خرید تور تابستان ایران بوم گردی

کمک‌هاي دولتي باعث وابستگي حوزه‌ها به دولت نشود

جمعی از اساتید برجسته‌  حوزه مشهد، بیانه‌ای مطالبه محور خطاب به رییس جمهور منتخب نوشته اند که در آن تاکید شده است: کمک‌هاي دولتي باعث وابستگي حوزه‌ها به دولت نشود.

حجت الاسلام روح الله قائمی نیک در گفتگوی اختصاصی با خبرنگار انصاف نیوز خبر داد: علما و مدرسین سطوح عالی حوزه‌ی علمیه خراسان، در راستای وظیفه سیاسی و
اجتماعی خود، در پی اعلامیه اساتید برجسته‌ این حوزه مقدسه که به تبریک
موفقیت جناب حجت الاسلام و المسلمین دکتر حسن روحانی و تشکر از حماسه‌سازان
واقعی یعنی ملت شریف ایران اختصاص داشت، بیانه‌ای مطالبه محور را خطاب به
رئیس جمهور منتخب انتشار دادند.

وی افزود: حوزه کهن خراسان از دیرباز جزو مردمی‌ترین حوزه‌های شیعه بوده است که در طول تاریخ همچون طبیبی دوّار به حق‌خواهی مردم اهتمام داشته است. این بیانیه که به همت برخی از فضلاء طراز اول تهیه شده است، یک مقدمه و هشت فراز دارد.

قائمی نیک خبر داد: این بیانیه ضمن تشکر از تدبیر مسئولان نظام به ویژه مقام معظم رهبری در تدارک حماسه سیاسی بر لزوم اهتمام دولت بر حفظ عزت و استقلال حوزه‌ها تاکید کرده است.

وی در ادامه بر ترویج همه‌جانبه‌ی خردورزی، استفاده از نظرات مدبّرانه‌ی نخبگان حوزوی و دانشگاهی در فراگیری عقل و اخلاق در جامعه تاکید کرد.

این روحانی فعال مشهد، ایده ایجاد نمایندگی معاونت امور روحانیت ریاست جمهوری را به رییس جمهور منتخب مطرح کرد تا بتواند به امور حوزه‏ های علمیه در شهرهای مشهد و قم و غیره بپردازد و به این واسطه این قشر ارتباط عمیق‏ تری با رئیس قوه مجریه داشته باشند.

این طلبه خارج حوزه‌ علمیه مشهد با اشاره به وجود امضاء بیش از 60 نفر از اساتید برجسته در ذیل این بیانیه گفت: حضرات آيات موسوي خلخالي، اشرفي شاهرودي، رضازاده، قاضي زاده و مرواريد، در پیام تبریک خود رأی به حجت الاسلام و المسلمین روحانی را رأی مجدد به روحانیت دانسته‌اند و از این رو مابقی اساتید حوزه خراسان به بیان انتظارات حقه‌ی خود از این فرزند حوزه و دانشگاه اهتمام ورزیدند که اسامی برخی از آنان به ترتیب حروف الفباء به این شرح است:
حضرات آيات و حجج الاسلام: علي آيتي، منصور جرجاني، سيد علي‌اصغر حسيني، محمدحسن خزاعي، محمدرضا دهشت، محمدحسين رجائي خراساني، محمد رجائي شاهرودي، سيد محمد جعفر طباطبائي، ابوالفضل عادلي، عزيزالله فياض صابري، حسين گرايلي، منصور معلمي مازندراني، محمدباقر واعظي و …

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا