خرید تور تابستان ایران بوم گردی

آشنا: فرماندهان عزیز حرمت افکار عمومی را رعایت کنند

حسام‌الدین آشنا گفت: ما در این سال ها نیاز داریم که همه هم احترام فرماندهان نظامی و قهرمانان دفاع مقدس را حفظ کنیم و هم لازم است فرماندهان عزیز ما حرمت افکار عمومی را رعایت کنند و برای رزمندگانی که در عملیات حضور داشته اند این مقدار از عقلانیت را قائل باشند که با آنها شفاف صحبت کنند.

مشاور رئیس جمهوری، که یکی از شرکت کنندگان در عملیات کربلای چهار هم بوده، ضمن بیان روایتی از این عملیات تأکید کرد که کربلای چهار لو رفته بود و منافقین هر لحظه وضعیت جبهه ها را به دشمن گزارش می دادند.

حسام الدین آشنا در گفت و گو با خبرنگار جماران، در خصوص مسائل مطرح شده پیرامون عملیات کربلای چهار اظهار داشت: بسیار خوشحالم که بعد از انتشار مطالب مختلف، سردار کارگر و بقیه مسئولین راجع به این موضوع موضع گیری کردند و سردار رضایی هم به گونه ای تلاش کردند که مطلب قبلی را اصلاح کنند و همین طور خاطرات افراد مختلف هم در این زمینه منتشر شد.

مشاور رئیس جمهوری افزود: من هم مثل تمام رزمندگانی که در جریان عملیات کربلای چهار حضور داشتند، با خواندن سخنی از فرمانده عالی سپاه در مورد کربلای چهار بسیار متأثر شدم. تصور می کنم تمام ایثارگرانی که در آن عملیات حضور داشتند و خانواده شهدا مثل من و حتی بیشتر از من با دیدن این ارزیابی از عملیات کربلای چهار، که برای  فریب بوده، متأثر شدند.

وی در خصوص روز عملیات کربلای چهار گفت: من در آن ایام به همراه حجت الاسلام و المسلمین مصطفی بنی احمدی در گردان توپخانه  لشکر حضرت رسول(ص) بودیم که در خرمشهر مستقر شده بود. وقتی ما وارد منطقه عملیاتی شدیم از منوّرهایی که به صورت توپ شلیک می شد، آسمان کاملا روشن بود. من از یکی از مسئولین آن منطقه سؤال کردم و او در پاسخ گفت چندین شب است که آسمان همین گونه روشن است.

آشنا افزود: شلیک توپخانه ما که در قبضه کمیل بودیم حدود ساعت 10 شب شروع شد و ساعت 10 و 45 دقیقه قبضه ما به همراه دو قبضه دیگر که در دو خانه مستقر شده بود را عراقی ها مورد اصابت قرار دادند. من داشتم ماسوره می بستم که آوار خانه بر سر من و آقای بنی احمدی خراب شد و ما دو نفر مجروح شدیم و تلاش شد به بیمارستان نزدیک خط منتقل شویم؛ که آن موقع اگر اشتباه نکنم بیمارستان علی بن ابیطالب(ع) بود.

وی ادامه داد: وقتی که ما وارد آنجا شدیم کاملا پیدا بود که پزشکان و پرستاران آمادگی کافی را نداشتند و گفتند آنقدر امنیت عملیات بالا بوده که به ما هم اطلاع نداده بودند. اما همان موقع به ما گفتند که از رادیو بغداد و رادیو منافقین وضعیت عملیات کاملا اعلام می شد و هشدار می دادند که ایرانیان می خواهند به بصره بروند و چند کیلومتر بیشتر با بصره فاصله ندارند و این طولانی ترین فاصله ای است که در طول تاریخ وجود دارد! یعنی منافقین آن موقع وضعیت جبهه ها را به صورت همزمان گزارش می کردند.

مشاور رئیس جمهوری در پایان تأکید کرد: اجمال حرف من این است که ما در این سال ها نیاز داریم که همه هم احترام فرماندهان نظامی و قهرمانان دفاع مقدس را حفظ کنیم و هم لازم است فرماندهان عزیز ما حرمت افکار عمومی را رعایت کنند و برای رزمندگانی که در عملیات حضور داشته اند این مقدار از عقلانیت را قائل باشند که با آنها شفاف صحبت کنند.

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا