خرید تور تابستان ایران بوم گردی

اگر حال «باشو» خوب بشود …

«اگر حال باشو خوب بشود، حال بازیگر یک فیلم خوب نمی‌شود، حال همه‌ی هم نسلان ما، زخم خوردگان دوران دفاع خوب می‌شود».

به گزارش انصاف نیوز، این بخشی از متن تاثیرگذاری بود که دو شب مجری شبکه‌ی استانی خوزستان

عدنان عفراویان، بازیگر «باشو غریبه‌ی کوچک»

مجری شبکه استانی خوزستان:

باشوی سال 64 – 65 هم نسل ما بود، بهرام بیضایی هنرمندی بود مثل بقیه‌ی هنرمندان دنیا که پیش از سیاستمداران، حس‌گرهای جامعه‌ی خود هستند. «باشو غریبه‌ی کوچک» یک نه بزرگ به خشونت بدترکیب جنگ بود، یک نه بزرگ به همه‌ی آدم‌ها و دیوانگانی بود که تصمیمی گرفتند که جهان را زرادخانه کنند برای فروش اسلحه؛ آشوب‌ها درست کنند و آسایش‌ها بگیرند.

باشو غریبه‌ی کوچک حرف نسلی بود که گرفتار جنگ شده بود، به دفاع افتخار می‌کرد، به فرزندان خود افتخار می‌کرد اما رنج‌دیده‌ی جنگ بود. باشو غریبه‌ی کوچک «عدنان عفراویان» است. عدنان عفراویان حالا در فلکه‌ی دانشگاه اهواز دست فروشی می‌کند. اگر حال باشو خوب بشود، حال بازیگر یک فیلم خوب نمی‌شود، حال همه‌ی هم نسلان ما، زخم خوردگان دوران دفاع خوب می‌شود.

بولدزرها در خوزستان جاده نمی‌ساختند سنگر می‌ساختند. افتخار می‌کنیم که در نقطه‌ای دیگر از این سرزمین، در نقاطی دیگر که فرزاندان با شرفشان را راهی جنگ و مرز کرده بودند، افتخار می‌کنیم که آنجا جاده‌ها ساخته شد اما همان نساختن‌ها، همان سینه سپر کردن‌ها، تار و پود فرشی را فروریخت که حالا امروز از لا به لای آن عدنان عفراویان باید بیافتد!

عدنان همین امروز بعد از سال‌ها توسط استانداری خوزستان به رسمیت شناخته شد. امروز قرار شد که به باشوی دستفروش فرصت دکه داری بدهند. یک دکه‌ی آبرومند با مالیات و عوارض و یک دکه برای ایجاد اشتغال و یک دکه‌ی شرافتمندانه به عنوان یک شهروند در خدمت جامعه.

امشب مخصوصا باشویی شد چون بعد از سال‌ها ما باشو را دریافتیم؛ احترام به باشوها، احترام به آدم‌های این سرزمین است. خواهش می‌کنم از همه‌ی دوستانم که در اینجا هستند، می‌دانم بینندگان حالا همراهند هم‌نفس‌اند، همه به احترام باشو، نه، به احترام عدنان عفراویان دست بزنیم.

basho 1 basho 2

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا