خرید تور تابستان ایران بوم گردی

توییت انصاف | روز دانشجو در توییتر

توییت‌هایی با موضوع روز دانشجو را به انتخاب خبرنگار انصاف نیوز می‌خوانید:

ای‌لیا: ‏فرزندم! رضا پهلوی ۱۶ آذر روز دانشجو رو تبریک گفته و بیانیه داده، پس از این از هیچ‌ چیزی تعجب نخواهی کرد.

سیدنظام‌الدین موسوی: ‏آقای روحانی از مدتها پیش از افزایش قیمت بنزین تاکنون با مردم حرفی نزده است.
امروز هم برخلاف سالهای قبل که بمناسبت روز دانشجو به دانشگاه میرفت، ظاهراً حرفی برای اساتید و دانشجویان نداشت.
کسی که نه برای عامه مردم و نه برای نخبگان کشور حرفی برای گفتن ندارد، رئیس کدام “جمهور” است؟

امیرحسین مصلی: ‏چرا ‎#براندازان که ادعای ‎#دموکراسی دارند، از تجمعات اعتراضی ‎#روز_دانشجو که در فضایی امنیتی برگزار شد خشمگین اند؟
چون ‎#دانشجویان صدای ‎#مردم معترض بودند نه آنها!
لابد توقع داشتند در سالروز ‎#۱۶_آذر که ‎#شاه دانشجویان را قصابی کرد در حمایت از ‎#سلطنت و ‎#ترامپ و ‎#رضا_پهلوي شعار بدهند!

پروانه سلحشوری: ‏‎#دانشجو یعنی روح پرسشگر، ذهن نقاد، زبان بی لکنت، فریاد رسا، شور و شوق، امید جامعه
بمانید برای وطن، خروشان و زنده
پایدار باشید ای عزیزان وطن

رضا احمدزاده: ‏امروز در ایران روز دانشجو بود روزی که در آن شاه آدمکش دانشجویان را به گلوله بست و ظنز تلخ ماجرا آنجاست که فرزند همان قاتل امروز خود مدعی است و هیچ اشاره ای به تاریخ جنایات خاندان پهلوی نمی کند.

علی ربیعی: ‏رضا پهلوی،که این روزها با موج سواری بر اندوه مردم سخت در پی تسلیت‌گویی است، در یک آلزایمر تاریخی فراموش کرده به خانواده‌های صاحب سه قطره خون دانشجویان بزرگ‌نیا، قندچی و شریعت‌رضوی که در ‎#شانزده_آذر ۳۲ به فرمان پدرش قربانی حضور نیکسون شده‌اند تسلیت گفته و از آنها عذرخواهی کند.

حامد عسکری: ‏سالها پیش تو يه روزی مثه امروز چند تا جوون تو‌ خون‌ خودشون غلتیدن، حالا اینکه جشن میگیرین و استندآپ کمدی اجرا میکنین و‌ پف فیل میخورین دور هم و‌ دوستت دارم گروه سون هم را به را پخش میکنین طوری هم نی! موفق باشین. روزتون هم مبارک؟؟؟

استیون هاون‌کوب: ‏اگر پهلوی نبود، روز دانشجو هم نبود!
حالا هی از بابای [رضا پهلوی] بد بگین، اگه باباجونش اون سه تا دانشجو رو شهید نمیکرد الان روز داشتین شماها؟!!

امیرحسین ثابتی: ‏روحانی با شعار گفتگو، باز کردن فضای سیاسی، تحمل مخالف و… رای آورد اما در روز دانشجو به هیچ دانشگاهی نرفت، در مقابل رئیسی که با برچسب اعدام، ایجاد فضای خفقان در جامعه و… در انتخابات تخریب شد، امروز در جمع دانشجویان دانشگاه تهران حاضر شد و حرفهای آنان را شنید.

پابلو: ‏رضا پهلوی کوچک ‎#روز_دانشجو رو تبریک میگه توجیه هستش چرا امروز به این اسم نامگذاری کردند؟

علی ضیا: ‏روز دانشجو رو هم به اون دوستانی که از ترس سربازی رفتن، تحصیل رو تا مقطع دکترا ادامه میدن تبریک میگم.

احمد جلوه: ‏به مناسبت روز دانشجو و شعارهای دانشجویان، ظاهرا بین علما اختلاف افتاده که ما اقتصاد دولتی داریم یا نئولیبرال… دوباره دنبال فرمول از لای کتابها میگردین؟ بابا دست بردارید. نظام اقتصادی ما ملقمه‌ایست از معایب اقتصاد دولتی بعلاوه معایب اقتصاد نئولیبرال.

آسید: ‏دم بچه‌های دانشجویی که در ‎#روز_دانشجو، به‌جای برگزاری میتینگ‌های فرمالیته و شکل‌کاری مثلا دانشجویی با حضور فسیل‌های سیاسی و حزبی، رفتند جلوی وزارت خارجه و برای پیگیری وضعیت شیخ زکزاکی مطالبه کردند، خیلی گرم.

نجات‌بهرامی: ‏همیشه گفته ام ‎#روزدانشجو در ایران پدیده ای تقلبی،بی ارزش و بی ربط با فلسفه وجودی دانشگاه است.وظیفه احزاب را نباید به دانشگاه تحمیل کرد و نباید با شنیدن چند تا شعار در دانشگاه فکر کنیم تحولی رخ می دهد.امروز هم دیدیم مشتی دلقک مثل بزرگترهایشان چه مهملاتی در دانشگاه گفتند و نوشتند

اسماعیل: ‏روز دانشجو، فقط این دیالوگ سید محمد خاتمی که؛ انشاءالله بعد از من کسانی خواهند آمد که خوب عمل خواهند کرد و شما نیز نتیجه اعمالشان را خواهید دید

هادی موسوی: ‏کاش یکی از دوستان بپرسه یک سیاست نئولیبرال در تاریخ ۴۰ ساله جمهوری اسلامی نام ببرید.

حسین: ‏‎#روزدانشجو بر همه دانشجویان بجز آنها که از ترس سربازی و ورود به بازار کار، هی پشت سرهم از دروازه این روزها گشاد کنکورهای مقاطع مختلف میگذرند و مدرک روی مدرک میگذارند و فکر میکنند نخبه اند و حقشان را خورده اند که میزی جایی نداده اند که بنشینند و ارد بدهند و حقوق مفت بگیرند، مبارک!

کاسب بازاری: ‏روز دانشجو چیست؟
روزی است که در آن بعضی مسئولین حرف‌های فانتزی می‌زنن تا دانشجویان کف بزنن بعد تموم میشه میره تا سال بعد😂😂

رهجو: ‏زندان، دانشگاه شده و دانشگاه، زندان. طبیعیست که در چنین شرایطی قاضی و زندانبان را برای گرامیداشت ‎#۱۶_آذر روز دانشجو به دانشگاه دعوت کنند.

مهدی الیاسی: ‏امروز عده‌ای دانشجوی چپگرا در دانشگاه تهران شعار دادند: ما جهان وطن هستیم.
این ‎#چپ_بی‌وطن اولین تجربه چپ ِ مهین‌ستیز نیست اما قطعا یکی از کمدی‌ترین تجارب چپ در تاریخ معاصر است. در این حد احمقانه که یکی از رانتی‌ترین و حکومتی‌ترین اقتصادهای جهان را ‎#نئولیبرال می‌دانند.

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا