خرید تور تابستان ایران بوم گردی

بیانیه سازمان دانشجویی حزب اسلامی کار به مناسبت روز دانشجو

متن بیانیه‌ی سازمان دانشجویی حزب اسلامی کار به مناسبت روز دانشجو در پی می‌آید:

بار دگر شانزده آذر ماه از راه رسید. روزی که یادبود سه آذر اهورایی است که در دوران رژیم سابق به خاک و خون کشیده شدند و جنبش دانشجویی از آن پس، این روز را همواره گرامی داشته و نشست‌ها و گفتمان‌های خود را بر مبنای آگاهی بخشی به عموم جامعه، ظلم ستیزی و مبارزه با فساد و رانت جویی بنا نهاده است. نقش آفرینی دانشجویان سرزمینی که جوانان غیور و تاریخ سازی در خود داشته و 16 آذر 1332 را آفریده، هماره می‌باید سرمشق جنبش دانشجویی در مسیر هدف گذاری‌های سیاسی و پیگیری مطالبات خود بر مبنای سه اصل آرمان خواهی، استقلال طلبی و آزادی خواهی باشد. 

جنبش دانشجویی در طول 80 سال گذشته با شرایط مختلفی مواجه بوده است، و در بزنگاه‌های تاریخ معاصر ایران، نقش بی بدیلی را در عرصه‌های گوناگون و ساماندهی جنبش‌های کوچک و بزرگ اجتماعی بر عهده گرفته است، حرکت‌هایی که گاها مبنایی برای تغییرات عظیم سیاسی، اجتماعی و فرهنگی شده است. اما در طی سالهای اخیر، دانشجو درگیر دغدغه‌های اقتصادی بوده است. هزینه‌های بالای تحصیل اعم از شهریه و خوابگاه، قیمت بالای کتاب و لوازم آموزشی،و بیکاری آنچنان رمق دانشجو را گرفته است که دیگر انتظار شنیدن فریاد رسای دانشجو، به‌عنوان وجدان بیدار جامعه به محاق رفته است.

از سوی دیگر عدم تحقق وعده‌های دولت و نمایندگان مجلس موجب دلسردی و سرخوردگی بیشتر جوانان و دانشجویان شده است. اینک شش سال از شروع فعالیت دولت تدبیر و امید می‌گذرد و در آخرین سال فعالیت دوره دهم مجلس قرار داریم، که در سال 94 با حمایت بی دریغ دانشجویان انتخاب شدند و هم اکنون پس از گذشت چهار سال انتظار داشتیم گام‌های موثرتری در مسیر تثبیت دموکراسی خواهی و عدالت جویی و پیگیری حقوق مردم بردارند. امیدواریم ترکیب مجلس یازدهم جوانتر و کارآمدتر از گذشته باشد و شاهد حضور افراد متخصص و دانشگاهی در پارلمان کشور باشیم.

سازمان دانشجویی حزب اسلامی کار ضمن گرامیداشت “روز دانشجو” و تبریک به عموم دانشجویان و دانشگاهیان، با تاکید بر اینکه ذات جنبش دانشجویی در اعتراض مدنی و آگاهی بخشی به جامعه است گفتگوی اجتماعی در ابعاد مختلف را بهترین راهکار برون رفت از معضلات اجتماعی می‌داند و بر همین مبنا مطالبات جدی خود را از دولت و نهادهای قانونی مسوول، بر موارد زیر استوار می‌سازد: 

  1. مبارزه واقعی با فساد اعم از سیاسی و اقتصادی و مقابله با هر نوع رانت جویی و ویژه خواری که می‌تواند موجب قوام بخشی اعتماد مردم به دستگاه حاکمه شود. 
  2. ایجاد بسترهای مناسب برای مشارکت بالای مردم در انتخابات مجلس شورای اسلامی با اتخاذ تمهیدات مناسب برای حضور کنشگران سیاسی از همه جریانها و سلیقه‌های سیاسی 
  3. اولویت قرار دادن منافع ملی در تمامی سطوح و ابعاد سیاست داخلی و سیاست خارجی 
  4. پیگیری شفافیت اقتصادی در بخش‌های مختلف و اصلاح ساختار اقتصادی کشور مبتنی بر اقتصاد رقابتی و مزیتی
  5. رسیدگی دقیق و کارشناسی به تک تک پرونده‌های اعتراضات اخیر، و تفکیک و آزادی دانشجویانی که اعتراض قانونی داشته‌اند با اغتشاش گرانی که موجب بروز آشوب و بلوا در کشور شدند. 
  6. اصلاحات جدی در شیوه نامه انضباطی دانشجویی ابلاغی از سوی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری. چراکه با اعمال این شیوه نامه برگزاری گفتمان های دانشجویی آزاد یا اساسا امکان پذیر نیست و یا اینکه پیامدهای انضباطی مترتب بر دانشجویان و تشکل‌های دانشجویی را در پی دارد. 
  7. صدور مجوز اتحادیه‌های دانشجویی جهت هماهنگی و انسجام بخشی به فعالیت‌های دانشجویی 
  8. اعتماد و بکارگیری جوانان خلاق و تحصیل کرده در بدنه کارشناسی و مدیریتی کشور در راستای تحقق گردش نخبگان

والسلام علی من التبع الهدی

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا