خرید تور تابستان ایران بوم گردی

سکه می‌تازد

سرویس اقتصادی، انصاف نیوز: قیمت سکه که از حراج بانک مرکزی رو به افزایش گذاشت، هم‌چنان در حال لمس اعداد بالاتر است و در سکون سایر بازارها، سکه می‌تازد !

به گزارش خبرنگار انصاف نیوز، حراج ربع سکه در مرکز مبادله ارز و طلای ایران توسط بانک مرکزی در اسفند ماه، بر خلاف کارکردهای همیشگی برگزاری چنین فروش‌های عمده‌ای، قیمت ربع سکه و سپس سکه و طلا را افزایش داد و سبب تلاطم در بازار شد.

به این ترتیب در هفته پایانی سال 402، افزایش تقاضای همیشگی با انتظارات تورمی از رشد قیمت‌ها در سال آینده هم‌گام شد و قیمت سکه را به بالاترین رقم سال رساند.

در معاملات آخرین شنبه سال 402، هر قطعه سکه تمام در رقم‌هایی بین 37 میلیون و 150 تا 250 هزار تومان مبادله شد در حالی‌که هفته گذشته سکه در رقم‌های زیر 36 میلیون و 500 هزار تومان خرید و فروش می‌شد.

برخی رسانه‌های داخلی گمانه‌زنی کرده‌اند که در روزهای باقی‌مانده از سال، سکه قابلیت نشستن در قله 37 میلیون و 500 هزار تومان را نیز دارد.

قیمت ارز و طلا در حالی طی یک ماه اخیر افزایش قابل توجهی داشته است که اخیرا رئیس کل بانک مرکزی از موفقیت سازمان تحت مدیریت خود در کنترل نقدینگی و ثبات نرخ ارز سخن گفته بود.

در هفته نخست اسفند سال‌جاری، حراج سکه‌ای که تحت نظر بانک مرکزی برگزار شد، قیمت ربع سکه را به سطحی رساند که با دلار 95 هزار تومانی قابل ارزیابی بود. در ادامه همین روند، شبکه اطلاع‌رسانی طلا، سکه و ارز نیز حباب سکه امامی در روز شنبه (26 اسفند 402) را بیش از 7 میلیون تومان اعلام کرد تا مردم متوجه شوند به چه علت و از کدام منشا قیمت سکه می‌تازد.

بنا بر آنچه آمد به نظر می‌رسد از منظر عوارض حباب می‌توان از عملکرد موفق بازارساز سخن گفت؛ به عبارت دیگر برنده این حباب‌سازی کاذب، هر سازمانی است که بتواند کسری‌های خود را در این قیمت‌ها پوشش بدهد و در پایان سال با بیلان مثبت حساب‌های خود را ببندد!

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا