خرید تور تابستان ایران بوم گردی

لنگر مردم برای زندگی

علی اصغر شفیعیان، مدیر انصاف نیوز: دیشب که سه سرباز آمریکا در منطقه کشته شدند، خبرها و تحلیل‌ها مملو بود از نگرانی. در این منطقه‌ی پرآشوب، به تقویت میانه‌روها در حاکمیت نیاز داریم. همراهی میانه‌روها با یکدیگر برای «ایران»، «مردم» و «جمهوری اسلامی» مثل یک لنگر عمل می‌کند.

همه‌ی میانه‌روها که معتقد به امکان فعالیت و اصلاح از درون هستند باید همراه هم شوند. همراهی آنهاست که می‌تواند قدرت ایجاد کند؛ به‌تنهایی نمی‌توانند. آقای روحانی را آدمی باتجربه و مدیری توانا می‌دانم؛ این را در دیدار اخیر با او گفتم که باید با دیگران باشد. تنهایی قدرت پیروزی ندارند.

برای خروج از وضع موجود و بهبود شرایط زندگی مردم نیاز به چنین لنگری داریم که جامعه آرامش داشته باشد، چشم‌انداز داشته باشد، امیدوار باشد. البته مرحوم هاشمی به تنهایی وزنه‌ای بود که آرامش‌بخش بخش بزرگی از جامعه بود. کشورهای دیگر هم تا وقتی زنده بود روی او حساب ویژه‌ای باز می‌کردند، حتی معتبرتر و مطمئن‌تر از دولت‌های وقت.

بدیهی است که این همراهی نیازمند کاری ستادی در قالب یک شوراست وگرنه کارهای بزرگ از آن برنخواهد آمد. در سطحی بالاتر؛ روحانی، خاتمی، لاریجانی، ناطق و سیدحسن خمینی، شدنی‌ترین ترکیب برای سکانداری این جریان هستند.

ضمنا نام‌های قبلی ازجمله اصولگرایان، اصلاح طلبان و اعتدالگرایان نمی‌تواند این جمع جدید را به درستی تعریف کند الا میانه‌روها یا مشابه آن. میانه‌روی در رقابت با تندروی.

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا