خرید تور تابستان ایران بوم گردی

تصمیم درباره‌ی «مینو خالقی» فقط در مجلس دهم

دبیرکل جمعیت زنان مسلمان نواندیش با بیان اینکه اگر مجلس دهم به مینو خالقی رای اعتماد ندهد، 69 کرسی باقی مانده به 70 کرسی تغییر خواهد یافت، گفت: اگر مجلس دهم شورای اسلامی به این نتیجه برسد که به نماینده منتخب مردم اصفهان رای اعتماد ندهد انتخابات این شهر به شکل میان دوره‌ای برگزار می‌شود.

فاطمه راکعی، در گفت‌وگو با انصاف نیوز درباره ی ابطال آراء مینو خالقی، کاندیدای منتخب مردم اصفهان در مجلس دهم گفت:

– امیدوارم مساله ی خانم خالقی به نحو معقول و منطقی برطرف شود. خوشبختانه در این زمینه جمعیت و فعالان زنان همچنین حقوقدانان مشکل این کاندیدا را مد نظر قرار داده‌اند تا از ابطال آرای او جلوگیری شود.

– تا به حال ابطال آرای یک کاندیدا آن هم بعد از انتخابات سابقه نداشته است. هیات‌های نظارت، اجرایی و شورای نگهبان تمام اقداماتی را که باید قبل از انتخابات انجام می‌دادند را عملی کردند.

– شورای نگهبان برای انجام تحقیقات و بررسی صلاحیت کاندیداها تا جلوی درب منازل و دفتر کار آن‌ها می‌رفت. بنابراین همانطور که گفتم تاکنون چنین مساله‌ای در ایران سابقه نداشته است.

– مینو خالقی تمام مراحل قانونی و حقوقی لازم را طی کرده است. بعد از تایید صلاحیت، مردم اصفهان به او رای اعتماد دادند و این کاندیدا را به عنوان نماینده ی خودشان انتخاب کردند.

– مینو خالقی در لیست ائتلافی حضور داشته و دائما در مناطق و مکان‌های مختلف اصفهان برای مردم سخنرانی کرده است. بنابراین مگر می‌شود شورای نگهبان یکدفعه متوجه این کاندیدا شده باشد که بخواهد آراء وی را ابطال کند؟

– قانونا شورای نگهبان حق ابطال آرای نماینده ی منتخب مردم اصفهان را ندارد. مجلس دهم شورای اسلامی است که باید به تمام نمایندگان رای اعتماد دهد نه شورای نگهبان. بنابراین اگر مشکلی در مورد مینو خالقی وجود داشته باشد مجلس دهم است که باید به آن رسیدگی و نظر نهایی را اتخاد کند.

– ابطال آرای این نماینده ی منتخب مردم اصفهان خنده‌دار و عجیب است. مردم از شورای نگهبان می‌خواهند تا به مُرِ قانون عمل کند. وقتی اتهامی بر اساس قانون به شخصی نسبت داده شود قطعا آن فرد نیز قانونی دفاع خواهد کرد. به این معنا که ادله و مستندات شورای نگهبان مبنی بر ابطال آرای مینو خالقی برای مردم مشخص و معلوم شود که به چه دلیل آرای او باید نادیده گرفته شود.

– تمام این مواردی که گفتم حرف‌ها و تحلیل‌های من نیست بلکه چنین شرایط و ضوابطی در قانون ذکر شده است. اصلا باور کردنی نیست که شورای نگهبان بخواهد طبق قانون رفتار نکند.

– اگر مجلس دهم به مینو خالقی رای اعتماد ندهد، 69 کرسی باقی مانده به 70 کرسی تغییر خواهد یافت. اگر مجلس دهم شورای اسلامی به این نتیجه برسد که به نماینده ی منتخب مردم اصفهان رای اعتماد ندهد انتخابات این شهر به شکل میان دوره‌ای برگزار می‌شود. بنابراین طبق قانون هیچ فردی یا نهادی جز مجلس شورای اسلامی نمی‌تواند در مورد آراء مینو خالقی اظهارنظری داشته باشد.

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

پیام

  1. زنده باد انصاف نیوز، این موضوع را تا آخر پیگیری کن، نباید امید مردم ناامید بشه و این شائبه پیش بیاد که رای مردم اهمیتی نداره و میشه در آرای مردم دست برد، باید حق به حق دار برسه و دکتر خالقی وارد مجلس بشه

  2. لطفا اسم اون دوست نمایی که تصاویر خصوصی خانم خالقی را به شورای نگهبان داده معرفی کنید تا لااقل مردم اصفهان این مسلمان نما ها را بشناسند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا