خرید تور تابستان ایران بوم گردی

طیب زاده: تلاشها بی نتیجه است

زهره طیب زاده نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی از تلاش نمایندگان دولت برای منصرف کردن نمایندگان حامی استیضاح خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری انصاف، فارس نیوز نوشت زهره طبیب‌زاده عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار گروه دانشگاه خبرگزاری فارس، با اشاره به اعلام وصول استیضاح وزیر علوم، گفت: لابی‌هایی برای اینکه فرجی‌دانا را از استیضاح نجات دهند در حال انجام است، البته همیشه در زمان استیضاح وزرا شاهد چنین لابی‌هایی هستیم و نمایندگانی از دولت با نمایندگان امضاء کننده استیضاح رایزنی می‌کنند تا بتوانند نظر آنها را تغییر دهند، ولی این لابی‌ها و رایزنی‌ها این‌بار باعث عدم استیضاح فرجی‌دانا نخواهد شد و وزیر علوم صد درصد استیضاح می‌شود.
وی با بیان اینکه همه نمایندگان امضاء کننده استیضاح برای تحقق این مهم همدل و یکصدا در کنار هم هستند، ادامه داد: نمایندگانی که استیضاح وزیر علوم را خواستار شدند به خاطر بغض و کینه یا مسائل سیاسی چنین درخواستی نداشتند، دغدغه و نگرانی‌های آنها در رابطه با رشد علمی و مسائلی که مربوط به پیشرفت نظام می‌شود است و به هیمن خاطر هم بحث استیضاح را مطرح کردند.
طبیب‌زاده با بیان اینکه استیضاح وزیر علوم با امضاء 51 نفر به صورت قانونی اعلام وصول شده‌است، تاکید کرد: تا آنجا که من اطلاع دارم هیچ کدام از نمایندگان حاضر به پس گرفتن رای خود نیستند و برای استیضاح وزیرعلوم اصرار دارند و هیمن خاطر تلاش نمایندگان دولت برای تغییر نظر نمایندگانی که استیضاح را امضاء کرده‌اند، بی‌فایده است.
عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس در ادامه به حمایت معاون پارلمانی رئیس‌جمهور از وزیر علوم اشاره کرد و با بیان اینکه اخیر شنیدیم انصاری گفته هیچ فرقی نمی‌کند که فرجی‌دانا وزیر باشد یا برداشته شود و هرکسی بیاید ادامه دهنده راه فرجی‌دانا خواهد بود، اظهارداشت: رئیس جمهور باید خواسته‌ها و نگرانی‌های نمایندگان مردم را در نظر بگیرد و به آن توجه کند، نمایندگان خواستار تغییر رویه در وزارت علوم هستند، آنها با روندی که در این وزارتخانه است مشکل دارند نه با فرجی‌دانا، پس باید روندی که در این وزارتخانه وجود دارد، تغییر کند.
نماینده مردم تهران در مجلس افزود: استیضاح وزیر علوم باید باعث تغییر رویه در وزارت علوم شود در غیر این صورت نمایندگان دست‌بردار نخواهند بود و به هر چیزی که باعث کند شدن رشد علمی و لطمه‌زدن به دانشگاه‌ها و علم کشور شود، برخورد خواهند کرد.
طبیب‌زاده به استفاده فرجی دانا از عناصر وابسته به فتنه در وزارت علوم، بازگشت دانشجویان مسئله‌دار به دانشگاه و کند شدن رشد علمی اشاره کرد و اظهار داشت: برخی از افرادی که به عنوان معاون وزیر انتصاب شدند جزء افرادی هستند که در ساماندهی و سازماندهیی فتنه 88 نقش داشتند، نمایندگان نگران این هستند که با این روش دانشگاه‌ها در سال‌های آینده زمینه‌ساز یک فتنه جدید شوند.
وی در خاتمه گفت: متاسفانه وزیر علوم از فرصتی که برای تغییر رویه به وی داده شد استفاده نکرد و همان روال گذشته خود را ادامه داد، وی می‌توانست با برطرف کردن نگرانی‌ نمایندگان مجلس که در واقع همان نگرانی مردم است، به کار خود ادامه دهد.
انتهای پیام/

بانک صادرات

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا