خرید تور تابستان ایران بوم گردی

تجمع دانشجویان دانشگاه تهران در 16 آذر

تعدادی از دانشجویان دانشگاه تهران به مناسبت 16 آذر ماه، روز دانشجو، از حدود ظهر شنبه در این دانشگاه تجمع کردند؛ همزمان حضور نیروهای پلیس در اطراف دانشگاه و خیابان انقلاب و چند نقطه‌ی دیگر مرکز شهر پررنگ است.

به گزارش خبرنگار انصاف نیوز از داخل دانشگاه تهران، تعداد تجمع کنندگان حدود 60 تا 70 نفر می‌رسید اما تماشاگران این تجمع به عددی حدود 300 تا 400 نفر می‌رسیدند؛ دانشجویان معترض شعارهایی سر می‌دادند از جمله «بیکاری بیگاری حجاب زن اجباری»، «دانشجوی زندانی آزاد باید گردد»، «قوانین ضد زن بهره کشی و ستم»، «از هفت تپه تا تهران زحمت کشان در زندان» و نیز شعارهایی علیه سرمایه داری.

دانشجوهای معترض تجمع کننده ماسک به صورت داشتند و شاید تنها چند نفر محدود بدون پوشاندن صورت در بین معترضان شعار می‌دادند و در مورد همین موضوع یکی از دانشجویان گفت: «قبلا در این دانشگاه کسی ماسک نمی‌زد اما حالا که از ماسک استفاده می‌کنند نشان می‌دهد فضا در دانشگاه هم ناامن شده است». نشان ترس در چهره‌ی بیشتر افراد حاضر در دانشگاه مشخص بود و معترضان هر لحظه مراقب آن بودند تا کسی از آنها عکس‌برداری نکند.

حضور کسانی بیسیم به‌دست که گفته می‌شد نیروهای امنیتی هستند و نیروهای حراست دانشگاه هم یکی از عوامل افزایش بیم در بین دانشجویان بود. در این بین یک آمبولانس وارد دانشگاه شد و حضور این ماشین، نگرانی در فضا را بیشتر کرد. یکی از دانشجویان بلند گفت «ببینید چه کرده‌اند که دانشجوها از حضور آمبولانس هم می‌ترسند». یکی از دانشجویان می‌گفت «وقتی روحانی آمد یک سوم این هم فضا امنیتی نبود».

نگرانی از آمبولانس به این دلیل بود که در اعتراض دانشجویی چند هفته پیش، خبری منتشر شده بود مبنی بر این که یک آمبولانس تعدادی از دانشجویان بازداشتی را به خارج دانشگاه برده است. این ادعا البته تایید نشد.

بیرون دانشگاه، حدود 50 تا 60 نیروی پلیس حضور داشت و هر چند قدم تا چهارراه کالج، نیروی پلیس ایستاده‌اند.

طبق برنامه‌ای که از چند روز قبل اعلام شده، ابراهیم رییسی رییس قوه قضاییه ساعت 4 برای سخنرانی در مراسم بسیج دانشجویی به دانشگاه تهران می‌رود.

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

یک پیام

  1. ببخشید یک سوال دارم.3سال پیش که فارغ التحصیل شدم دانشجوها اینطور نبودن.چرا دانشجوها کمونیست شدند؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا