؛ هرگز به دنبال ثبات و امنیت خلیج فارس نبوده و صرفا تامین منافع خود و غارت منطقه را دنبال می‌کنند.

دبیر شورای عالی امنیت ملی با بیان اینکه ادامه جنگ در یمن یکی دیگر از نشانه‌های رویکرد جنگ طلبانه و امنیت‌سوز قدرت‌های سلطه‌گر و عوامل منطقه‌ای آنان است؛ گفت: ادامه این نسل‌کشی جز در خدمت منافع دشمنان صلح و امنیت منطقه همچون آمریکا و اسراییل نیست و عربستان باید با تسلیم در برابر خواست مردم مقاوم یمن بیش از این ثبات و امنیت منطقه را به خطر نیندازد.

در این دیدار وزیر خارجه‌ی عمان با ابراز خرسندی نسبت به رایزنی مستمر دو کشور در موضوعات منطقه‌ای و بین المللی اظهار داشت: تنش در منطقه به نفع هیچ‌یک از کشورهای حوزه خلیج فارس نبوده و باید از توسعه آن به هر نحو جلوگیری شود.

بن علوی مواضع اصولی تهران و مسقط در مسایل منطقه‌ای و بین المللی را بسیار نزدیک و همگرا عنوان کرد و اظهار داشت: روابط گرم و صمیمی دو کشور در ابعاد سیاسی، اقتصادی و بازرگانی می‌تواند با برداشتن گام‌های جدید جهش قابل توجهی داشته باشد‌.

وزیر امور خارجه سلطنت عمان، دستیابی به امنیت پایدار در منطقه را نیازمند توافق و تفاهم مجموعه کشورهای منطقه و رفع سوء تفاهم‌های موجود عنوان کرد و گفت: عمان همواره آمادگی دارد از مجموعه ظرفیت های خود برای رفع تنش های موجود و ایجاد زمینه گفتگوی سازنده میان کشورهای منطقه بهره بگیرد

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا