خرید تور تابستان ایران بوم گردی

برایان هوک: تحریم مانع کمک‌رسانی به ایران نیست!

«برایان هوک»، نماینده ویژه آمریکا در امور ایران مدعی شد: تحریم های آمریکا مانع کمک رسانی به ایران نیست.

ایرنا نوشت: ایران بر اثر تحریم های آمریکا اکنون از دسترسی به منابع مالی خود در خارج از کشور و بهره مندی از عواید صادرات کشور محروم مانده است، در حالی که تولید و واردات تجهیزات، اقلام و داروهای بهداشتی و پزشکی، انتقال تکنولوژی و پژوهش درخصوص راه های پیشگیری و درمان نیازمند منابع مالی فراوان است. بنابر اعلام وزارت بهداشت ایران، آمار فوتی ها بر اثر کرونا به هزار و ۲۸۴ نفر رسیده است که در هر ۱۰ دقیقه یک نفر بر اثر این بیماری فوت کرده و ۵۰ نفر در هر ساعت مبتلا می شوند.

به گزارش خبرگزاری رویترز، آمریکا که معتقد است فشار حداکثری برای توقف فعالیت های هسته ای، موشکی و منطقه ایران مانع رسیدن کمک های بشردوستانه به ایران نیست، این هفته تحریم های جدیدی را اعمال کرد.

دولت آمریکا پنج شرکت در امارات، سه شرکت در چین، سه شرکت در هنگ کنگ و یک مورد در آفریقای جنوبی را به علت همکاری با صنایع پتروشیمی ایران در فهرست سیاه خود قرار داده است.

رویترز به نقل از یک مقام ایرانی نوشت: افزایش فشار واشنگتن علیه ایران جنایت علیه بشریت است. تمام دنیا باید برای غلبه بر ویروس کرونا به یکدیگر کمک کنند.

رویترز می نویسد:‌ برخی تحلیلگران معتقد هستند که دولت ترامپ باید برای تسریع در ارسال اقلام بشردوستانه به ایران اقدام بیشتری انجام دهد.

روز دوشنبه چین از آمریکا خواست تا تحریم ها علیه ایران را به علت مسائل بشر دوستانه تعلیق کند اما مقامات آمریکایی، دیپلمات های خارجی و تحلیلگران نشانه ای از این اقدام واشنگتن ندیده اند.

این خبرگزاری اضافه کرده است،‌ الیزابت روزنبرگ عضو یک اندیشکده آمریکایی گفت درحالیکه ایران با گسترش این ویروس و مشکلات اقتصادی مواجه است، هیچ اقدامی برای رفع تحریم انجام نخواهد شد.

به نوشته رویترز ،‌ برایان هوک با اشاره به ادامه فشار حداکثری بر ایران گفته که واشنگتن یک پیام دیپلماتیک با مضمون پیشنهاد کمک برای مقابله با کرونا به ایران فرستاد که سریعا رد شد.

هوک همچنین مدعی است که ایران میلیاردها دلار هزینه تروریسم و جنگ های خارجی می کند و اگر این کشور یک دهم آن را هزینه یک نظام مراقبت بهداشتی بهتر می کرد، مردم ایران در وضعیت بهتری قرار داشتند.

به نوشته خبرگزاری رویترز، آمریکا این هفته یک پیغام صریح برای ایران فرستاد؛ گسترش ویروس کرونا ایران را از تحریم های آمریکا نجات نخواهد داد، اما نمایندگی ایران در سازمان ملل متحد، تحریم‌های یکجانبه و غیرقانونی آمریکا را مانع رسیدگی بهتر به مشکل همه‌گیری ویروس کرونا دانسته و از جامعه جهانی خواسته است، آمریکا را به برطرف کردن سریع این تحریم‌ها وادار سازند.

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا